Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Foxtrot70
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2016 20:39

Hallo

Het is al een tijdje aan de gang dat mijn pc :
- verbindingen maakt zonder dat mijn browser openstaat
- ik geen toegang heb tot processen en zone alarm niet kan verwijderen
- vastlopers
- blue screens
- gebruikt wordt voor dubieuze sites

Er is iets wat niet klopt.

Hopelijk kunnen jullie helpen.

Alvast bedankt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Je hebt meerdere antivirus programma's actief. Dat is niet goed aangezien deze elkaar in de weg kunnen zitten en je computer vertragen.
Post aub eerst het bestand c:\rsit\info.txt als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Foxtrot70
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2016 20:39

Hallo

Sorry daar heb je gelijk in even niet opgelet.

Alsnog in bijlage het gevraagde bestand.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De-installeer onderstaande antivirus programma's maar behoudt er eentje:
(Indien gevraagd wordt om de computer te herstarten, doe dat dan eerst en ga dan verder met deze lijst.)
  • Avast Free Antivirus
    COMODO Internet Security, indien aanwezig
    Kaspersky Security Scan
    Kaspersky Total Security
    ZoneAlarm Security
Vertel daarna welke je behouden hebt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Foxtrot70
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2016 20:39

Zone Alarm krijg ik niet verwijderd.

Op hun website heb ik clean.exe uitgevoerd en dit ging zelfs niet.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Doe nu eerst het volgende.

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • COMODO Firewall
Herstart de computer.

Stap 2:
Restanten van McAfee antivirus producten verwijderen.
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 3:
Restanten van TrendMicro antivirus producten verwijderen.
Download TiUnTool_60_MUI.exe en plaats het op je bureaublad.
Dubbelklik op TiUnTool_60_MUI.exe.
Krijg je een melding van "Gebruikersaccountbeheer", klik JA.
Klik op de knop Software verwijderen.
Voer de 'captcha' karakters in en klik op Doorgaan.
Klik op Verwijderen en wacht tot de actie klaar is.
Herstart de computer als daarom gevraagt wordt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Foxtrot70
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2016 20:39

Dit heb ik gedaan.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima. We gaan verder.

Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit kan een paar minuten duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    installedprogs;
    emptyjava;
    emptyflash;
    emptyiecache;
    emptyffcache;
    emptychrcache;
    torpigcheck;
    {0B37915C-8B98-4B9E-80D4-464D2C830D10};c
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Handler\tmtbim];r
    NPEService;s
    5ADF44A1;s
    C:\WINDOWS\tasks\McAfeeLogon.job;f
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
    @=-;r64
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\explorer];r
    "NoDriveTypeAutoRun"=dword:95;r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\explorer];r
    "NoDriveTypeAutoRun"=dword:95;r
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Foxtrot70
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2016 20:39

Zie bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Users\hobby\AppData\Local\Kaspersky Lab;fs
    C:\Users\hobby\Downloads\mbam-setup-cnet.35891-2.2.1.1043.exe;f
    C:\ProgramData\Kaspersky Lab Setup Files;fs
    C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab;fs
    [HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "KSS"=-;r
    [HKEY_USERS\S-1-5-21-1827021459-479777585-1493956555-1000\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "kpm.exe"=-;r
    [HKEY_USERS\S-1-5-18\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "KSS"=-;r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "ZoneAlarm"=-;r
    "Trend Micro Browser Guard"=-;r
    [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
    "kpm.exe"=-;r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\Services\AVP16.0.0];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\Services\kss];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Shared Tools\MSConfig\Services\vssbrigde64];r
    sc config vsmon start= demand >>"%temp%\log.txt";b
    sc config KtmRm start= demand >>"%temp%\log.txt";b
    sc config ZAPrivacyService start= demand >>"%temp%\log.txt";b
    C:\WINDOWS\SysNative\tasks\McAfeeLogon;f
    C:\PROGRA~1\COMMON~1\McAfee;fs
    C:\Program Files\COMODO;fs
    C:\WINDOWS\SysNative\tasks\{02B17842-476D-409C-B8F0-E2B4CA0B5132};f
    C:\WINDOWS\SysNative\tasks\{BDD9E617-C89D-4000-B047-3F1B28048F1F};f
    C:\WINDOWS\SysNative\tasks\COMODO\COMODO Autostart {D5EFF3B3-E126-4AF6-BCE9-852A72129E10};f
    C:\WINDOWS\SysNative\tasks\COMODO\COMODO Signature Update {B9D5C6F9-17D2-4917-8BD0-614BAA1C6A59};f
    C:\WINDOWS\SysNative\tasks\COMODO\COMODO Update {A6D52E4F-569B-4756-B3D8-DF217313DA85};f
    iikflkcanblccfahdhdonehdalibjnif;chr
    msconfigcheck;
    hostslook;
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Foxtrot70
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2016 20:39

Zie bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Start opnieuw Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware.
Indien de melding verschijnt dat de database verouderd is, klik dan op Verhelp Nu.
Indien de melding verschijnt dat er een nieuwe programma versie beschikbaar is, klik dan op "OK" om deze te installeren.
Let op: Tijdens de installatie, haal het vinkje weg bij Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware Premium.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

Klik op Instellingen en vervolgens aan de linkerkant op Detectie en bescherming.
Neem de volgende instellingen over:
Afbeelding
Klik op Dashboard en vervolgens op "Scan Nu".
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Geschiedenis > Programmalogboeken".
Klik op het recentste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een poos duren...
Na het scannen kan je het venster sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Ga met de verkenner naar de map "C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner" of "C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner", afhankelijk van de Windows versie.
Post het daar aanwezige bestand log.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Foxtrot70
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 sep 2016 20:39

In bijlage de twee logfiles.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Enige verbetering merkbaar nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”