Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Beste mensen, alles goed? Houden zo!

Bijwerken naar Windows 10 Home, versie 1511, 10586 mislukt nog steeds. In een vorige log had ik aangegeven info te hebben gelezen op internet, dat als het in de lijst van updates staat het uiteindelijk een keer wordt geupdate, maar tot nu toe mislukt het elke keer. De versie die ik heb is versie 10.0 (build 10240). Mijn laptop staat op automatisch update.

De updates die nu beschikbaar zijn zijn:
- Windows-programma voor verwijderen van schadelijke software voor Windows 8, 8.1, 10 en Windows Server 2012, 2012 R2 x64-editie - juli 2016 (KB890830)
Wachten op installatie
Nadat u dit hulpprogramma hebt gedownload, wordt het één keer uitgevoerd om te controleren of uw computer is geïnfecteerd met bepaalde soorten schadelijke software (inclusief Blaster, Sasser en Mydoom). Eventuele infecties kunt u tevens met dit hulpprogramma verwijderen. Wanneer een infectie wordt aangetroffen, wordt de volgende keer dat u uw computer opstart een statusrapport weergegeven. Er is iedere maand een nieuwe versie van dit hulpprogramma beschikbaar. Als u het hulpprogramma handmatig op uw computer wilt uitvoeren, kunt u een exemplaar downloaden via het Microsoft Downloadcentrum of een onlineversie uitvoeren via microsoft.com. Dit hulpprogramma is geen vervanging voor antivirussoftware. U moet een antivirusproduct gebruiken om uw computer hiertegen te beveiligen.

- Cumulatieve update Windows 10 voor x64-systemen (KB3163912).
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld bij een softwareproduct van Microsoft dat invloed kan hebben op uw systeem. Installeer deze update van Microsoft om uw systeem hiertegen te beveiligen. Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel. Nadat u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten.

- (KB3174060): Beveiligingsupdate voor Adobe Flash Player voor Windows 10 voor x64-systemen.
Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld bij een softwareproduct van Microsoft dat invloed kan hebben op uw systeem. Installeer deze update van Microsoft om uw systeem hiertegen te beveiligen. Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel. Nadat u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten.

- KB3173427: Update voor Windows 10 voor x64-systemen.
Installeer deze update om problemen in Windows op te lossen. Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel voor meer informatie. Wanneer u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer mogelijk opnieuw opstarten.

- Weer Bijwerken naar Windows 10 Home, versie 1511, 10586.

Ik zit niet meer zo veel achter mijn laptop, maar als ik het gebruik vind ik het niet goed werken. Ik kan bijvoorbeeld de rekenmachine niet meer gebruiken.

Graag jullie advies over hoe ik dit probleem kan oplossen. Dank je wel!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Kun je het volgende proberen?

klik met je rechter muisknop op de start knop en kies voor opdrachtprompt ( administrator )

bij de vraag "wilt u toestaan dat deze app wijzigingen aan uw pc aanbrengt?" staat u dit toe.

Nu verschijnt het opdrachtprompt scherm met de volgende regel:

C:\WINDOWS\system32>
Hier plakt u achter compleet ( ook met de spaties ) het volgendde command direct op de knippernde cursor:

Code: Selecteer alles

sfc /scannow


en druk op enter. en wacht.

als het klaar is sluit prompt af en

als wil je dan nog even mooi windows 10 rebooten door echt voor deze optie te kiezen.

bij afsluiten selecteer dan de optie opnieuw opstarten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Ik heb het gedaan. Ik las iets dat er iets is gevonden. Ik zag geen log verschijnen.
Voor de tweede keer gedaan en ik kreeg een melding bij 99% dat het systeem niet verder kon met waarmee hij bezig was.
Wat nu? :roll:
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Omdat je post nu in de Hijackthis sectie staat, wil ik je het volgende melden:

Hoi,


Ik ga naar je logje kijken.


Omdat ik nog begeleid helper ben, moet ik mijn stappen/antwoorden bespreken met security specialisten.
Hierdoor kan het iets langer duren voordat je een antwoord krijgt.


Met vriendelijke groet,
dorado
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Geen probleem, hoor. Ik heb geduld. Doe maar rustig aan.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

  • Kopieer C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log naar het bureaublad.
  • Pak het bestand CBS.log op je bureaublad in met 7-Zip en noem het cbs.zip
  • Upload cbs.zip naar Daniel's Upload
  • Post de link in je reactie
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Volg de onderstaande instructies om een Afbeelding DISM Scan van Windows uit te voeren.
  • Rechtsklik de Startknop → selecteer Opdrachtprompt (administrator).
  • Typ onderstaand blauw gedrukte commando in het zwarte venster en druk op de enter-toets (let op de spaties!):
    DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
    Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar http://www.imgdumper.nl.
    Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
  • Typ onderstaand blauw gedrukte commando in het zwarte venster en druk op de enter-toets (let op de spaties!):
    DISM /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup
    Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar http://www.imgdumper.nl.
    Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Kan je me uitleggen hoe ik de printscreen moet opslaan om te versturen met imgdumper? Ik heb de printscreen in een words bestand gezet en die wordt niet ondersteunt door imgdumper. Dank je wel!
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Sla screenshots altijd op als afbeeldingsbestand en plak deze niet in een tekstverwerker als Word.
Hoe je een screenshot maakt en deze bewaart lees je HIER.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Ik zie dat beide instructies succesvol zijn uitgevoerd. Lukt het updaten nu wel?
Afbeelding
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Ik kreeg inderdaad de melding om te updaten, maar kreeg tot twee keer toe de volgende meldingen:

Er zijn problemen bij de installatie van de updates, maar we proberen de installatie later opnieuw uit te voeren. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, komt het volgende wellicht van pas: (0x800705b4)

Ik kreeg ook deze melding: Setup is niet correct gestart. Start uw pc opnieuw op en probeer Windows 10 Setup opnieuw uit te voeren.

Ik ga het opnieuw proberen en hou je op de hoogte.
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Ik heb nog tot tweemaal toe de update laten uitvoeren. Ik heb de tweede keer de laptop heel de avond laten staan. Ik kreeg weer de melding: Setup is niet correct gestart. Start uw pc opnieuw op en probeer Windows 10 Setup opnieuw uit te voeren.

Op dit moment krijg ik weer te melding om te updaten naar versie 14393. Alle andere updates zijn gewoon gelukt, maar op een of andere manier deze niet.
Gebruikersavatar
DarJulIs
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 nov 2006 03:46

Zelfde melding blijft verschijnen. Wat nu?

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”