Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

We gaan Afbeelding RogueKiller opnieuw gebruiken.
  • Start het programma, als er word gevraagd om de EULA / Disclaimer te accepteren Klik "Accepteer".
  • RogueKiller opent, Klik bovenin op tabblad "scan", Klik vervolgens op Afbeelding
  • Wacht vervolgens geduldig tot de scan gereed is, gebruik de computer intussen niet voor andere zaken.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u op de knop "Remove Selected".
  • Wanneer de scan klaar is ( Finisch) klikt u op de knop "Open Report", nu wordt het logbestand geopend, Klik "Export TXT".
  • Kies "Bureaublad" om het logje op te slaan, en geef de naam RK Scanlog als bestandsnaam, klik daarna op "Opslaan", sluit hierna met de knop "Finish".
  • Voeg dit logbestand vervolgens als bijlage toe aan uw volgende bericht.

Toelichting:
Bij de stap: Wanneer de scan gereed is klikt u op de knop "Remove Selected".
Hier moet je zelf op inspelen automatisch is niet alles aangevinkt (dus moet je indien nodig nog erbij vermelden of wat juist niet weg moet)
Onder "History" zijn de logjes terug te vinden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Zjilber
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:31

Hoi Abbs,

Hoe weet ik welke 'threats' ik wel of niet aan moet vinken? Of simpelweg alle? Ik heb hier even een screenshot van de scan resultaat gemaakt, maar het is volgensmij hetzelfde als wat al in de RK scanlog staat. http://www.filedropper.com/roguekiller
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Allemaal, ik had het logje al bekeken in je vorige bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Zjilber
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:31

Oke, heb het bestand maar even met een 2 genoemd. Geen flauw idee of dit nog later nodig is en dat uitmaakt.
RK Scanlog2.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Hoe gaat het nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Zjilber
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:31

Nog steeds aanwezig helaas..
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Zjilber schreef: 07 jun 2017 19:42 Nog steeds aanwezig helaas..
En nog steeds in meerdere browsers?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Zjilber
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:31

Ja zowel in Chrome (met en zonder adblock aan) en in Edge. Overigens merkte ik laatst op dat ik nu ook al ads krijg zodra ik van gewoon google naar 'afbeeldingen' klik. Dus door puur op het menuknopje 'afbeeldingen' te klikken, opent een nieuwe tab met een ad (niet altijd. En volgensmij gewoon over het onderwerp van wat ik zoek).
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Doe deze twee stappen meteen na elkaar:


Google Chrome Browserinstellingen terugzetten:
  1. Open Chrome op uw computer.
  2. Klik in de rechterbovenhoek op Meer Afbeelding Instellingen.
  3. Klik onderaan het scherm op Geavanceerde instellingen weergeven.
  4. Klik onder het gedeelte 'Instellingen resetten' op Instellingen resetten.
  5. Klik op Resetten in het dialoogvenster dat wordt weergegeven.
    Afbeelding
  6. Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren.
Met deze stappen wordt geen volledige reset uitgevoerd. Sommige instellingen, zoals lettertypen of toegankelijkheid, worden niet verwijderd.




Chrome-synchronisatie opnieuw instellen:
Volg deze stappen om het synchroniseren te stoppen en de gesynchroniseerde gegevens te wissen.
  1. Open uw Google Dashboard. Zorg ervoor dat u bent ingelogd op uw Google-account.
  2. Klik onderaan het scherm op "Synchronisatie resetten" om te stoppen met synchroniseren en al uw gesynchroniseerde gegevens te wissen.
    Afbeelding
  3. Klik op "OK", het wissen van gesynchroniseerde Chrome-gegevens is voltooid.
  4. Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren, en meldt u daarna weer aan.
Opmerking: U hoeft dit slechts één keer te doen. Het synchroniseren wordt gestopt op al uw apparaten en uw gesynchroniseerde gegevens worden verwijderd uit uw Google-account.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Zjilber
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:31

Wederom weer gedaan, en alsnog blijft het probleem. Sterke nog, de eerste keer dat ik op synchronisatie resetten drukte, kreeg ik een nieuwe tab met reclame. Die klikte ik weg en vervolgens klikte ik weer. Toen pas ging ie resetten. Blijkbaar maakt ie van sommige google buttons ook een link (wat ik eerder ook al zei over 'afbeeldingen').
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Zjilber
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:31

Deze AdwCleaner gaf aan niks gevonden te hebben. Alsnog heb ik op verwijderen geklikt en heb hier het logbestand. Probleem nog steeds aanwezig.
AdwCleaner[C0].txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Download de Afbeelding ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Zjilber
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:31

Hoi Abbs,

Sorry voor mijn late reactie. Ik kreeg het gevoel dat ik opnieuw aan het doen was wat ik al had gedaan, namelijk allerlei anti... software installeren, wat voorheen al niet hielp.

Mijn geduld raakte op en besloot ik toch mijn windows opnieuw te installeren en ben van het probleem af. Bedankt voor de hulp en het geduld!

Mvg,
Gilbert
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is ook een oplossing, heb je meteen een frisse pc.
Bedankt voor je terug post, dan sluit ik deze. :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”