Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
spelputer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2008 11:13

De laatste weken is deze computer af en toe niet vooruit te branden. Vooral booten en uit slaap komen zijn stroperig, maar af en toe tussendoor ook minuten wachten en dan heeft hij er ineens weer zin in. BV staat de cursor in een zin die je zit te typen ineens stil (of is niet eens zichtbaar) terwijl er geen nieuwe letters verschijnen. Naar m'n muis grijpen en proberen taskmanager op te starten heeft dan ook geen zin. Na even wachten verschijnen dan ineens de getypte letters, of een deel daarvan. Toch met de muis rotzooien kan averechts werken want bij het terug op koers raken, herinnert hij zich wel ook ineens weer de plaatsen waar met de muis geklikt is, maar niet wat er in beeld was op het moment van klikken. In theorie is het zo mogelijk om op harddisk formatteren te klikken... en op okee bij de vraag of je 't zeker weet. Niet dat zoveel pech waarschijnlijk is, maar Murphy ligt op de loer.
De wifi verbinding valt af en toe ook weg(alleen op deze computer, niet op mobieltjes en tv), wat mogelijk de ook de oorzaak is dat er dialogs oppoppen van Security Essentials (die weer verdwijnen voor ik ze gelezen heb) en van System Event Notification (heb ik ook niet kunnen lezen). Gisteren en vandaag ook een dialog midden in het scherm waarvan ik helaas zelfs geen woord heb onthouden, weinig, totaal nietszeggende, Nederlandstalige tekst die wel wil dat ik op Okee klik. Een blik in taskmanager geeft me ook geen enkel idee waar die melding vandaan komt. Uit angst voor ransomeware reboot ik dan maar meteen. Voor alle zekerheid ook nog Trendmicro Housecall gedraaid, niks gevonden. Gisteren bij het bekijken van een youtube filmpje ineens een BSOD, wist niet dat dat nog bestond. sfc/scannow gedraaid, vind zooi die 't niet op kan ruimen, gereboot in het (zeeer zelden gebruikte) administrator account. Die kan niet eens wifi verbindingen vinden en klaagt bij pogingen explorer, configscherm etc op te starten steeds dat serverproces niet gestart kan worden en geconfigureerde identiteit onjuist is. sfc /scannow draait wel en vindt nog meer bagger dan in het gebruikersaccount. Gisteravond nog een vreemd emailtje van microsoft: "er is ongewone activiteit vastgesteld voor een recente aanmelding bij je microsoft account. Een extra beveiligingsvraag is vereist om ervoor te zorgen dat je account beschermd blijft."
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 3069
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Contacteer: Website

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"
Gebruikersavatar
spelputer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2008 11:13

Hartelijk bedankt voor het antwoord, helaas heeft het verkeerd uitgepakt. Tijdens de scan, na 4 minuten kreeg ik een BSOD. Daarna ging hij meteen rebooten. Dat duurde erg lang. Vervolgens kreeg ik verschillende error dialogen over elkaar. Een ervan was de tekst van het BSOD, die heb ik gekopieerd naar onderaan het FRST log. Bij het opslaan veranderden de iconen op de desktop ineens van plaats, verdween de desktop foto, veranderde de taskbar in de lay-out van WINDOWS 3,1 en kreeg ik de melding dat explorer was vastgelopen. Na rebooten bleef het zo. Internetverbinding lukt niet meer, ik moet dit op mijn mobieltje typen...
Gebruikersavatar
spelputer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2008 11:13

Systeem herstel kent nog 1 herstelpunt van 2014, zou me dagen duren om alle software weer up to date te maken, dus hoop dat dit niet nodig is.
Gebruikersavatar
spelputer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2008 11:13

Deze computer draait tot mijn verbazing weer min of meer. Wel erg traag. Wat ik in de vorige twee op mijn mobieltje getypte berichten nog niet gezegd had was dat Windows ook ineens beweerde niet legitiem te zijn. Terwijl hier sinds 2008 dezelfde door Dell meegeleverde Windows 7 op staat. Met mijn mobieltje op internet naar oplossingen van de diverse problemen gezocht, getracht te heractiveren telefonisch met een activatie-id van 9 groepen van 6 cijfers, waarop microsoft's spraakrobot me vertelde dat dat nummer toch echt niet legitiem was en of ik doorverbonden wilde worden voor aanschaf van een legitieme versie.... (ik boos dus)

Op een site van Dell bleek dat Dell wel vaker dit soort problemen heeft gehad, stond een waslijst aan mogelijke oorzaken, verouderde bios (niet hier), verkeerde tijdzone (niet hier), een intel driver kon het veroorzaken (niet hier) etc. Maar na een reboot wordt Windows ineens weer als legitiem gezien, kan ik weer de normale windows 7 desktop zien met achtergrondfoto. En gelukkig doet internet het weer dus bij deze ook de logjes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 3069
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Contacteer: Website

Ik ga morgen even je logje behandelen
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"
Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 3069
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Contacteer: Website

start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"
Gebruikersavatar
spelputer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2008 11:13

Resultaat:
1e reboot crasht op welkomscherm.
uit-aan.
2e reboot: dialog 1:Geen verbinding met group policy client.
dialog 2: Windows moet opnieuw starten omdat DCOM Server Process Launcher service onverwacht gestopt is.
Autoreboot crast op welkomscherm.
uit-aan.
C:\Windows\WinSxS\amd64_microsoft.vc90.crt_1fc8b3b9a1e18e36_9.0.30729.6161_none_08e61857a836c251\MSVCR90.dll is niet geschikt voor Windows en bevat een fout, crash, reboot.
Opstart in safe mode (mijn keus), chkdsk /f (mijn keus), reboot om chkdsk uit te voeren.
Resultaat waslijst index fouten.
Reboot duurt meer dan 10 minuten.
Windows start weer in windows 3.1 layout, verkenner crasht een paar maal en schakelt automatisch terug naar inlogscherm.
Opnieuw ingelogd, beeldschermvoorkeur weer teruggezet, Firefox getracht te starten, blijkt dat alle profielen, offline sessies, backupsessies, history, site-passwords etc totaal gewist zijn en de prullenbak ook leeg is! Firefox vertikt't zonder profiel op te starten, Internet Explorer heeft sinds aankoop nooit goed op deze puter gedraaid, gelukkig staat er nog een werkende Chrome op. En gelukkig weet ik mijn inloggegevens van hijackthis.nl uit mijn hoofd. Maar het lijkt me verstandig als jullie voortaan voor dit soort neveneffecten van fix software waarschuwen. Firefox opnieuw installeren is niet zo'n ramp, van de meeste wachtwoorden en de belangrijkste sessies heb ik gelukkig backups, maar zo kan dus wel een hoop werk verloren gaan.
Oh ja, nog iets wat me opviel tijdens het draaien van de fix was dat 'ie sleutelde aan Group Policy. Daar zal jullie scriptje, aan de hand van het logje waarschijnlijk verantwoordelijk voor zijn. Maar als jullie me hadden gevraagd "hoe kan er Group Policy staan op een Windows 7 Home?" dan had ik kunnen vertellen dat deze computer in 't afgelopen jaar drie problemen heeft gehad:
1. er ging iets fout bij Microsoft waardoor tegen ons zin Windows 10 geïnstalleerd dreigde te worden
2. toen dat verholpen was kwamen er geen Windows 7 updates meer binnen
3. toen dat verholpen was zei de puter "wrong password" zowel op het gebruikersaccount als op het administratoraccount
Bij het verhelpen van een van deze drie problemen heeft de Microsoft helpdesk de group policy editor msi toegestuurd en verteld welk vinkje ik aan moest klikken... Hoewel ik nu niet ineens weer Windows 10 zie downloaden, op dit moment wel een update binnenkomt en windows niet klaagt over een wrong password, hoop ik dat de fix niks in de war heeft gegooid...

Desondanks een dikke pluim voor jullie inzet hoor. Al heb ik nog geen flauw idee wat er met deze puter allemaal aan de hand was/is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 3069
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Contacteer: Website

Goede middag,
hoe bedoelt u precies?
er ging iets fout bij Microsoft waardoor tegen ons zin Windows 10 geïnstalleerd dreigde te worden
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"
Gebruikersavatar
spelputer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2008 11:13

zie https://tweakers.net/nieuws/109255/wind ... ws-10.html
Vanaf het eerste moment dat kb3035583 aankwam en meteen weer verwijderd werd was 't gedonder. Microsoft gaf zelf ook toe dat de fout bij hun lag. Als ik minder allert was geweest, had ik misschien ze nog in de buidel kunnen laten tasten, zie
http://www.nu.nl/microsoft/4284567/vrou ... pdate.html

Door de enorme hoeveelheid overlast die dat gaf, valt 't niet hier in 't kort te recapituleren.
Gebruikersavatar
spelputer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2008 11:13

Oh ja, als de fix zo vriendelijk is geweest om de firefox profiles te backuppen op een mij onbekende plek, laat het ajb weten?
Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 3069
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Contacteer: Website

Goede morgen,

Sorry voor de late reactie, druk op werk.
Er is een quarantine punt aangemaakt.

RestoreQuarantine: C:\FRST\Quarantine

"CreateRestorePoint:"
zet de pc eens terug naar voor de fix.

Zet dan een nieuw logje van RSIT aub en vertel even welke problemen je nog tegenkomt.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"
Gebruikersavatar
spelputer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2008 11:13

Ook goedemorgen,

Sorry zeggen is toch nergens voor nodig. Ik ben heel blij en dankbaar dat je me helpt.

Ik had die quarantainemap al gevonden, daar zit maar 12 kb in! Hoe ik de PC zou moeten terugzetten naar voor de fix is me met jouw summiere beschrijving al onduidelijk, maar ziet er met zo weinig quarantaine informatie ook nog eens extra beangstigend uit...
Sinds het hele opstartgedoe wat ik hierboven heb beschreven is de PC niet meer uit geweest, wel in alle stadia van hibernate en sleep. Een echte kouwe boot doen we sowieso hoogst zelden met dit ding.

Maar Firefox en de andere programma's die tot nu toe zijn opgestart (dat laatste zijn er niet veel) draaien nu als een speer. Het zou prettig zijn als ik de oude opgeslagen passwords, de laatste sessie en de bookmarks terug kon halen, scheelt me dagen werk, maar de wereld vergaat niet als dat niet lukt. (hele geruststelling, hè? :wink: )

Mijn grootste angst nu:
-ik heb nog geen flauw idee wat er aan de hand was, malware, slecht gedrag van goedbedoelde software, beschadigde bestanden en/of niet meer optimaal functionerende hardware.
-noch of de problemen nu opgelost zijn
-noch of het cold boot circus van voren af aan begint als ik windows weer afsluit

Ik heb hier één extern hard schijfje waar een backup op staat van maanden terug. Ik zou graag een nieuwe backup draaien, maar niet over de oude backup heen met mogelijk besmette of beschadigde bestanden.

Rsit draaide bijzonder vlot, zie bijgaand log.

prettig weekend
Maggy
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 3069
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Contacteer: Website

Het lijkt inderdaad op slecht functionerende software, dan wel corrupt geraakte software.

Kan je vertellen wat dit is ?
2016-09-13 13:33:02 ----D---- C:\maggy tijdelijk

Je kan geen systemherstel uitvoeren van voor de problemen?, natuurlijk krijg je als je dat uitvoert ook de problemen weer terug maar die kan je opnieuw oplossen.
Een besmetting kan ik niet vinden in wat je mij gestuurd hebt trouwens.

Je laatste logje ziet er niet verkeerd uit.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"
Gebruikersavatar
spelputer
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 nov 2008 11:13

Hij gedraagt zich nog niet perfect:
reboot, duurt lang
foutmelding kan verkenner niet laden
reboot uit zichzelf
duurt minder lang
verkenner start gewoon
boot log ziet er prima uit
Dan blijkt dat Windows update niet werkt
foutmelding 0x800106BA
hotfix gedownload van Microsoft
Windows update werkt weer
reboot
foutmelding MPnotify ongeldige installatiekopie BCMlogon.dll, maar wifi maakt gewoon verbinding, internet werkt, het bestand blijkt gewoon het bestand dat al sinds aanschaf op de computer staat

Verder weinig aan te merken...

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”