Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Herstart de computer, start alleen AdwCleaner en laat AdwCleaner zijn werk doen. Doe verder niets met met de computer.
Wordt het verwijder-actie danwel volledig doorlopen ?
Post alle bestanden van dit jaar die in de map C:\AdwCleaner staan als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
rubke
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 feb 2007 09:54

Ja, nu lijkt het wel te lukken !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Oke, AdwCleaner heeft het verwijderen volledig doorlopen.
Als de problemen verholpen zijn, zijn we bijna klaar.

Download Afbeelding SecurityCheck hier of hier en bewaar het op je bureaublad.

Start SecurityCheck.exe en volg de aanwijzingen in het zwarte venster.
Wacht geduldig tot het kladblok-programma (Notepad) opent met de resultaten, genaamd checkup.txt.
Gebruik Bestand - Opslaan als om de logfile op te slaan. Dit gebeurt niet automatisch!
Als je deze Notepad afsluit zal ook het zwarte venster sluiten.

Post het logbestand checkup.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
rubke
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 feb 2007 09:54

Hoi,

Heb vorige post uitgevoerd. ( zie bijlage )

Je vroeg me hoe de pc nu werkt.....
Een tijdje werkte deze opnieuw prima en 'snel' genoeg... echter
laatste twee-drie dagen opnieuw zeer zeer traag. vooral firefox.

Is het een goed idee dat ik alle stappen ( van vooraf aan ). Opnieuw doorloop en uitvoer ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Is het een goed idee dat ik alle stappen ( van vooraf aan ). Opnieuw doorloop en uitvoer ?
Nee, dat heeft geen zin.
Wat is er de laatste dagen veranderd aan je computer, zoals andere programma's geinstalleerd ?

Download Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Dubbelklik op ZHPCleaner.exe om het programma te starten.
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
rubke
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 feb 2007 09:54

Hallo,

Nee, geen enkel programma geinstalleerd onlangs. Ook geen 'natuur' foto's bekeken o.i.d.
Weet niet waar het vandaag zou kunnen komen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen, indien aanwezig:
  • Ask.com
Herstart de computer.

Stap 2:
Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Dubbelklik op ZHPCleaner.exe om de installatie te starten.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met bovenaan een aantal knoppen.
    Klik op de knop Sleutel en vink uit:
    • HKLM\SOFTWARE\Classes\Applications\flvplayer.exe [] =>PUP.Optional.FLVPlayer
    Let op: Klik nu eerst op de knop "Valideren"!
  • Klik op de knop "Repareer" en wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
rubke
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 feb 2007 09:54

Gelukt....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Klik op Start - Programma's - Bureau-accessoires - Opdrachtprompt.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.

Na de herstart:
Klik op Start - Programma's - Bureau-accessoires - Opdrachtprompt.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar http://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
rubke
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 feb 2007 09:54

hoi Peter,

Heb bovenstaande inmiddels enkele keren opnieuw uitgevoerd maar krijg helaas geen scherm i.i.d. om een screenshot van te maken. Ook geen mededelingen ofzo...
Kan ik ergens een log-bestand vinden en uploaden misschien ?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Klik op Start - Programma's - Bureau-accessoires - Opdrachtprompt.
Dit lukt wel ?
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Dit lukt ook ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
rubke
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 feb 2007 09:54

Hoi,

Denk dat we elkaar niet helemaal goed begrijpen. Het is allemaal goed gelukt alleen er volgen geen verdere meldingen ofzo....
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Na afloop van CHKDSK zal de computer herstarten. Hiervan krijg je inderdaad geen melding.
Na afloop van SFC zal het zwarte venster open blijven staan en niet automatisch sluiten. Daarvan wilde ik graag een screenshot zien.
Doe nu alleen het volgende:

Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
rubke
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 feb 2007 09:54

oeps, nu duikt er een nieuw probleem op.

Kan firefox niet opstarten. Er verschijnt direct een foutmelding:

KAN DE TOEPASSING NIET INITIALISEREN.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Werken andere programma's nog wel goed ?
Upload eventueel het gevraagde bestand via Internet Explorer.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”