Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
harrie68
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2013 05:22

In normale modus gebeurd nog steeds hetzelfde als in het eerste bericht van dit topic.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Doe een Windows 10 herstel-installatie. Hiermee blijven je programma's en bestanden behouden.
Voor de zekerheid kan je wel eerst belangrijke bestanden backuppen.
Hoe je een Windows 10 herstel-installatie doet lees je hier.

Vertel hoe het hierna gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
harrie68
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2013 05:22

De eerste keer dat ik de Windows Herstel-installatie uitvoerde bleek de Comodo Firewall nog te draaien.
Hier moest ik een paar keer aangeven dan een betreffende actie wel mocht.
Uiteindelijk stopte de installatie met de melding "Windows 10 install failed".

De tweede keer, nadat ik de PC herstart had en het Comodo Process had verwijderd en de ESET Antivirus gedisabled had ging de instalatie goed.
Hij werd helemaal doorlopen. Dit duurde wel een paar uur.
Nadat de PC aan het einde herstarte en ik kon inloggen werd het scherm meteen weer zwart.
In dacht eerst dat dit vast met de installatie had te maken maar na dit een paar uur te laten staan en er niks veranderde heb ik toch de taskmanager maar weer opgeroepen.

Vandaag heb ik deze herstel actie nog een keer uitgevoerd met de hoop dat het nu misschien wel werkt, maar het eindresultaat is weer hetzelfde.

Het heeft jammer genoeg dus nog niet het gewenste resultaat opgeleverd.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Een lastig probleem.

Download opnieuw Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en webbrowsers!
Rechtsklik op "MiniToolBox" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
harrie68
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2013 05:22

Hier de uitvoer van de MiniToolBox
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Stap 2:
Rechtsklik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ EVENTVWR.MSC in het invoerveld en klik op OK.
Het venster Logboeken verschijnt nu.
Open aan de linkerkant Windows-logboeken - Toepassing.
Klik in het midden op de kolom "Bron". De lijst wordt nu gesorteerd op alfabet met de gegevens in kolom "Bron". Wacht tot dit klaar is.
Zoek vervolgens in de lijst naar "Explorer".
De lijst kan je vergroten door de onderste rand omlaag te slepen.
Maak een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
harrie68
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2013 05:22

De uitvoer van FRST heb ik toegevoegd.
In de Event Viewer staan geen meldingen van de Explorer.
Ik heb een sorteerde copy van alle entries toegevoegd
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

"Explorer" zie je ook niet terug in een andere log bij "Event Viewer" ?
Er staan wel veel meldingen van "SecurityCenter" in de log "eventvwr.txt".
Open eens een paar van deze items in "Event Viewer". Wat staat er bij de extra informatie of post hiervan wat screenshots.


Start opnieuw de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool middels dubbelklik.
Zorg dat er een vinkje staat bij Addition.txt.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
harrie68
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2013 05:22

Ik heb de Farbar Tool uitgevoerd en de logfiles toegevoegd.

Ik heb overal gekeken in de Event Viewer maar er is nergens melding van Explorer.

Ik heb een albeelding gemaakt waar in 3 events staan:
1. De bovenste is de error. Alle Security Center Errors geven dezefde data alleen een andere tijd.
2. Dit is de inhoud van een Information melding voor ESET Antivirus
3. Dit is de inhoud van een Information Melding voor COMODO.
Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
harrie68
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2013 05:22

Vanmorgen voordat ik naar m'n werk ging heb ik Farbar gestart en de Fix gekozen.
Na 10 mnuten was hij nog niet klaar.
Ik heb de PC de hele dag aan laten staan en toen ik thuiskwam was hij nog niet verder gekomen.
De PC stond zelfs vast en ik moest hem fysiek uitzetten.
Na het opnieuw opstarten zag ik dat er wel een logfile was en die heb ik bijgevoegd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Er is nog niets gefixt door FRST. We gaan de vorige fixlist.txt daarom in stappen uitvoeren.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST64.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
harrie68
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2013 05:22

Deze Fix-actie heb ik gisteravond gestart en vanmorgen gezien dat ook nu Farbar niet klaar was en dat de PC vast stond.
Hier de log.
Wat me opvalt is dat beide logs al laatste "DisableService: CmdAgent" hebben staan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We gaan de vorige fixlist.txt nogmaals inkorten.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST64.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
harrie68
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2013 05:22

Ook deze Farbar loopt vast
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”