Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
MiGr
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2017 19:51

Ik heb hier een ASUS laptop met Windows10 waar volgens mij een behoorlijk aantal virussen e.d. opstaan. Het lukt niet om met de Internet Explorer, Firefox en Chrome op internet te komen. Bij het openen van IE lijkt het erop alsof ik uiteindelijk op yeadesktop.com terecht kom en direct daarna stopt IE. Ik heb via een USB stick Malwarebytes geïnstalleerd. Installatie is gelukt maar het ophalen van updates lukt niet. Ook was het vreemd dat Malwarebytes maar 1 treffer gaf (iets met Fakevirus). Op de laptop staan een aantal zaken aan die er niet fris uitzien zoals search protect, sunnyday, comoboss, kuaizip. Het is me wel gelukt om UC browser te verwijderen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kom zelf niet verder met het opschonen van de laptop. Alvast bedankt voor de hulp

Met vriendelijke groet,
Miech
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3843
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
MiGr
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2017 19:51

Hallo Peter,

Bedankt voor je snelle reactie. Hierbij de twee bestanden. Ben benieuwd wat je ervan vindt

Met vriendelijke groet,
Miech
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3843
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Er dient aardig wat opgeruimd te worden.

Stap 1:
Je hebt meerdere antivirus programma's actief. Dat is niet goed aangezien deze elkaar in de weg kunnen zitten.
De-installeer AVG 2016 of McAfee Internet Security.
Herstart hierna de computer.

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
(Indien de-installatie van een item mislukt, ga dan verder met de volgende.)
  • Body Text Feathering
  • host version 1.1
  • McAfee WebAdvisor
  • OtherSearch
  • PC Speed Up
  • Reimage Repair
  • WIN
  • youndoo - Uninstall
Herstart de computer.

Stap 3:
We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
MiGr
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2017 19:51

Ik heb de acties uitgevoerd.

McAfee verwijderen via het Configuratiescherm lukte niet. Daarvoor heb ik MCPR.exe gebruikt.
Verwijderen van PC Speed up en Youndoo lukte ook niet via het Configuratiescherm. Die staan dus nog op de laptop

In bijlage het logbestand van FRST

Met vriendelijke groet,
Miech
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3843
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Je hebt dus AVG 216 behouden en McAfee Internet Security en McAfee WebAdvisor verwijdert.
We doen een nieuwe scan met FRST.

Dubbelklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Let op: Zorg dat "Addition.txt" is aangevinkt.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
MiGr
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2017 19:51

Na de vorige actie heb ik Malwarebytes, AVG en SuperAntiSpyware kunnen updaten. Ik heb ze alle drie laten scannen. Malwarebytes, die ik als eerste heb laten scannen, vond ruim 300 bedreigingen. AVG en SAS vonden daarna niets meer.

Daarna heb ik FRST gedraaid
Resultaten zijn bijgevoegd

Met vriendelijke groet,
Miech
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3843
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
MiGr
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2017 19:51

Hallo Peter,

Acties zijn uitgevoerd. Resultaten staan in de bijlagen.

Met vriendelijke groet,
Miech
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3843
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De opschoning door AdwCleaner heeft tot gevolg dat er onderdelen van "Ace Stream Media" verwijdert zijn.
Als je dit programma gebruikt, dien je het na afloop van dit topic opnieuw te installeren.

Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een poos duren...
Na het scannen kan je het venster sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Ga met de verkenner naar de map "C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner" of "C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner", afhankelijk van de Windows versie.
Post het daar aanwezige bestand log.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
MiGr
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2017 19:51

Hierbij het resultaat van de ESET scan

Met vriendelijke groet,
Miech
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3843
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Er is al flink opgeruimd.

Stap 1:
Download Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- https://www.nicolascoolman.com/fr/download/zhpcleaner/ (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Stap 2:
Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
MiGr
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2017 19:51

En hierbij de resultaten van ZHPCleaner. Ik heb nog niets gerepareerd.

De problemen lijken verholpen. Ik kan de internetbrowsers gebruiken, snelheid is ook verbeterd en heb geen klachten meer.

Met vriendelijke groet,
Miech
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3843
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dat klinkt alvast goed. We gaan nog wat restanten opruimen.
Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met bovenaan de knoppen Bestand, Map, Sleutel, Waarde, Browser, Taak, Service en Data.
    Klik op de knop Bestand en vink uit:
    • GEVONDEN bestand: C:\Users\anoek\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\BS.Player FREE.lnk [Bad : C:\Program Files (x86)\Webteh\BSPlayer\bsplayer.exe](.AB Team.) =>.Superfluous.ABTeam
    • GEVONDEN bestand: C:\Users\Public\Desktop\BS.Player FREE.lnk [Bad : C:\Program Files (x86)\Webteh\BSPlayer\bsplayer.exe](.AB Team.) =>.Superfluous.ABTeam
    • GEVONDEN bestand: C:\Program Files (x86)\Webteh\BSPlayer\bsplayer.exe [AB Team - BS.Player] =>.Superfluous.ABTeam
    • GEVONDEN bestand: C:\Users\anoek\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\BS.Player FREE.lnk =>.Superfluous.ABTeam
    • GEVONDEN bestand: C:\Users\Public\Desktop\BS.Player FREE.lnk =>.Superfluous.ABTeam
    Klik op de knop Map en vink uit:
    • GEVONDEN map: C:\Program Files (x86)\Webteh\BSPlayer =>.Superfluous.ABTeam
    • GEVONDEN map: C:\Program Files (x86)\Webteh =>.Superfluous.ABTeam
    Klik op de knop Sleutel en vink uit:
    • GEVONDEN sleutel: [X64] HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Webteh [] =>.Superfluous.ABTeam
  • Let op: Klik nu eerst op de knop "Valideren"!
  • Klik op de knop "Repareer" en wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
MiGr
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2017 19:51

Helaas is er deze keer iets niet helemaal goed gedaan. Resultaat is dat de reparatie is gedaan zonder dat er dingen uitgevinkt waren. Het resultaat staat in de bijlage. Is wat mij betreft geen probleem ik kan BS player wel helemaal verwijderen en opnieuw installeren

Met vriendelijke groet,
Miech
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”