Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Chevelle
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2021 22:38

Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden de bal laten vallen en heb per ongeluk mijn informatie ingevoerd op een phishing website. Account dat getroffen was inmiddels hersteld maar ik vroeg mij af of er misschien iets op mijn systeem terecht kon zijn gekomen, omdat ik deze pagina heb gebruikt en bezocht.
Zou iemand misschien over mijn log heen willen kijken en mij kunnen vertellen of ik mij zorgen moet maken?

IK zag een aantal verbindingen in Wireshark die ik raar vond en kom er niet precies uit waar deze van zijn dus maak mij een beetje zorgen.
Afbeelding

FRST.txt
Addition.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

De IP-adressen in je screenshot zijn legitiem, van Google en Microsoft.

Je hebt een sterk verouderde versie van FRST gebruikt.
Start FRST64.exe opnieuw. Als het goed is zal het zichzelf eerst updaten. Gebeurt dat niet of krijg je een foutmelding download FRST64.exe dan handmatig hier. Plaats FRST64.exe daarna op je bureaublad.

Wanneer zijn Avast, AVG Antivirus en Norton Security verwijdert ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Chevelle
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2021 22:38

Hey Peter,

dat is een geruststelling. Hmm heb zelfs nog de nieuwe FRST64 gedownload , misschien verkeerde aangeklikt voor de scan ik draai hem gauw opnieuw.

Avast heb ik nooit gehad ik gebruikte tot 2 dagen geleden gewoon Windows Defender.
Kaspersky heb ik gedownload na het klikken op de phishing link en meteen daarnaa weer verwijdert want ik kreeg allemaal VPN zooi mee die ik niet wilde.
Norton had ik 1 jaar geleden ongeveer die is verlopen, maar heb ik vandaag vernieuwd en die staat nu ook te scannen.

Bijlagen zijn de logs van FRST64 versie 15-09-2021
FRST.txt
Addition.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Heeft Norton nog iets gevonden/opgeruimd ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Chevelle
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2021 22:38

Stap 1: Done , log is bijgevoegd.
Stap 2: Norton heeft niets gevonden. Mbam heeft ook niets gevonden ook niet toen scannen naar rootkits aanstond. ESET Online heeft wat kleinigheidjes gevonden. 1 Bestandje van Norton wat ik hem heb laten negeren en 4 oude uTorrent files die ik heb laten verwijderen want ik gebruik geen uTorrent meer.

Fixlog.txt
Mag ik er van uitgaan dat er niets schadelijks van de phishing website op mijn systeem terecht is gekomen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Mag ik er van uitgaan dat er niets schadelijks van de phishing website op mijn systeem terecht is gekomen?
Ja. Phishing is eigenlijk het verzamelen van/vissen naar persoonlijke gegevens, niet het plaatsen van kwaadaardige software.

We gaan dit topic netjes afronden.

Hernoem FRST64.exe naar Uninstall.exe en start het vervolgens. FRST zal zichzelf en zijn logbestanden opruimen.
Herstart de computer als daarom gevraagd wordt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Chevelle
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 sep 2021 22:38

Allemaal gedaan. Heel erg bedankt voor de hulp nu kan ik met een goed gevoel verder wetende dat er niets op mijn pc staat wat gegevens door sluist.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Graag gedaan. Dit topic wordt gesloten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”