Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
nietweerhe
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2017 08:36

Sinds een paar dagen start mijn Store niet meer op en geeft de melding dat ik de internetverbinding moet controleren en fout Code: 0x80072EE7

Ik heb al DNS server adres gewijzigd in 8.8.8.8. en 8.8.4.4. in de eigenschappen van mijn netwerk. Zoals je ziet heb ik gewoon internet.

Powershell action in Dos prompt

Scan in dos prompt. Werkt allemaal niet.

Ook kan ik Chrome tot mijn default browser maken en is het icoontje van mijn geluidmixer niet meer zichtbaar, ook in de instellingen is het blauwe vlakje leeg. Speakertje is er niet op ingetekend.

Dank voor de hulp.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Stap 1:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Stap 2:
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
nietweerhe
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2017 08:36

Dank voor je hulp.

In de bijlage de logjes.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Zo te zien heb je FRST meerdere keren dezelfde fix laten uitvoeren. Waarom ?

De schijf had vorig jaar ernstige problemen. Wat is er daarna mee gebeurt ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
nietweerhe
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2017 08:36

Hi,

Ik was de eerste keer vergeten het fixlist.txt te downloaden en gebruiken. Vandaar 2 maal gebruikt vandaag.

Ik weet verder niets van ernstige problemen vorig jaar. Een maand geleden had ik wel een virus maar heb deze met CC cleaner en Malware bites kunnen verwijderen. Daarvoor geen problemen gekend.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Een maand geleden had ik wel een virus
Weet je nog welk virus ?


Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Na de herstart:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
nietweerhe
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2017 08:36

Scan uitgevoerd.

Hier de screenshot: Afbeelding

Tussenstand: Store werkt niet en ik kan Chrome niet mijn default browser maken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

SFC toont alvast geen fouten.

Stap 1:
Download Afbeelding SFCFix.exe (by niemiro) en verplaats het naar je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's.
Dubbelklik op SFCFix.exe en volg de aanwijzingen.
Na afloop opent en verschijnt er een logbestand op je bureaublad met de naam SFCFix.log.
Post dit logbestand als bijlage.

Stap 2:
Herstel de "Google Chrome" instellingen. Hoe je dat doet lees je HIER.
Geeft dat verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
nietweerhe
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2017 08:36

Hi PeterJ,

In de bijlage het logje.

Store geeft nog steeds zelfde melding dat de internet verbinding gecontroleerd moet worden (Code: 0x80072EE7). Probleem melden en dan overschakelen naar een ander app "Feedback-hub" van Windows werkt ook niet.

Ook kan ik Chrome nog steeds niet de standaard browser maken in de instellingen van Windows. Helaas dus geen verbetering.
Gebruikersavatar
nietweerhe
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2017 08:36

logje in de bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Voer de instructies uit die hier gegeven worden:
https://www.tenforums.com/tutorials/823 ... -10-a.html

Werkt de Windows App Store daarna weer normaal ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
nietweerhe
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2017 08:36

Helaas werkt dit niet.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Doe een Windows 10 herstel-installatie. Hiermee blijven je programma's en bestanden behouden.
Voor de zekerheid kan je wel eerst belangrijke bestanden backuppen.
Hoe je een Windows 10 herstel-installatie doet lees je hier.

Vertel hoe het hierna gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
nietweerhe
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2017 08:36

Windows 10 setup zit bij mij in een loop.

Windows is gereed voor installatie en als ik op installeren druk gaat deze berekenen of er voldoende ruimte is en komt weer terug bij "gereed voor installatie". Mijn C schijf heeft nog 220 GB beschikbaar.

Ik heb een hybride SSHD schijf. Kan dit de oorzaak zijn van het niet kunnen installeren? Te weinig ruimte wellicht op het SSD deel?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Lijkt me niet. Voldoende ruimte is voldoende ruimte.
Bovendien stond Windows 10 toch al geïnstalleerd op deze schijf ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”