Arwium schreef:
volgens mij word hij niet meer gevonden, dus ik denk dat hij goed dood is. Ik ben al weken data aan het recoveren aan gezien de backup hd ook problemen heeft gegeven. dus momenteel ben ike rg happy

Maar ik weet hoe je je voelt. Ik heb laatste jaren wel érg vaak een kapotte harde schijf! Niet altijd kon ik alles terughalen.
1 week geleden nog, blijkbaar werd mijn externe 500 gb als 32 gb herkend, vermoedelijk omdat de kabel er niet goed inzat. Dan geeft Windows aan dat hij geformateerd moet worden.. en dat deed mijn vrouw dus ook. Daarna pas belt mijn vrouw mij op.
Ik zeg nog, raak niets meer aan!!! Want op zo'n moment kan ik nog steeds alles terughalen. ReCuVa is bijvoorbeeld erg goed!
Maar nee hoor, DAARNA heeft mijn vrouw nog allerlei dingen er overheen zitten zetten!
Ik heb maar 20 GB van de 400 weten te redden. (met foto's en dergelijke heb je vaak wel meer geluk, want die zijn makkelijker door een programma als Recuva te herkennen, ook al is de FAT weg.)
Op zo'n moment denk je dat je behoorlijk stom bent. Tijdens mijn leven is opslagcapaciteit iets van een miljoen keer goedkoper geworden, waarom zou je dan niet een extra harddisk nemen speciaal voor backups? Wat kost dat nu, een paar tientjes?
Maar nee.. dan heb je zo'n mooie TB liggen, en wat doe je, die zet je weer helemaal vol zooi omdat je data blijkt groeien en groeien...
Maja.. over een collectie films of muziek kom ik wel overheen.
Mijn foto's en documenten neem ik meestal in bescherming door die op meerdere computers te zetten, foto's delen met familie... belangrijke documenten stuur ik naar mijn eigen Gmail account etc...