Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Planet13
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2009 11:52

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en natuurlijk heb ik een probleempje bij ... :D

Sinds een paar dagen weigert mijn pc de Windows Media Player 11 (Vista Home Premium NL 32-bit) te openen wanneer ik bvb op een mp3 of wmv bestand klik. Ook filmpjes in bijlage van emails zijn niet meer te bekijken.

Eigenaardig genoeg heeft de WMP altijd goed gewerkt en is er niks aan de instellingen veranderd. Er is ook geen andere software recentelijk geïnstalleerd die aanleiding zou kunnen geven tot dit probleem.
De plug-ins in IE8 en Moz Firefox werken correct maar geven eveneens niks meer weer (soms alleen geluid, maar dan wel met een leeg scherm)

Nog eigenaardiger is dat wanneer ik rechts-klik op de snelkoppeling of exe-file en vervolgens "als administrator uitvoeren" selecteer, dat de WMP zonder problemen start én werkt. :shock:

Daarom denk ik in de volgende richting: misschien is er recentelijk een windows-update binnengekomen met extra beveiligingsinstellingen. Misschien houdt zoiets dergelijks het "normaal" openen van de WMP tegen en ligt dus het probleem niet bij WMP maar bij Windows zelf !?

Zowel Google als Microsoft bieden geen oplossing voor mijn computerprobleem. :(
Hopelijk jullie wel :wink:

Alvast bedankt,
Fille
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Probeer eens een systeemherstelpunt terug te zetten, naar een datum waarop Windows Media Player nog correct werkte.

Groet Maxstar
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
Planet13
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2009 11:52

Helaas,

dit had ik reeds geprobeerd, zonder resultaat.
Een andere mediaspeler als standaard instellen en terug overschakelen naar WMP hielp ook niet.

Alle voor de hand liggende oplossingen en instelling lossen het probleem niet op.
Ik blijf het houden op één of andere security-bug, maar vind daaromtrent nog steeds geen info :(

Ik denk dat ik dan maar wat vlugger zal overschakelen naar Win7 :wink:
Gebruikersavatar
Planet13
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2009 11:52

Oplossing gevonden :!:

De Vista UAC uitschakelen 8)

Blijkbaar is het dus toch een security-update die bovenvermelde problemen veroorzaakt.
Eens uitgeschakelt, opent WMP weer als voorheen, ook in IE8 en FF ...

Greetz
Fille

Terug naar “Software en Algemene vragen”