Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Nagashiwa
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 aug 2010 19:30

Hoi,

Ik heb mijn computer vandaag gescannt met de nieuwste AVG nieuwste versie. en hij vond:
Win32:Small-NNE [Trj] met de datum 24 aug 2012

Nu heb ik al eerder met AVG mijn PC gescannt en ook met Malwarebytes Anti-Malware maar toen werd dit bestand nooit gevonden. ook zo nu en dan hier logjes geplaatst en dit bestand is nooit van te voren gevonden. Dus nu vraag ik me af kan het kwaad??


Mijn logje vindt je zoals altijd in de bijlage.

alvast al weer bedankt voor de goede hulp.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Kan je ook vertellen in welk bestand AVG deze infectie vond ?

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • AVG Web TuneUp
  • ZHPFix 2015
Herstart de computer.

Stap 2:
We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 3:
Gebruik je het programma Last.fm Scrobbler 2.1.37, download en installeer dan Microsoft Visual C++ 2005 SP1 Redistributable Package (x86).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Nagashiwa
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 aug 2010 19:30

Win32:Small-NNE [Trj] 24 aug 2012
nieuwste AVG versie

C:\Users\Malou\AppData\Local\antiphishing-mystart3_6dn\data\120824172142-f.list

Kan je ook vertellen in welk bestand AVG deze infectie vond ?
C:\Users\Malou\AppData\Local\antiphishing-mystart3_6dn\data\120824172142-f.list

AVG heeft hem i.i.g in quarantaine gezet.


En voor de fixlog zie de bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Nagashiwa
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 aug 2010 19:30

Trouwens die fix log die ik toegevoegd heb, is die compleet?
Het is nu een paar uur verder maar fixlog blijkt nog steeds bezig te zijn met fixen?

Merk nu wel dat vele dingen uitgeschakeld zijn en dat ook mijn toetsenboard taal instellingen alleen op "nederlands" staat en ik niet kan veranderen tussen, Japans en Koreaans terwijl dat nog wel zo in de instellingen staat.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Trouwens die fix log die ik toegevoegd heb, is die compleet?
Nee, die is niet compleet.
Is FRST inmiddels wel volledig doorlopen ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Nagashiwa
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 aug 2010 19:30

nee nog steeds bezig. duurt wel erg lang, of is dit normaal? of kan er een rede achter zitten?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Heb je dit wel gedaan ?:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Nagashiwa
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 aug 2010 19:30

ik had hem op bescherming uitgezet, hij loopt nog wel, maar kan hem niet via taakbeheer helemaal uitzetten.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Probeer eerst FRST af te sluiten.
Daarna of als het afsluiten van FRST niet lukt, herstart de computer.
Post opnieuw het logbestand van FRST (Fixlog.txt) als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Nagashiwa
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 aug 2010 19:30

eindelijk gelukt

hier het logje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Nagashiwa
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 aug 2010 19:30

probleem nu alleen is dat ik google chrome niet meer aan de praat krijg.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

probleem nu alleen is dat ik google chrome niet meer aan de praat krijg.
Kan je de Chrome instellingen resetten zoals HIER beschreven ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Nagashiwa
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 aug 2010 19:30

Dankje, en is gelukt, hij doet het weer.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Mooi zo. Doe nog het volgende ter controle.

Download Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- https://www.nicolascoolman.com/fr/download/zhpcleaner/ (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Nagashiwa
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 05 aug 2010 19:30

en daarvan het logje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”