Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
alfred
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2008 22:08

Hoi,

ik zit met hetvolgende probleem. De PC van mijn schoonmoeder (XP) was besmet met het Antivirus 2009 en had geen internet verbinding meer. Nu heb ik deze PC thuis, opgeschoond, registers hersteld. Als ik hem hier aansluit (KPN, LAN) heb ik wel verbinding. Sluit ik hem daar aan (Chello, LAN) heb ik geen verbinding. Als ik hun tweede pc (XP) aansluit (Chello, LAN) heeft deze wel verbinding. Waar kan dit aan liggen?

Groeten,
Alfred
Gebruikersavatar
Diezelthenewf
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 feb 2010 08:34

Werk je met een Router (en draadloos naar de PC) of alleen met een Modem en een "draadje" naar de PC?

Hoe dan ook: vaak wil het helpen als je de Router plus/of het Modem reset door de stroom eraf te halen.
Paar minuten wachten en vervolgens eerst het modem weer in te schaklen (stekker in stopcontact) en vervolgens de Router.
Diezel
Gebruikersavatar
alfred
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2008 22:08

Geprobeerd. Ik heb wel een IP adres maar geen DNS gegevens. Heb ook al winsockfixxp gebruikt, maar geeft ook geen resultaat. Heb zelf het idee dat ik een specifiek chello instelling mis of winsock niet goed reageert... maaar hoe ik hier achter kom?

Groeten,
Alfred
Gebruikersavatar
alfred
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2008 22:08

Werk trouwens met een modem en cat5 kabel verbinding... (beide adressen)
Gebruikersavatar
Diezelthenewf
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 feb 2010 08:34

Ik weet niet welk besturingssysteem jij hebt (XP / Viste / W7) doch bij Vista kan ik bij Netwerkverbindingen alle gegevens achterhalen.
Kan je wellicht bij de "goede PC" kijken naar de Chello gegevens en deze invoeren bij de "foute PC"?
Diezel
Gebruikersavatar
alfred
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jul 2008 22:08

Hoi Diezel,

het viel mij op dat de "defecte" pc alleen een fysiek adres, ip-adres en subnetmasker kreeg en geen standaardgateway, dhcp-server en dns-servers. Deze heb ik overgenomen van de "goede" pc. Hierop krijg ik wel een lan-verbinding (cat-5 kabel). Echter geen internetverbinding (niet via IE en/of mail). Foutmelding zie hieronder:

---------------------
Tijd van laatste controle: 03/01/10 22:20:28
WinSock-controle
Status van WinSock

info Er is tijdens de verificatie van de Winsock-basisproviders een fout opgetreden: 2
error Niet alle vermeldingen voor basisserviceproviders kunnen in de Winsock-catalogus worden gevonden. Opnieuw instellen is vereist.
info Gebruiker verwijzen naar ondersteuningsnummer

Controle van netwerkadapter
Detectie van netwerklocatie

info Internetverbinding thuis gebruiken
Identificatie van netwerkadapter

info Netwerkverbinding: naam=LAN-verbinding, apparaat=VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter, mediatype=LAN, submediatype=LAN
info Netwerkverbinding: naam=Draadloze netwerkverbinding 2, apparaat=Linksys Wireless-G PCI Adapter, mediatype=LAN, submediatype=DRAADLOOS
info Netwerkverbinding: naam=1394-verbinding, apparaat=1394-netwerkkaart, mediatype=LAN, submediatype=1394
info Zowel Ethernet- als draadloze verbindingen zijn beschikbaar, gebruiker vragen om selectie
action Gebruikersinvoer vereist: Netwerkverbinding selecteren
info Ethernet-verbinding geselecteerd
Status van netwerkadapter

info Status van netwerkverbinding: Verbonden

Controle van HTTP, HTTPS en FTP
HTTP-, HTTPS- en FTP-verbindingsmogelijkheden

warn HTTP: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn HTTPS: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn FTP (passief): fout 12007 tijdens verbinding maken met ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
warn HTTP: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.hotmail.com: The server name or address could not be resolved
warn HTTPS: fout 12007 tijdens verbinding maken met www.passport.net: The server name or address could not be resolved
warn FTP (actief): fout 12007 tijdens verbinding maken met ftp.microsoft.com: The server name or address could not be resolved
error Kan geen HTTP-verbinding maken.
error Kan geen HTTPS-verbinding maken.
error Kan geen FTP-verbinding maken.

(er wordt geen gebruik gemaakt van het draadloos netwerk).

---------------------

Groeten,
Alfred
Gebruikersavatar
Diezelthenewf
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 feb 2010 08:34

Je hebt ALLE gegevens van de goede PC overgenomen, echter:
error Niet alle vermeldingen voor basisserviceproviders kunnen in de Winsock-catalogus worden gevonden. Opnieuw instellen is vereist.
info Gebruiker verwijzen naar ondersteuningsnummer


Daaronder komt dan deze vermelding:
info Status van netwerkverbinding: Verbonden

Krijg dan de indruk dat er ergens in de instellingen iets toch niet goed staat of dat de ehternetkaart een probleem heeft.
Wellicht dat één van de anderen hier op HijackThis je verder kunnen helpen. Ik moet helaas afhaken. :oops:
Diezel
Gebruikersavatar
nec07
Lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 apr 2009 15:30

Gebruikersavatar
karakus
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 apr 2010 01:00
Contacteer: Website

is het niet zo dat de provider chello alleen maar 1 pc verbinding tolereert volgens mij is het nog steeds zo?? als je de ethernet kabel van chello in een nieuwe pc stopt dan herkent ie em ook niet dat was vroeger zo dan moest je de hele modem reseten en dan pas had je verbinding +registiratie?!?! je kan een chello verbinding wel met een router vermeerderen dat kon wel toen?heb lange tijd geen chello verbinding gezien dus weet niet of het nog steeds zo is maar wat ik weet is dat de provider chello alleen maar 1 pc verbinding tolereert dat betekent dus als je een andere pc wilt verbinden reset de modem dat helpt ....
LanD LoPeR!? kan niet ben van planeet AArdE http://www.youtube.com/krakaus
Gebruikersavatar
nec07
Lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 16 apr 2009 15:30

Kijk de volgende keer a.u.b naar de datum van het topic ;-)

Terug naar “Internet en Netwerken”