Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Tblisi
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2017 12:35

Hoi, ik heb het gemerkt ja.. Ik heb het registerding gerund, hierbij weer het logje.

Ik weet niet of je hier wat mee kan maar ik stuur ook de zekerheid een link naar de printscreen mee van het mappen maken/verplaatsen/heroemen-probleem wat ik eerder noemde. De foutmelding treedt zowel in C als op de D -schijf op. Ik heb (voordat Trojan kwam) al eens schijfcontrole uitgevoerd op C en D, hielp niet. https://www.imgdumper.nl/uploads9/59944 ... mloos2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Tblisi
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2017 12:35

Ik zie in het rapport van Panda dat er 2 Trojans zijn geweest. In de printscreen van het rapport wat ik je gestuurd heb, zie je er maar 1 (de laatste). Wil je die andere ook zien? Deze is iets ouder, van 6 feb.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Tblisi schreef: 16 aug 2017 15:21 Hoi, ik heb het gemerkt ja.. Ik heb het registerding gerund, hierbij weer het logje.
Doet Windows update het nu?
Ik weet niet of je hier wat mee kan maar ik stuur ook de zekerheid een link naar de printscreen mee van het mappen maken/verplaatsen/heroemen-probleem wat ik eerder noemde. De foutmelding treedt zowel in C als op de D -schijf op. Ik heb (voordat Trojan kwam) al eens schijfcontrole uitgevoerd op C en D, hielp niet.
Had je dit probleem al voor de Trojan's?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Tblisi
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2017 12:35

Hoi, ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij had ik dit probleem nog niet voor de 1e Trojan.
Nee Windows Update doet het nog niet. Ik kan de instellingen ook niet wijzigen, en er blijft een waarschuwing daarover staan in het berichtencentrum.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Gaan we het volgende doen:

Download Windows Repair All in One.
Lees deze lange handleiding A.U.B. helemaal door voordat u begint.
  • Dubbelklik op "tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe" om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 & 8 gebruikers starten de tool als administrator door middel van de rechter muisknop en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren."
  • Klik in het scherm wat verschijnt op "Next" om de tool op de computer te installeren.
  • Volg de verder instructies van de installatie, als de installatie gereed is klikt u op "Next" en daarna op "Finisch"
  • De tool wordt nu vanzelf gestart.
  • Wanneer de tool aangeeft dat er een update beschikbaar is klikt u op JA om de tool te updaten.
    • Indien u niet beschik over een werkende internet verbinding, dan kiest u de optie "NEE".
  • In het scherm wat nu verschijnt klik u op het "Blauwe pijltje" zoals op de onderstaande afbeelding.
    Afbeelding
  • Klik in het vervolg scherm / tabblad step1 wederom op het "Blauwe pijlje" tot je bij step4 bent.
  • Bij het scherm step4 klikt u op "Do it" om de System File Checker uit te voeren zoals u kunt zien op de onderstaande afbeelding.
    Afbeelding
  • Er zal nu automatisch een CMD / DOS achtig scherm openen.
    Afbeelding
  • De Windows CD / DVD zal nodig kunnen zijn, als hierom wordt gevraagd plaats deze dan in het CD / DVD station en ga verder met de gegeven instructies.
  • Als deze scan gereed is klikt u wederom op het "Blauwe pijltje"
  • Klik in het volgende scherm step5 wederom op het "Blauwe pijltje"
  • Klik hierna onder het tabblad Repairs op de knop "Open Repairs" zoals op de onderstaande afbeelding.
    Afbeelding
  • Hierna verschijnt het volgende scherm.
    Afbeelding
  • Voer nu verder niets uit op de computer, laat de tool nu zijn werk doen.
  • Standaard staan nu alle items aangevinkt, laat deze zo staan en klik op de knop "start Repairs" zoals u kunt zien op de onderstaande afbeelding.
    Afbeelding
  • Laat de tool nu zijn werk doen en doe verder niets op het systeem, er zullen nu van allerlei CMD schermen verschijnen klik deze dan ook nooit weg.
  • Ik het rode kader op de onderstaande afbeelding ziet u de voorgang van de tool.
    Afbeelding
  • Als het erop lijkt alsof de tool niets meer doet, laat het systeem dan nog steeds met rust en wacht af tot het volgende scherm verschijnt.
  • Wanneer het volgende scherm verschijnt klikt u op "JA"
    Afbeelding
  • De computer wordt nu vanzelf na 30 seconden opnieuw opgestart.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Tblisi
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2017 12:35

Stappenplan gezelen: Ik heb geen Windows CD / DVD. Althans ik heb echt geen idee waar die is. Stappenplan dan wel doen of niet?
Gebruikersavatar
Tblisi
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2017 12:35

Wachtend op je antwoord de tool alvast bekeken.
Is het stappenplan van een oudere versie van deze tool? Want je stappenplan komt niet overeen met hoe de Tool er (bij mij) uitziet. https://www.imgdumper.nl/uploads9/59946 ... oos001.jpg Er is geen knop met Do it.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Open Windows Repair Windows Vista, 7 & 8 gebruikers starten de tool als administrator door middel van de rechter muisknop en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren."
Klik boven in op tabblad "Repairs-main".
Klik op "Open Repairs" > Klik op "Start Repairs" en volg de stappen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Tblisi
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2017 12:35

Hoi. Ik heb de tool zijn werk laten doen. De laptop is nu opnieuw opgestart.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Tblisi schreef: 16 aug 2017 21:19 Hoi. Ik heb de tool zijn werk laten doen. De laptop is nu opnieuw opgestart.
En verbetering?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Tblisi
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2017 12:35

De 'deze windows is niet legitiem' zie ik nu even niet meer (afwachten of dat zo blijft)
Verder nog dezelfde issues: https://www.imgdumper.nl/uploads9/59949 ... oos030.jpg
En https://www.imgdumper.nl/uploads9/59949 ... oos040.jpg
Windows Update werkt nog niet en mappen maken/hernoemen/verplaatsen gaat nog ook nog niet in 1x.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ik ga even overleggen met een collega.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Tblisi
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 aug 2017 12:35

Ok. Het is ernstig blijkbaar?
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Tblisi schreef: 17 aug 2017 16:37 Ok. Het is ernstig blijkbaar?
Je Windows is beschadigd, dus wil kijken voor de beste oplossing.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Is deze computer geleverd met de huidige Windows versie ?
Is Windows geinstalleerd met een legitieme CD/DVD ?
Is de Windows systeemtaal ooit gewijzigd ?


Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Visual Studio 2008 x64 Redistributables (HKLM-x32\...\{FCDBEA60-79F0-4FAE-BBA8-55A26C609A49}) (Version: 10.0.0.2 - AVG Technologies)
  • Visual Studio 2012 x64 Redistributables (HKLM\...\{8C775E70-A791-4DA8-BCC3-6AB7136F4484}) (Version: 14.0.0.1 - AVG Technologies)
  • Visual Studio 2012 x86 Redistributables (HKLM-x32\...\{98EFF19A-30AB-4E4B-B943-F06B1C63EBF8}) (Version: 14.0.0.1 - AVG Technologies CZ, s.r.o.)
Herstart de computer.

Stap 2:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST64.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST64.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”