Beste helpdesk,
Een kennis van mij heeft vanmiddag abusievelijk geklikt op een mail van SNS bank.
Geachte heer/mevrouw,
De SNS Bank biedt haar klanten een zo veilig mogelijke virtuele omgeving aan om bankzaken te doen met maximaal gebruiksgemak. Daarom introduceert SNS Bank vanaf vandaag een nieuwe digipas. Dit is de opvolger van uw huidige digipas. De uitgifte van de nieuwe digipas start vanaf vandaag.
Hoe werkt de nieuwe digipas?
Als u online bankiert met de nieuwe digipas hoeft u minder codes in te voeren. Als u wilt inloggen of een betaling wilt signeren, verschijnt op het scherm van uw computer, tablet of smartphone een kleurcode. U scant deze kleurcode met de ingebouwde camera van de digipas en ziet op het scherm van uw digipas wat u ondertekent. Vervolgens geeft de digipas u een signeercode.
U voert deze signeercode in op computer, tablet of smartphone om de opdracht te ondertekenen en rekent af in de vertrouwde internetbankieren omgeving van de SNS Bank. SNS biedt haar klanten een zo veilig mogelijke virtuele omgeving aan om bankzaken te doen met maximaal gebruiksgemak.
In verband met de veiligheid van onze klanten is het verplicht uw huidige digipas te vervangen. Wij bieden onze klanten de mogelijkheid aan om dit kosteloos te doen. Klik hier <hxxp://lapayev.com/load.cgi?hxxp://xxx.wawanoshenterprises.com//sites/default/files/css/va> om kosteloos uw nieuwe digipas aan te vragen en volg de benodigde stappen om uw aanvraag te voltooien.
Met vriendelijke groet,
SNS Bank
Hij vraagt zich af op zijn PC nu niet meer is beschermd en of derde nu zijn gegevens kunnen inzien?
Ik heb op de PC Malware bytes geïnstalleerd en deze had 300 bedreigingen gevonden Pup Optional Mind Spark. Deze zijn inmiddels verwijderd.
Verder kan ik Malware bytes ook niet meer correct opstarten Unable to connect to the service.
Deze service draait overigens wel.
Heb hierna geprobeerd om Malware bytes te verwijderen, maar dat ging ook niet meer.
Wat zou ik nu kunnen doen ?