Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
crins
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 07 aug 2006 10:01
Contacteer: Website

Dag.
Sinds enkele weken lijkt mijn internetverbinding traag (Ziggo zakelijk 180/30 Mbit/s) .
Ik kon voorheen, via wetransfer of torrent, data met 5 MB per seconden binnen zien lopen en nu kom ik amper aan 1MB per sec.
Ik werd getriggerd door een groot verschil in snelheidsmeting tussen speedtest.net (200 / 30 Mbit/s!) en fast.com (12 Mbit/s)....
Die 300/30 lijkt wat rooskleurig..

Wat is hier aan de hand?
Ik zie de verschillen in snelheid als ik achter een (smart/managed) switch zit met een desktop (deze machine) en ook als ik een laptop direct aan de Ziggo modem-router hang...

Log in de bijlage

groeten,

Erik
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Sorry voor de vertraging.
Het verschil wordt mogelijk veroorzaakt door het actieve BitTorrent programma.

Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    installedprogs;
    emptyjava;
    emptyflash;
    emptyiecache;
    emptyffcache;
    emptychrcache;
    hostslook;
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
    @=-;r64
    catchme;s
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”