Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Iceking
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 okt 2006 16:24

Dag iedereen

Ik zit hier met een PC van mijn schoonvader en deze surft ontzettend traag.
Wanneer ik op zijn laptop en mijn laptop eenzelfde snelheidstest doe, dan is de zijne (die dichter staat bij de router) tot 10x trager om te surfen.

Het schoonmaakplan is reeds uitgevoerd, maar bij het defragmenteren had ik problemen dat hij ten eerste niet wou defragmenteren in veilige modus. Hiernaast kon ik wel defragmenteren in gewone modus, maar er was 1 "schijf" die problemen gaf. Deze had de opmerkelijke naam "\\?\Volume{dffd858e-4912-4ca2-9357-d7cefc7bb575}\"

Graag eens kijken wat er aan scheelt.

Hopelijk geraken beide problemen opgelost.

Iceking
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe of FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Iceking
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 okt 2006 16:24

Done
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Klik op Start.
In de witte invoerbalk, typ CEIP en druk op de enter-toets.
Er verschijnt nu een venster Programma voor verbetering van de gebruikerservaring.
Selecteer Nee, ik wil niet deelnemen aan het programma..
Klik op Wijzigingen opslaan.

Stap 2:
We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Iceking
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 okt 2006 16:24

Zie bijlage

Had wel heel wat problemen met de CEIP uitschakelen. Ik weet niet of het voldoende gedaan is. (wss bij volgende updates weer automatisch ingeschakeld "dankzij" microsoft)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    installedprogs;
    torpigcheck;
    hostslook;
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Iceking
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 okt 2006 16:24

Nog steeds trage internettest.
Iets hardwarematigs mss?

in bijlage het Logje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We kijken verder.

Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\PROGRA~3\iolo;fs
    autoclean;
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Stap 2:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.

Na de herstart:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar http://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Iceking
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 okt 2006 16:24

Nog steeds traag, er zit wel iets van melding na de diskcheck
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Iceking
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 okt 2006 16:24

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.

Stap 2:
Download Afbeelding CrystalDiskInfo.zip naar je bureaublad.
Hiermee verkrijgen we wat gegevens over je harde schijf.
Pak het .zip bestand uit in een aparte nieuwe map.
Blader met de verkenner naar de uitgepakte map.
Start DiskInfo.
Als het programma geopend is, zal het gegevens van de harde schijf tonen.
Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal downloadlinks. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Iceking
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 okt 2006 16:24

http://www.filedropper.com/cbs_6

straks komt screenshot eraan, ik start deze nu.
Gebruikersavatar
Iceking
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 okt 2006 16:24

Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar http://www.imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Iceking
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 29 okt 2006 16:24

Afbeelding

Ik ben deze namiddag ook bezig geweest om de drivers opnieuw te installen van de wireless adaptor, omdat ik over deze ook wat problemen las online, maar het maakte geen verschil.

Ondertussen is mijn snelheid wel al verbeterd van 3a5Mbps naar pieken van af en toe een 20Mbps.
Dit is waarschijnlijk nog niet maximaal.
Andere (mijn) laptop haalt nog steeds 30à35Mbps op deze momenten.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”