Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
astro16
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2014 21:30

Goedendag,

Voor een vriendin heb ik de volgende vraag, ik weet niet of ik meteen een logje moet plaatsen?! Maar zij heeft een supertrage pc. Mailen en Word starten e.d. duurt een kwartier als het niet langer is. Ik dacht het probleem wellicht te verhelpen met Malwarebytes maar die laat zich niet installeren en Chameleon gebruikt, ook dat werkt niet. Blijkbaar wordt het door een bepaald proces of zo tegengehouden.
Wat kan ik voor haar als vervolgstap doen?
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

We gaan dan even verder kijken:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe in je nieuwe antwoord.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
astro16
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2014 21:30

Bedankt voor je reactie!
Ik heb de bestanden toegevoegd. Alvast weer bedankt voor het meekijken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Verwijder eens alles van AVG via programma's en onderdelen, download daarna de Removetool: http://www.avg.com/nl-nl/utilities
Herstart je pc en scan nog eens met Farbar Recovery Scan Tool (zet indien nodig eerst een vinkje voor Addition) en klik daarna op scannen.
Plaats de nieuwe logjes weer als bijlage.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
astro16
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2014 21:30

Bedankt weer. We proberen alles te verwijderen van AVG. Eerst via de normale route via Programma's en onderdelen en daarna via de Removal tool maar AVG Web Tune up laat zich niet verwijderen! Wat nu?
Gebruikersavatar
astro16
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2014 21:30

Nog even een extra opmerking, Malwarebytes laat zich nu wel opstarten en draait nu een scan. Maar hoor graag wat verder moeten doen :-)
Gebruikersavatar
astro16
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2014 21:30

Nieuwe logjes (Malware bytes vond niets).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
astro16
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2014 21:30

Bedankt maar weer voor het meekijken. We hebben de fix gedraaid en het gevraagde bestand toegevoegd.
Kunnen we denk je ook weer avg installeren? nu staat er dus even geen anti-virus programma aan...
De computer werkt inmiddels wel sneller....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

In Malwarebytes zit tegenwoordig ook een virusscanner, waardoor de bestaande virusscanner van slag kan zijn.(dus beschermd ben je)

Start Afbeelding CCleaner op:
  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.

Herstart je pc en installeer AVG-Free opnieuw Handleiding
Hoe gaat het hierna?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
astro16
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2014 21:30

Nou, we hebben AVG weer geïnstalleerd (oeps, daarna CCleaner gedaan, niet erg?) en alles lijkt nu wel in orde eigenlijk. Dus daar zijn we heel blij mee!!
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is mooi, dan mag je de laatste stap doen:

Met het onderstaande tooltje ruim je de gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Uitleg.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
astro16
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 aug 2014 21:30

Ook de laatste stap uitgevoerd en de laptop draait weer helemaal goed!
Hartelijk dank voor alle hulp :-)
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is mooi om te horen bedankt en graag gedaan :)

Dan gaat deze naar opgelost.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”