Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
fredex
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2012 21:33

internet is traag. Modem is goed. Door Ziggo gecontroleerd. Volgens meneer van Ziggo mogelijk iets in de instelling van de netwerkkaart.
Internet doet het goed op zijn lap top (alles gecontroleerd, modem, router en kabels) en bij mij geeft de ziggo speedtest bizarre getallen zoals een download snelheid van meer dan 500 mb/seconde
Computer is nieuw. 1 week oud. Oude PC staat nu boven (wel aangsloten aan de router)
Herkent iemand deze problematiek??
Hoor het graag.
Ben vorige week nog door hijackthis geholpen om oude PC spam en malware vrij te maken dus een infectie lijkt ook uitgesloten.

Help........

Erik
Gebruikersavatar
nielsvds
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:58

Dag Eric

Is je computer draadloos verbonden? Hoe dicht bij de router/modem was de technieker? Het is ook logisch, dat hoe dichter je een laptop bij de modem/router plaatst hoe beter het signaal.
Waarschijnlijk heb je storing van naburige draadloze netwerken of is het draadloos signaal niet sterk genoeg. Met behulp van inssider kan je kijken welke naburige draadloze netwerken op hetzelfde kanaal uitzenden als jouw router/modem. Selecteer je draadloze netwerkkaart in inssider, druk nu op de knop. Kijk welke draadloze netwerken ook uitzenden op het draadloze kanaal van je modem/router. Lukt het nog niet dan kan je werken met ethernet powerline adaptors. Waarvan je gebruik maakt van het electriciteitsnet om te kunnen internetten.

Groeten
Niels
Gebruikersavatar
fredex
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 jan 2012 21:33

Dag Niels,

Dank voor je antwoord.
Ik moet zeggen dat het een bekabelde modem/router is. Mijn computer is een desktop en de kabel is 10 meter.
Uit dezelfde router gaat een kabel naar een PC boven en daar is de snelheid wel OK.
Ik heb alle 4 poorten van de router getest en deze werken allemaal naar de PC boven OK en naar de desktop in de kamer is het slecht.
De man van Ziggo dacht dus dat het aan instellingen van de netwerkkaart zou kunnen liggen maar dat lijkt raar want daar heb ik niets mee gedaan...
Morgen ga ik de desktop boven aan de kabel leggen om vast te stellen of dat uitmaakt. Het zou dan toch in de kabel moeten zitten maar dat lijkt me onmogelijk.
Ik heb gisteren een nieuwe kabel gekocht en hiermee vertoont de PC de zelfde kuren. Het moet haast wel in de PC zelf moeten zitten.
Kan de netwerkkaart stuk zijn???
Ik sta open voor ideeen en suggesties..............laat maar horen.
Gebruikersavatar
nielsvds
Lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:58

Dag fredex

Een beveiligingsprogramma kan ook voor problemen zorgen. Meer bepaald de module die netwerkverkeer scant.
Ga naar Start, Configuratiescherm, Netwerk en Internet, Netwerkcentrum, Adapter instellingen wijzigen, klik nu met je rechtermuisknop op je draadloze of bedrade netwerkkaart, kies Eigenschappen. Kijk of je daar geen vermelding vindt: waar NDIS filter of een vermelding waar de naam van je beveiligingsprogramma instaat en haal het vinkje weg en druk op ok. Kan je nu wel perfect internetten dan ligt het probleem bij de beveiligingssoftware.

Groeten
Niels
Gebruikersavatar
Abraham54
Collega Helper
Berichten: 2755
Lid geworden op: 15 feb 2010 21:00
Contacteer: Website

Doe het volgende met die PC:

Welk programma: Speccy van Piriform
Waarvoor/waarom: specialistisch tool om een grondige analyse van jouw Windows PC te geven.
Moeilijkheidsgraad: geen.
Download: Speccy

Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklik op de snelkoppeling.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik op de snelkoppeling en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceren(Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
  • Nu zal jouw webbrowser zich openen op de nieuwe webpagina waar het gehele scanlog staat.
  • Kopieer nu de link van die pagina en plak die link in jouw volgende bericht.
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken.

Terug naar “Internet en Netwerken”