Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

Meerdere issues

Opgeloste topics en/of topics waarop geen respons meer is.
TwanM
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:33
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Eset smart security

Meerdere issues

Bericht door TwanM » 23 jan 2017 21:42

Goedenavond,
de laatste paar weken word ik geconfronteerd met een toename van 'issues' die ik voorheen niet had.

- steeds langer nodig om webpagina's te laden
- trager opstarten van de pc
- pagina's die blijven hangen en niet doorladen.

Ik maak gebruik van een vaste internet aansluiting, het ligt dus niet aan bijv. de wifi verbinding. Mijn Eset en Malware bytes geven niets tot nauwelijks iets aan maar ik vermoed dat er iets in de computer is gekomen dat daar niet hoort, en dat ik verwijderd wil hebben. Ik heb er bewust voor gekozen zelf geen handelingen te ondernemen aangezien ik bang ben meer kwaad te doen. Ik vertrouw derhalve op de expertise hier. Mijn eerste log is gevoegd en morgen zal ik bij een antwoord evt. vervolgstappen uitvoeren. Voor zover alvast bedankt voor het in behandeling nemen van mijn probleem.

mvg Twan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6474
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Meerdere issues

Bericht door abbs » 24 jan 2017 12:33

Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

TwanM
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:33
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Eset smart security

Re: Meerdere issues

Bericht door TwanM » 24 jan 2017 19:10

Goedenavond, bij deze de bestandjes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6474
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Meerdere issues

Bericht door abbs » 24 jan 2017 20:44

Hallo,

In Windows 10 staat systeemherstel uitgeschakeld zet die eerst aan hoe Klik


Download Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

TwanM
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:33
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Eset smart security

Re: Meerdere issues

Bericht door TwanM » 24 jan 2017 21:25

het bestandje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6474
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Meerdere issues

Bericht door abbs » 25 jan 2017 09:17

Hallo,



Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Merk je hierna verbetering?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

TwanM
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:33
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Eset smart security

Re: Meerdere issues

Bericht door TwanM » 25 jan 2017 17:50

Goedemiddag, het bestandje met de opmerking dat er al wel enige verbetering lijkt te zien. De pagina's laden weliswaar
nog niet zo snel als eerst maar zeker al wel sneller lijkt het.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6474
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Meerdere issues

Bericht door abbs » 25 jan 2017 18:31

Hallo,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7, 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    torpigcheck;
    emptyfolderscheck;delete
    chromelook;
    standardsearch;
    filesrcm;
    services-list;
    autoclean;
    startupall;
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

TwanM
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:33
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Eset smart security

Re: Meerdere issues

Bericht door TwanM » 25 jan 2017 20:25

het bestandje...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6474
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Meerdere issues

Bericht door abbs » 25 jan 2017 20:46

Hallo,

Hard Disks - Free: C: 20,1GB is C:\ word ook erg klein om een goede werking te behouden van je Systeem.
Hoe gaat het nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

TwanM
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:33
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Eset smart security

Re: Meerdere issues

Bericht door TwanM » 25 jan 2017 21:03

De verkenner geeft aan dat de map 'gebruiker' bijna 9 GB groot is maar als
ik die map vervolgens bekijk zie ik die 9 Gb nergens terug.... Enig idee wat
zoveel kennelijk onzichtbare ruimte gebruikt in deze map?

Er is verbetering maar nog steeds niet optimaal...

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6474
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Meerdere issues

Bericht door abbs » 26 jan 2017 10:05

TwanM schreef:De verkenner geeft aan dat de map 'gebruiker' bijna 9 GB groot is maar als
ik die map vervolgens bekijk zie ik die 9 Gb nergens terug.... Enig idee wat
zoveel kennelijk onzichtbare ruimte gebruikt in deze map?

Er is verbetering maar nog steeds niet optimaal...
Meer verbetering kan ik er niet uit halen, met het volgende programma kan je kijken wat zoveel GB opslokt:

Download de laatste versie van Spacesniffer en sla het bestand op.
Na het downloaden pak je het bestand uit. Installatie is niet vereist.
In de map die je uitgepakt hebt dubbelklik je op SpaceSniffer.exe waarna het programma start.

Afbeelding
In het venster wat opent kies je het station welke je in kaart wil brengen en klik vervolgens op Start.
Er word nu een grafisch overzicht gemaakt van de mappen en bestanden die op dit station aanwezig zijn.
Dit kan een tijdje duren afhankelijk van de grootte van het station, plaats als het programma klaar is een screenshot ervan in je volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

TwanM
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:33
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Eset smart security

Re: Meerdere issues

Bericht door TwanM » 27 jan 2017 11:56

het lukt me niet om de afdruk 'geplakt' te krijgen...

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 6474
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27
Besturingssysteem: windows 10 Pro 64-bit
Bescherming: Emsisoft Anti-Malware

Re: Meerdere issues

Bericht door abbs » 27 jan 2017 12:18

TwanM schreef:het lukt me niet om de afdruk 'geplakt' te krijgen...
Handleiding hoe het wel lukt Klik
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

TwanM
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2017 21:33
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Eset smart security

Re: Meerdere issues

Bericht door TwanM » 27 jan 2017 13:09

Image

Gesloten