Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
sbgoa1977
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2017 00:38

Beste Kenners,

Helaas heb ik een verkeerd programma geopend en nu ben ik de "Sjaak". Ik krijg rare meldingen als ik via Firefox wil internetten en er worden tabbladen geopend met reclames.

Ik heb als bijlage een HJT rapport toegevoegd, en wat printscreens.

De volgende programma's heb ik "gedraaid":

ADWcleaner
Combi/fix
JRT
AVG
Malwarebytes

En uiteindelijk de HJT log. Helaas nog steeds het probleem.

Kan iemand mij aub helpen?

Groeten
Sander
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
sbgoa1977
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2017 00:38

Beste Abbs,

Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb het progje gedraaid en de 2 scan rapporten in de bijlage gedaan.

Groeten
Sander
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Zet eerst systeemherstel aan (die staat in Windows 10 uit): Handleiding.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
sbgoa1977
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2017 00:38

Goedenavond,

Hierbij het logbestand van ZHP. Ik heb verder geen acties ondernomen, behalve dat mijn AVG en Mawarebytes uit staan.

Groeten
Sander
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Na het uitvoeren van XZHPCleaner mag je weer AVG en Mawarebytes aanzetten.
Lees het volgende goed door en voer het daarna uit:

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Windows XP: Dubbelklik op ZHPCleaner.exe om de installatie te starten.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met bovenaan de knoppen Bestand, Map, Sleutel, Waarde, Browser, Taak, Service en Data.
    Klik op de knop Bestand en laat daar alles aangevinkt staan.

    Klik op de knop Map en laat daar alles aangevinkt staan.

    Klik op de knop Sleutel en haal daar alle vinkjes weg.

    Klik op de knop Waarde en haal daar alle vinkjes weg.

    Let op: Klik nu eerst op de knop "Valideren"!
  • Klik op de knop "Repareer" en wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Vertel er ook bij hoe het hierna gaat.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
sbgoa1977
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2017 00:38

Goedemorgen,

Zojuist uitgevoerd volgens instructie. Het rapport staat in de bijlage

Groet
Sander
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Hoe staat het hierna met je probleem?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
sbgoa1977
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2017 00:38

Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Hij opent nog steeds reclames en op de google homepage staat onderin (ergens midden in het witte gedeelte) Loading...
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

sbgoa1977 schreef: 24 jun 2017 10:06 Helaas nog steeds hetzelfde probleem. Hij opent nog steeds reclames en op de google homepage staat onderin (ergens midden in het witte gedeelte) Loading...
Met welke browsers heb je nog problemen?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
sbgoa1977
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2017 00:38

Met Firefox heb ik het probleem

Met Microsoft Edge niet overigens
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Afbeelding Reset Firefox.

Vertel hoe het hierna gaat?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
sbgoa1977
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2017 00:38

Hallo Abbs,

Dat deed de truc! Eindelijk verlost van die rommel.

Hartelijk dank voor de ondersteuning!

Groeten
Sander
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is mooi doe de laatste stap:

Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Uitleg.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
sbgoa1977
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2017 00:38

Ook dat is geregeld. Maar goed dat er mensen zijn zoals jullie. Als "leek" kom je hier nooit uit :)

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”