Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Ties
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2016 20:56

Hallo,

Ik heb vorige week voor de tweede keer in mijn leven een aantal muziek torrents gedownload (stom) en zit sindsdien met een probleem.
Ik kreeg al tijdens het downloaden heel regelmatig ongevraagd pop-ups met reclame uitingen. Omdat ik het gevoel had dat er iets niet klopt heb ik gekeken welke programma's onlangs op mijn pc zijn geïnstalleerd. Software die ik niet kende en die de afgelopen dagen op mijn pc zijn geïnstalleerd heb ik zelf handmatig verwijderd. De reclame pop-ups lijken nu verdwenen.

Er is echter ook wat mis met mijn harde schijf. De verkenner opent niet en als ik met een omweg op 'deze computer' klik krijg ik een laadbalk te zien die langzaam volloopt maar uiteindelijk blijft hangen. Als ik linksboven op bestand klik en een willekeurige map selecteer dan kan ik nog wel bij die bestanden komen. Als ik bijvoorbeeld naar afbeeldingen ga en een foto selecteer dan wordt deze foto wel getoond maar het overzicht van foto's ziet er raar uit en miniatuurweergaven worden niet getoond.

Ik werk op een Dell Latitude E6430 met windows 10, i5 processor en SSD schijf. Browsen en opstarten doet de laptop nog snel alleen kom ik dus moeilijk bij bestanden. Ik heb de logfile gedraaid op basis van een 64bit systeem, ik vermoed dat ik een 64 bit besturingsysteem heb maar weet het niet 100% zeker (ik kom niet bij de juiste systeem eigenschappen).

Ik hoop dat jullie op basis van mijn log file hulp kunnen bieden.

Alvast bedankt!

Groeten,

Ties
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Stap 1:
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe of FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Download Afbeelding CrystalDiskInfo.zip naar je bureaublad.
Hiermee verkrijgen we wat gegevens over je harde schijf.
Pak het .zip bestand uit in een aparte nieuwe map.
Blader met de verkenner naar de uitgepakte map.
Start DiskInfo.
Als het programma geopend is, zal het gegevens van de harde schijf tonen.
Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal downloadlinks. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”