Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Het enige wat me opvalt is de weinige vrije ruimte op de C: schijf:
Schijfletter : C:
Bestandssysteem: NTFS
Volumeserienummer: 5169E580
Grootte : 237 GB
Gebruikte ruimte : 226 GB (95%)
Vrije ruimte: 11,2 GB (5%)
Kan je ruimte vrijmaken op de C: schijf ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Ja, ik denk het wel
Ga ik doen
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

http://speccy.piriform.com/results/qjO0 ... h0DY0pwMIC

Ik heb ruimte vrijgemaakt, maar levert geen verbetering op.

Als ik taakbeheer op tijd open, dan zie ik ongeveer 10% processorgebruik en een beetje geheugen. De harde schijf is rustig. In het netwerkvenster is er ongeveer elke seconde een piekje te zien.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar http://www.imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Afbeelding

Ik heb vannacht ook memtest86 laten draaien. 6 runs, geen errors
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is, kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Het SFC logje ziet er normaal uit.

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster POWERCFG /H OFF en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Sluit het zwarte venster.

Enige verbetering hierna ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

nee, geen verbetering.
Na enige tijd bevriest het programma waar ik op dat moment mee bezig ben, dat kan bijvoorbeeld Word zijn of Firefox. Op dat moment kunnen nog wel andere programma's geopend worden, maar dit lukt dan nog maar korte tijd. Even later kan alleen nog de muis over het scherm bewogen worden, maar de pc reageert niet meer op input van de muis of toetsenbord. Kan wel startvenster laten oppoppen , maar bijvoorbeeld de aan/uit knop wordt niet meer zichtbaar.
Het zandlopertje blijft draaien in het eerste programma dat vastloopt.
Als de pc in standby gaat dan komt hij niet meer tot leven en rest een reset. (Met als gevolg verlies van niet opgeslagen gegevens, erg vervelend bij werken in Word)

Na de reset en weer opstarten van Word worden documenten hersteld. Wat daarbij opvalt is dat er altijd een versie bij staat waarbij aangegeven wordt dat deze 'is geblokkeerd voor verdere bewerking'. Deze kan alleen worden geopend via de aangeboden opties zoals bijvoorbeeld een lokale versie op te slaan, of wijzigingen later samen te voegen met het orgineel of wachten tot het origineel wordt vrijgegeven.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Doe een Windows 10 herstel-installatie. Hiermee blijven je programma's en bestanden behouden.
Voor de zekerheid kan je wel eerst belangrijke bestanden backuppen.
Hoe je een Windows 10 herstel-installatie doet lees je hier.

Vertel hoe het hierna gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Hoi PeterJ,
Het probleem lijkt opgelost.
Het herstel duurde bijna anderhalf uur, maar nu draait hij alweer zo'n 4 uur zonder problemen. Hij komt ook uit de slaapstand, dus TOP!!!
DANK je zeer voor je deskundige hulp.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Mooi zo. Dan kunnen we gaan afronden.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Deze tool maakt een logbestand. Dit hoef je niet te plaatsen.

Mochten er hierna nog tools en logbestanden achtergebleven zijn dan mag je die handmatig verwijderen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Jerom474
Lid
Berichten: 86
Lid geworden op: 21 apr 2015 12:57

Gedaan.
Nogmaals hartelijk dank voor je hulp
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Graag gedaan. Dit topic wordt gesloten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”