Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
coos_engelsma
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 apr 2012 09:02

Beste mensen van het HijackThis forum,

De laatste tijd verloopt het browsen op internet erg moeizaam, met name in Google Chrome. Als ik een adres intyp in de adresbalk, lukt het niet of nauwelijks om de betreffende pagina te bereiken. Dat lukt alleen nog door in Google te zoeken, en dan bij de zoekresultaten door te klikken. Ik heb Chrome inmiddels verwijderd, maar zou het later graag weer gaan gebruiken.

Verder lukt het niet meer om mijn virusscanner te updaten. Bij het zoeken naar updates stageneert het proces. Hetzelfde geldt voor het updaten van Windows. Ook daar stageneert het proces bij het zoeken naar updates.

Ik ben benieuwd of jullie iets kunngen zeggen op basis van de log die ik krijg na het uitvoeren van de RSIT (zie bijlage).

Bij voorbaatweer veel dank!

Hartelijke groet,
Coos Engelsma
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download of uitvoert.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk de werking van Zoek.exe nadelig beïnvloeden.
(hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad (klik hier voor meer informatie over hoe zoek.exe te gebruiken)
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze Computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkwaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    firefoxlook;
    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    standardsearch;
    filesrcm;
    services-list;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
coos_engelsma
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 apr 2012 09:02

Dag,

Hierbij het logje.

Vriendelijke groet,
Coos Engelsma
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Verwijder Microsoft Security Client eens geheel van je pc;
1. Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande indien aanwezig.
  • Microsoft Security Client
Herstart je pc als dat nog niet is gebeurt.

2. We gebruiken zoek.exe even opnieuw met een andere code (klik hier voor meer informatie over hoe zoek.exe te gebruiken)

Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe uitvoert.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk de werking van Zoek.exe nadelig beïnvloeden.
(hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze Computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    MpKsl63529dff;MpKsl63529dff;s
    c:\ProgramData\Microsoft\Microsoft Antimalware;fs
    0017681464886753mcinstcleanup;s
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Installeer hierna een virusscanner, neem bv Avira free die is beter als Microsoft Security Client: https://www.avira.com/nl/download/produ ... -antivirus

3. Download Afbeelding AdwCleaner by Xplode naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart benodigd -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C1].txt als bijlage in je volgend bericht.
Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
coos_engelsma
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 apr 2012 09:02

Dag,

Hierbij:
- een nieuw logje van zoek.exe
- een log van AdwCleaner.

Groet, Coos
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat gaat goed;

Download Afbeelding MalwareBytes' Anti-Malware (website).
(het bestand mbam-setup-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

De eerste keer na installatie krijg je een aantal mogelijkheden:
Let op: Haal het vinkje weg bij Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware Premium.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van Malwarebytes' Anti-Malware, klik op de knop "Scan Nu".
Als de melding verschijnt "Er zijn updates beschikbaar", klik dan op "Nu Bijwerken". Het scannen start daarna automatisch.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Geschiedenis > Programmalogboeken".
Klik op het recentste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Vertel er ook bij hoe het hierna gaat?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
coos_engelsma
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 apr 2012 09:02

Dag,

Zie de bijlage voor de nieuwe log.

Op het eerste gezicht gaat het internetten helaas nog niet echt sneller. Als ik een adres intyp, duurt het (veel te) lang voordat de betreffende pagina wordt weergegeven. Ik heb Chrome weer geïnstalleerd en de situatie lijkt ook daarmee niet veel beter dan eerst. Misschien is het een probleem dat mijn computer geen updates meer krijgt voor Chrome "omdat Windows XP en Windows Vista niet meer worden ondersteund." Maar ik heb ook een desktop met Vista, en daar functioneert Chrome prima. (De laptop waar we het over hebben heeft ook Vista.)

Verder kan ik zeggen dat toen ik net Avira, het nieuwe antivirusprogramma, wilde updaten, blokkeerde dat met een foutmelding over het laden van systeembestanden. Het deed me denken aan soortgelijke problemen met de vorige virusscanner en ook met het zoeken van windows updates.

Groet, Coos
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
coos_engelsma
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 apr 2012 09:02

Ik heb inmiddels ook een nieuwe versie van Firefox gedownload, en ik moet zeggen dat het browsen daarop beter gaat.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Je logjes zien er verder goed uit, doe het volgende eens;

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.

Na de herstart:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en update het bestand naar http://imgdumper.nl
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Meldt of er problemen gevonden dan wel gerepareerd zijn.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
coos_engelsma
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 apr 2012 09:02

Hallo,

Het is lastig om te doen wat je vraagt. Ik heb een printscreen gemaakt van het resultaat van de opdrachtprompt, maar het lukt me niet die te uploaden op IMGDumper.

Ik weet niet of ik bij IMGDumper ook een account moet aanmaken, maar ook dat lukt me niet. Ik krijg iedere keer de melding dat er al een account met de gekozen naam bestaat.

Ik heb een Word-versie en een pdf-versie van de printscreen, maar beide krijg ik niet geupload. Dit is steeds de foutmelding: "Error nummer: 2; Error beschrijving: Je hebt een bestand geupload dat niet voldoet aan de volgende eisen: (1) Bestand heeft een juiste mime-type, (2) Bestand heeft een juiste extensie."

Onder C:\Windows\Logs\CBS staat een CBS log-bestand, maar dat bestand kan ik niet openen en dus ook niet uploaden. Ik krijg de melding: toegang geweigerd.

Het lukt me ook niet om het pdf of het word-bestand met de printscreen hier te uploaden en ook niet om het CBS-logje hier te uploaden. Het enige wat me lukt is om het logbestandje 'filterlist' (uit het CBS-mapje) hier te uploaden. Dat doe ik dan maar.

Verder kan ik natuurlijk even overschrijven wat de opdrachtprompt aan informatie geeft. Dat is het volgende:

---
Systeemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enige minuten duren.
Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.
Verificatie is 91% voltooid.
Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld.
De details zijn opgenomen in CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. Bijvoorbeeld C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log
---
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Start je pc eens op in veilige modus hoe werkt die dan?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
coos_engelsma
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 apr 2012 09:02

Het lukt mij niet om de pc in de veilige modus op te starten. Ik krijg bij het opstarten wel het goede menu, maar daar moet ik F8 intoetsen voor geavanceerde opstartopties. En mijn F8 toets kan ik alleen kiezen via een Fn-toets (een soort Shift-functie, ik denk dat je wel weet wat ik bedoel). Maar die Fn-toets lijkt niet te werken in de omgeving waarin ik dan zit. Als ik bijvoorbeeld kies voor Fn+de toets voor F4, wordt het beeld helderder, wat erop wijst dat hij de andere functie van die knop uitvoert in plaats van F4. Ik weet niet hoe ik F8 op een andere manier kan kiezen in dit menu.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Download AfbeeldingTechnicians Toolbox Free/Pro naar je bureaublad.

Start Technicians Toolbox Free/Pro.
Klik op Network Tools → NetStat

Rechtsklik ergens in het verkregen venster → Save List Plain Text (*.txt)
Kies Bureaublad en bewaar daar NetStat rapport.txt

Post dit log als bijlage in je reactie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Scrol naar: Hoe u Windows Vista herstart in de Veilige Modus terwijl Windows draait
Link: http://malwarerid.nl/hoe-u-windows-hers ... ige-modus/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
coos_engelsma
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 apr 2012 09:02

Dag,

Hierbij het logje van Netstat. Ik zal nu proberen de computer in de veilige modus op te starten.

Groet.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Virus- en overige malwarebestrijding”