Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
woonschip
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2007 18:08

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsnog er niets gebeurt!

Stap 2:
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster dism /online /cleanup-image /restorehealth en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar http://www.imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
woonschip
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2007 18:08

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien een popup van "Gebruikersaccountbeheer" verschijnt, klik op Ja.
Een zwart venster verschijnt.
Kopieer en plak onderstaande code in het zwarte venster en druk daarna op de enter-toets.

Code: Selecteer alles

wmic service get name,displayname,pathname,exitcode > "%USERPROFILE%\desktop\services.txt"
Na afloop staat een bestand op je bureaublad met de naam services.txt.
Voeg dit bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Rechtsklik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ POWERSHELL in het invoerveld en klik op OK.
Er verschijnt een blauw venster.
Typ in het blauwe venster Get-WindowsUpdateLog en druk dan op de enter-toets.
Er verschijnt nu allerlei tekst in het blauwe venster. Wacht tot je de melding ziet "WindowsUpdate.log written to C:\Users\<gebruikersnaam>\Desktop\WindowsUpdate.log"
Daarna kan je het blauwe venster sluiten.

Voeg het bestand C:\Users\<gebruikersnaam>\Desktop\Windows\WindowsUpdate.log toe als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
woonschip
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2007 18:08

Ik hoop dat ik het allemaal goed gedaan heb.
Heel erg bedankt voor je hulp tot nu toe.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op menu Extra - Opties.
Plaats vinkjes bij de volgende onderdelen:
in het kader "Verwijderen":
- Prefetch bestanden
In het kader "Reset":
- Proxy
- Winsock
- TCP/IP instellingen
- BITS queue
Sluit dit venster door op OK te kliken.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
woonschip
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2007 18:08

Hierbij het logfile
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C1].txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
woonschip
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2007 18:08

Ik begrijp dat ik iets niet helemaal goed gedaan heb.
Alles even overnieuw gedaan en voor de zekerheid alle txt bestandjes maar bijgevoegd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ok. prima nu.
Enige verbetering nu met Windows Updates ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
woonschip
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2007 18:08

Nee, helaas.
Ik denk dat er niets anders opzit dan opnieuw installeren, of zijn er nog andere mogelijkheden?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We kijken met een andere tool.

Download Afbeelding SFCFix.exe (by niemiro) en verplaats het naar je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
Dubbelklik op SFCFix.exe en volg de aanwijzingen.
Na afloop opent en verschijnt er een logbestand op je bureaublad met de naam SFCFix.log.
Post dit logbestand als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
woonschip
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2007 18:08

Het logje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Doe opnieuw het volgende:

Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is, kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log eerst naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
woonschip
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 mei 2007 18:08

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”