Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
quiethood
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2016 21:29

Ik kon een gedownloade zipfile niet openen.
Vlak erna gaf Windows Defender de waarschuwing Trojan: Win32/Maltule.C!cl.
Ik heb een snelle scan gedaan via defender. Bij "geschiedenis" heb ik bij "items in quarantaine" Trojan: Win32/Maltule.C!cl aangeklikt en 'verwijderd'.
Daarna pc opgestart. Defender gaf daarna opnieuw een pop-up, bij items in quarantaine stond deze trojan er opnieuw in, heb die opnieuw verwijderd.

Zou dit nu in orde zijn, of zit die trojan toch nog op mijn pc?
Ik ben nu ook via defender een grondige scan aan het uitvoeren. Internet werkt enorm traag nu en websites (behalve die van jullie) willen niet openen.
Bedankt alvast!

Log in bijlage.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Stap 1:
Defender gaf daarna opnieuw een pop-up, bij items in quarantaine stond deze trojan er opnieuw in, heb die opnieuw verwijderd.
Scan oponieuw met Windows Defender.
Indien deze pop-up weer verschijnt, maak hiervan een screenshot. Hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.

Stap 2:
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe of FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
quiethood
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2016 21:29

Bedankt!

Ik heb de pop-up niet meer gekregen en windows defender detecteert de trojan niet meer.
Toch denk ik dat het een goed idee zou zijn de computer helemaal 'op te kuisen' zoals in andere topics op dit forum ook aan bod komt. Of denkt u dat dit overbodig is?

Vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We kunnen eens kijken. Doe Stap 2 uit mijn vorig bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
quiethood
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2016 21:29

hierbij de logs ...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
quiethood
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2016 21:29

en deel 2
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
(Indien de-installatie van een item mislukt, ga dan verder met de volgende.)
  • Java 7 Update 60 (64-bit)
    Java 7 Update 71
    Java 8 Update 25
    Malware Protection Live
    MyPC Backup
    RocketTab
Herstart de computer.

Stap 2:
We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”