Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
tmh
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 okt 2013 11:47

Hallo,

Ik heb een laptop die na installatie van win 10 enorm traag is geworden. Ik heb ram geheugen bijgeplaatst maar dat was ook niet echt een verbetering. Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen?

Mvg:,
T.M. Houwing
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Log 1:
Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
  1. Upload het bestand hier: Daniel's Upload
  2. Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  3. Klik op Toevoegen.
  4. Post de link in je reactie.
.


Log 2:
  • Download Afbeelding Autoruns for Windows
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "Autoruns.zip" uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
  • Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
  • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:
  • Afbeelding
  • Upload het bestand hier: Daniel's Upload
  • Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
  • Klik op Toevoegen.
  • Post de link in je reactie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tmh
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 okt 2013 11:47

Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Probeer het volgende:

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /Q %UserProfile%\desktop\log.txt
ECHO Reconfigure Services>> %UserProfile%\desktop\log.txt
FOR %%S in (
"VSS"
"RpCSS"
"cryptsvc"
) DO (
>>%UserProfile%\desktop\log.txt (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= auto
SC START %%S))
START notepad %UserProfile%\desktop\log.txt

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fix.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → fix.batAls administrator uitvoeren

Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tmh
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 okt 2013 11:47

kan niet zien of mijn reactie geplaats geplaatst is dus nog maar een keer
Na fix.bat opnieuw opstarten geen verbetering.

Log van fix.bat±

Reconfigure Services
"VSS"
[SC] ChangeServiceConfig SUCCESS

SERVICE_NAME: VSS
TYPE : 10 WIN32_OWN_PROCESS
STATE : 2 START_PENDING
(NOT_STOPPABLE, NOT_PAUSABLE, IGNORES_SHUTDOWN)
WIN32_EXIT_CODE : 0 (0x0)
SERVICE_EXIT_CODE : 0 (0x0)
CHECKPOINT : 0x0
WAIT_HINT : 0x7d0
PID : 15632
FLAGS :
"RpCSS"
[SC] OpenService FAILED 5:

Toegang geweigerd.

[SC] StartService FAILED 1056:

De service is al gestart.

"cryptsvc"
[SC] ChangeServiceConfig SUCCESS
[SC] StartService FAILED 1056:

De service is al gestart.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Kijk of het volgende helpt:

Kijk of je Windows 32- of 64bits is. Hier staat een beschrijving hoe je kunt kijken of je een 32 of 64 bit versie van Windows hebt.


Download de Windows Server 2003 Resource Kit Tools en installeer deze. (werkt ook onder windows 7 en hoger)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
  1. klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.‌ Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    Afbeelding
  5. Bij "opslaan als" selecteert je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------


64bit:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off
cd "C:\Program Files (x86)\Windows Resource Kits\Tools"
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subdirectories %windir% /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /service VSS /grant=administrators=f /grant=system=f
@Echo =========================
@Echo Finished.
@Echo =========================
@pause



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:reset.cmd.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → reset.cmdAls administrator uitvoeren
Herstart.


32bit:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@echo off
cd "C:\Program Files\Windows Resource Kits\Tools"
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /subdirectories %windir% /grant=administrators=f /grant=system=f
subinacl /service VSS /grant=administrators=f /grant=system=f
@Echo =========================
@Echo Finished.
@Echo =========================
@pause



Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:reset.cmd.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → reset.cmdAls administrator uitvoeren
Herstart.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tmh
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 okt 2013 11:47

64 bit windows
merk geen verschil na uitvoering van reset cmd

bij opslaan van register backup krijg ik wel een melding dat het programma niet reageert
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Download de portable (of installer) versie van AfbeeldingWindows Repair Free/Pro naar je bureaublad.
Klik op Reboot to Safe Mode

Start Windows Repair Free/Pro opnieuw.
Klik op het tabblad Step 4:Optional (System File Check).
Klik op Do It.

Klik vervolgens op Step 5: Backup.
Maak een registerbackup en een systeemherstelpunt.

Klik dan op het tabblad Repairs.

Vink de volgende onderdelen aan:
01 - Reset Registry Permissions
03 - Reset Service Permissions
04 - Register System Files
05 - Repair WMI
10 - Remove Policies Set By Infections
14 - Remove Temp Files
19 - Repair Volume Shadow Copy Service
33 - Repair Performance Counters


Klik op Restart/Shutdown System.
Restart SystemStart Repairs.

Doe dit wanneer je System File Check uitgevoerd hebt:
Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log>%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tmh
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 okt 2013 11:47

goeie morgen,
hierbij het bestandje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Merk je nu verschil?
Afbeelding
Gebruikersavatar
tmh
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 okt 2013 11:47

Ja opstarten van win gaat sneller.
opstarten van bv chrome gaat nog steeds niet soepel.
ik had hier iemand zitten die een vista laptop had en even iets op mijn laptop moest doen omdat hij geen internetverb kon krijgen
die zei dus allemachtig wat is dat ding traag. :D
Gebruikersavatar
dorado
Lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 21 apr 2013 09:53

Volgens mij kun je dan best Chrome verwijderen en weer opnieuw installeren.

Stap 1:
Klik op Start → Configuratiescherm → Een programma verwijderen
Rechtsklik
  • Google Chrome
en kies Verwijderen


Stap 2:
Ga naar Start > Configuratiescherm > Software "Programma's en Onderdelen".
Selecteer Google Chrome en verwijder deze geheel van de computer.

Download vervolgens Afbeelding Old Chrome Remover naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op OldChromeRemover-0.5 en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
  • Er verschijnt nu een zwart commandprompt scherm, wacht vervolgens tot de onderstaande melding verschijnt.
Afbeelding
  • Druk vervolgens op de toets Y om de verouderde versie(s) van Google Chrome te verwijderen.
  • Wanneer dit gereed is klikt u op een willekeurige toets, b.v. de spatiebalk om het programma te sluiten.
  • Herstart de computer en download Google Chrome en installeer deze opnieuw.




Stap 3:
Google Chrome Synchronisatie resetten:
  • Open Google Chrome, log in het met het Google account en klik rechtsboven op het icoon met de drie streepjes.
  • Klik op Instellingen
  • Klik nu op de optie Google dashbord.
  • Klik vervolgens in het nieuwe tabblad op de knop Stopzetten en wissen.
  • Klik in het scherm wat nu verschijnt op OK
    Afbeelding
  • Het kan enkele uren duren voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd.
  • Log vervolgens uit op Google Chrome.
  • Log na enkele uren even opnieuw in en kijk of de wijzigingen inmiddels zijn doorgevoerd en de problemen daarmee zijn verholpen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tmh
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 okt 2013 11:47

Heb alles als in bovenstaand bericht uitgevoerd. Bij de herstart van win ging het mis laptop bleef hangen in het scherm: sluit windows niet af.
Heb uiteindelijk de batterij er uitgehaald en teruggezet, toen ging het opstarten wel weer goed.
Chrome geïnstalleerd maar nu wil de laptop niet meer herstarten. Uitzetten en opnieuw aanzetten gaat wel.
Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 3069
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Contacteer: Website

Goede morgen,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"
Gebruikersavatar
tmh
Lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 okt 2013 11:47

Goede morgen,
allereerst even een dikke pluim voor de attente en snelle reactie!

Hierbij de bestandjes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”