Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
BvRBvR
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 apr 2007 16:15

Goede morgen,
Ik (we) hebben een oude laptop die we nog veelvuldig gebruiken, maar hij wordt steeds trager met opstarten en laden van internetadressen etc.
Ik heb CC-cleaner reeds gebruikt en oude bestanden verwijderd.
Als bijlage de gevraagde logs.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • FuzeZip
  • Java(TM) 6 Update 15 (64-bit)
  • Java(TM) 6 Update 22
  • Java(TM) SE Development Kit 6 Update 15 (64-bit)
  • YTD Video Downloader 4.5.1
Herstart de computer.


Stap 2:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
BvRBvR
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 apr 2007 16:15

Goede avond,

Bedankt voor je hulp alvast.

Hierbij het gevraagde logbestand
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Download Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- https://www.nicolascoolman.com/fr/download/zhpcleaner/ (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
BvRBvR
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 apr 2007 16:15

Hierbij de twee gevraagde bestanden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met bovenaan de knoppen Bestand, Map, Sleutel, Waarde, Browser, Taak, Service en Data.
    Klik op de knop Sleutel en vink uit:
    • GEVONDEN sleutel: HKEY_USERS\S-1-5-21-472194783-1942287674-500863895-1000\SOFTWARE\GreenTree Applications [] =>.Superfluous.GreenTreeApp
    • GEVONDEN sleutel: HKCU\Software\GreenTree Applications [] =>.Superfluous.GreenTreeApp
    • GEVONDEN sleutel: [X64] HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\GreenTree Applications [] =>.Superfluous.GreenTreeApp
    • GEVONDEN sleutel: [X64] HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{501451DE-5808-4599-B544-8BD0915B6B24}_is1 [GreenTree Applications SRL] =>.Superfluous.GreenTreeApp
    • GEVONDEN sleutel: [X64] HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{A92DAB39-4E2C-4304-9AB6-BC44E68B55E2} [Google Inc.] =>Heuristic.Suspect
    Klik op de knop Data en vink uit:
    • GEVONDEN data: HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{0F0D9CD0-69FE-498D-9862-25D801C15956}\\NameServer [Bad : 84.241.226.140 84.241.226.9] =>Hijacker.Browser
  • :!: Let op: Klik nu eerst op de knop "Valideren"!
  • Klik daarna op de knop "Repareer" en wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Stap 2:
Er is het een en ander opgeruimd. Vertel hoe het nu gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
BvRBvR
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 apr 2007 16:15

Goede avond,

Hierbij het logbestand.

Moet ik nu nog iets doen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
BvRBvR
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 apr 2007 16:15

Het is volgens mij wel weer een stukje sneller geworden.
Het blijft een oudje natuurlijk...

Die geinstalleerde programma's: kunnen die er weer af of moeten die erop blijven staan?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Het is volgens mij wel weer een stukje sneller geworden.
Wil je dat we nog verder kijken ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
BvRBvR
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 apr 2007 16:15

wat mij betreft mag hij helemaal doorgespit worden en alle opties bekeken worden om hem weer zo schoon en snel mogelijk te maken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Oke dan.

Klik op Start - Alle programma's - Accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
BvRBvR
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 apr 2007 16:15

Goede avond weer,

Ik merk momenteel vooral bij het opstarten al een hele verbetering.
Het laden van internet explorer gaat nog vrij traag.

Hierbij de gevraagde log.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3842
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Na de herstart:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar http://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
BvRBvR
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 apr 2007 16:15

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”