Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

Hulp gevraagd

Opgeloste topics en/of topics waarop geen respons meer is.
satfrico
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 feb 2014 18:48
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: AVG
Locatie: Delft

Hulp gevraagd

Bericht door satfrico » 05 nov 2016 13:30

Hallo allemaal,

Ik wil vragen of iemand bereid is om mij te loodsen om mijn pc weer sneller te krijgen.
Sinds enige weken merk ik dat windows verkenner vastloopt als ik bv in een map aan het zoeken ben.
Ook is het zo dat programma's tijdelijk even stilstaan en de melding programma reageert niet verschijnt.
Graag jullie hulp.

Alvast bedankt, Edwin

Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 14845
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Malwarebytes pro
Locatie: Kotje aan de kust.
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd

Bericht door Eric » 07 nov 2016 15:11

Dat zou ik best willen maar daar mijn kristallen bol gevallen is heb ik wat logjes nodig zoals aangegeven in de start post.
http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=200

Graag die stappen uitvoeren aub.
:wink:
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"

satfrico
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 feb 2014 18:48
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: AVG
Locatie: Delft

Re: Hulp gevraagd

Bericht door satfrico » 07 nov 2016 19:24

Dank je wel voor je aanbod.
Excuses dat ik de log vergeten was bij te sluiten.

Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 14845
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Malwarebytes pro
Locatie: Kotje aan de kust.
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd

Bericht door Eric » 08 nov 2016 10:21

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"

satfrico
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 feb 2014 18:48
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: AVG
Locatie: Delft

Re: Hulp gevraagd

Bericht door satfrico » 08 nov 2016 12:12

Hierbij de twee aangemaakte bestanden.

Een probleem wat zich voordeed bij het openen met de rechtermuisknop van het bestand was dat er heel lang een zandloper in beeld kwam, de map waar het bestand in stond op een gegeven moment werd gesloten en de pc een twintig tal seconden niet reageerde.

Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 14845
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Malwarebytes pro
Locatie: Kotje aan de kust.
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd

Bericht door Eric » 08 nov 2016 13:35

We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"

satfrico
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 feb 2014 18:48
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: AVG
Locatie: Delft

Re: Hulp gevraagd

Bericht door satfrico » 08 nov 2016 14:25

hierbij de fixlog

Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 14845
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Malwarebytes pro
Locatie: Kotje aan de kust.
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd

Bericht door Eric » 08 nov 2016 14:48

Hoe gaat het nu?
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"

satfrico
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 feb 2014 18:48
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: AVG
Locatie: Delft

Re: Hulp gevraagd

Bericht door satfrico » 08 nov 2016 16:51

Hte probleem is er nog.
ik open de map downloads, ik druk op de rechtermuisknop om een .exe uit te voeren als administrator.
Ik zei dat de zandloper gaat draaien, en boven in de balk van de map downloads staat "reageert niet".
Vervolgens sluit hij de desbetreffende map "downloads" zich af

Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 14845
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Malwarebytes pro
Locatie: Kotje aan de kust.
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd

Bericht door Eric » 09 nov 2016 12:35

Dan gaan we verder.


Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart benodigd -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C..].txt als bijlage in je volgend bericht.
Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier. :wink:
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"

satfrico
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 feb 2014 18:48
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: AVG
Locatie: Delft

Re: Hulp gevraagd

Bericht door satfrico » 09 nov 2016 16:12

Hierbij het adwcleaner bestand

Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 14845
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Malwarebytes pro
Locatie: Kotje aan de kust.
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd

Bericht door Eric » 09 nov 2016 16:19

Dat ruimt goed op, vertel eens hoe het nu gaat.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"

satfrico
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 feb 2014 18:48
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: AVG
Locatie: Delft

Re: Hulp gevraagd

Bericht door satfrico » 09 nov 2016 18:42

Het lijkt iets te zijn afgenomen maar toch krijg ik nog een paar keer dezelfde meldingen.

Wat ik trouwens ook merk, is dat mijn dvd brander niet meer herkend is in mijn pc terwijl ik hem wel hoor draaien als ik er een cd in stop

Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 14845
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Malwarebytes pro
Locatie: Kotje aan de kust.
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd

Bericht door Eric » 10 nov 2016 08:47

Goede morgen,

Mogelijk is die brander corrupt geraakt en dient hij opnieuw geïnstalleerd te worden.


Schakel eerst de Antivirussoftware uit voordat je zoek.exe download of uitvoert.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk de werking van Zoek.exe nadelig beïnvloeden.
(hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
klik hier voor meer informatie over hoe zoek.exe te gebruiken)
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze Computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    emptyfolderscheck;delete
    torpigcheck; 
    firefoxlook; 
    Chromelook;
    services-list;  
    autoclean; 
    iedefaults; 
    
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"

satfrico
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 feb 2014 18:48
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: AVG
Locatie: Delft

Re: Hulp gevraagd

Bericht door satfrico » 10 nov 2016 10:34

Goedemorgen,

Ik vind het fijn dat je me zo wil helpen.
Hopelijk komt er straks licht aan het einde van de tunnel.
Toen ik met de rechtermuisknop op zoek drukte op het bureaublad bleef alles weer hangen.
Ik heb toen maar de pc opnieuw opgestart.
Toch wel een beetje om moedeloos van te worden.

Die dvd brander, is dat straks ook opgelost om moet ik opzoek gaan naar me cd met drivers etc?

Gesloten