Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Zjilber
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:31

Hallo,

Telkens als ik google gebruik krijg ik bovenaan ads te zien die niet van google zelf lijken te zijn. De kleur van de tekst en layout is nét ietsjes anders. Daarnaast is het opvallend dat mijn browser (zowel chrome als edge) steeds refresht en daarna de ads laat zien. Dit gebeurt ook bij google afbeeldingen. Normaal krijg je nooit ads te zien, maar boven de afbeeldingen krijg ik dat wel (in tekst vorm). Daarnaast refresht het steeds bij elke afbeelding die ik klik en soms glitcht het helemaal. Ook bij google maps. Elke keer als ik in of uit zoom refresht de pagina weer en komt hij niet altijd uit waar ik 'm op had ingezoomd, of weigert hij in te zoomen omdat hij weer op de aanvankelijke pagina refresht.
Op andere websites ondervind ik geen probleem. Het lijkt echt google te betrekken (youtube heeft soms ook deze ads aan de zijkant). Wellicht wel op website die google advertenties toelaten, maar is me dat niet opgevallen.

Wat ik geprobeerd:
- Chrome opnieuw geinstalleerd - geen succes.
- adblock opnieuw geinstalleerd - geen succes.
- Binnen 'programma's verwijderen' gekeken naar onbekende/onnodige programma's - niks kunnen vinden.
- malwarebytes en andere antivirus programma's geprobeerd - geen succes, zeggen dat ik 'clean' ben.
- Als ik niet inlog op windows, maar als 'gast' gebruiker ga, had ik er geen last van.
- Soms doet ie het niet(1 op de 10x of zo), maar heb nog niet vast kunnen stellen wat ik dan anders heb gedaan.
- Nu Hijackthis geinstalleerd. Gescant met log, analyse this, werd ik verwezen naar support-request die momenteel niet actief is vanwege focus op een nieuwe versie.

In de bijlage staat mijn log file. Hier vind je enkele printscreens van het probleem dat ik beschreef: http://www.filedropper.com/hetprobleem

Ik ben benieuwd of iemand hier een oplossing voor weet zonder m'n hele windows opnieuw te installeren. Als het eenmaal moet gebeuren, dan zij het zo.

Mvg,
Gilbert
hijackthis.log1.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Zjilber
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:31

Bij deze heb ik de Farbar Recovery Scan uitgevoerd en de bestanden in de bijlage gezet.
FRST.txt
Addition.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

AANDACHT: Systeemherstel is uitgeschakeld, Systeemherstel staat standaard uit in Windows 10 zet die aan: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopi ... 70&t=20114


We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Zjilber
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:31

Hoi Abbs,

Ik kan de bijlage niet downloaden. Ik zie de melding dat ik 'niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken'. Zou het via filedropper oid gestuurd kunnen worden? Een systeem herstelpunt heb ik inmiddels aangemaakt.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

We doen het anders, maak zo je fixlist:


Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding
"Uitvoeren" opent vul daar Notepad in en klik daarna op "OK", Kladblok opent.
Kopieer onderstaande dik gedrukte code en plak dat in "Kladblok"


start
CreateRestorePoint:
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings: [ProxySettingsPerUser] 0 <======= AANDACHT (Restrictie - ProxySettings)
ProxyEnable: [HKLM] => Proxy is ingeschakeld.
ProxyEnable: [HKLM-x32] => Proxy is ingeschakeld.
ProxyServer: [HKLM] => http=127.0.0.1:8080;https=127.0.0.1:8080
ProxyServer: [HKLM-x32] => http=127.0.0.1:8080;https=127.0.0.1:8080
AutoConfigURL: [HKLM] => http=127.0.0.1:8080;https=127.0.0.1:8080
ProxyEnable: [S-1-5-21-1600938668-3814994330-502246033-1002] => Proxy is ingeschakeld.
ProxyServer: [S-1-5-21-1600938668-3814994330-502246033-1002] => http=127.0.0.1:8080;https=127.0.0.1:8080
ManualProxies: 1http=127.0.0.1:8080;https=127.0.0.1:8080
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Restrictie <======= AANDACHT
Task: {95A0A8F4-06BB-47E2-9E93-476FFCA4023C} - \AdobeAAMUpdater-1.0-MicrosoftAccount-huppet1990@hotmail.com -> Geen bestand <==== AANDACHT
RemoveProxy:
EmptyTemp:
Reboot:
end

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Kies als locatie bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Zjilber
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:31

Check, fixlist aangemaakt en frst.exe weer uitgevoerd. De logfix file staat weer in de bijlage. (Het probleem is overigens nog niet''gefixt, maar misschien was dat ook nog niet de bedoeling)
Fixlog.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Had gehoopt van wel, maar we gaan verder kijken.
Dit probleem is alleen in Chrome?

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Zjilber
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:31

Hey Abbs,

Het heeft niet alleen betrekking op Chrome maar ook op Edge. Andere browsers heb ik niet.
In de bijlage staat de volgende file klaar.
ZHPCleaner.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Zjilber
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:31

Ik heb deze 2de ZHP file maar even ...2 genoemd. Probleem is nog steeds aanwezig.
ZHPCleaner2.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Doe deze twee stappen meteen na elkaar:

Google Chrome Browserinstellingen terugzetten:
  1. Open Chrome op uw computer.
  2. Klik in de rechterbovenhoek op Meer Afbeelding Instellingen.
  3. Klik onderaan het scherm op Geavanceerde instellingen weergeven.
  4. Klik onder het gedeelte 'Instellingen resetten' op Instellingen resetten.
  5. Klik op Resetten in het dialoogvenster dat wordt weergegeven.
    Afbeelding
  6. Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren.


Chrome-synchronisatie opnieuw instellen:
Volg deze stappen om het synchroniseren te stoppen en de gesynchroniseerde gegevens te wissen.
  1. Open uw Google Dashboard. Zorg ervoor dat u bent ingelogd op uw Google-account.
  2. Klik onderaan het scherm op "Synchronisatie resetten" om te stoppen met synchroniseren en al uw gesynchroniseerde gegevens te wissen.
    Afbeelding
  3. Klik op "OK", het wissen van gesynchroniseerde Chrome-gegevens is voltooid.
  4. Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren, en meldt u daarna weer aan.
Opmerking: U hoeft dit slechts één keer te doen. Het synchroniseren wordt gestopt op al uw apparaten en uw gesynchroniseerde gegevens worden verwijderd uit uw Google-account.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Zjilber
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:31

Hoi,

Allebei meteen achter elkaar gedaan, maar nog is het probleem aanwezig.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Wanneer is dit probleem ontstaan ?

Download Afbeelding RogueKiller naar het bureaublad.

RogueKiller installeren
  • Klik met de rechtermuisknop op RogueKiller.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Kies de taal die je wil gebruiken (RogueKiller is alleen in het Engels, Duits en Frans) klik "OK".
  • Zet een vinkje voor "Install 32 and 64 bits versions", Klik "Next".
  • Bij de Licentie Disclaimer hoef je niks in te vullen, en ga je verder met installeren.
RogueKiller uitvoeren
  • Start het programma, als er word gevraagd om de EULA / Disclaimer te accepteren Klik "Accepteer".
  • RogueKiller opent, Klik bovenin op tabblad "scan", Klik vervolgens op Afbeelding
  • Wacht vervolgens geduldig tot de scan gereed is, gebruik de computer intussen niet voor andere zaken.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u op de knop "Open Report", nu wordt het logbestand geopend, Klik "Export TXT".
  • Kies "Bureaublad" om het logje op te slaan, en geef de naam RK Scanlog als bestandsnaam, klik daarna op "Opslaan".
  • Voeg dit logbestand vervolgens als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Zjilber
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 mei 2017 10:31

Dit probleem heb ik eigenlijk al een hele tijd. Misschien al bijna een half jaar. Ik zou ook niet meer weten wat er precies is gebeurd/gedaan toen het begon.
RK Scanlog.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”