Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Vreemd, je eerste logjes vermelden de volgende Windows gebruikersaccounts:
  • a
    Administrator
    Admiraal
    DefaultAccount
    Gast
    Karel
    Keizer
Het MTB logje toont de accounts:
  • Administrator
    DefaultAccount
    Ezel
    Gast
    Joep
Hoe zit dat ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
joepgay
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 aug 2010 12:52

Geen idee. Ik zag inderdaad plotseling dat twee besturingssystemen geactiveerd waren (op C en D schijf). Ik denk dat ik Windows maar opnieuw ga installeren....
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding Malwarebytes Anti-Rootkit naar het bureaublad.
Klik HIER voor de complete handleiding.

Rechtsklik op "mbar-<versienummer>.exe" en klik op Als administrator uitvoeren.

Klik op OK om het bestand uit te pakken op het bureaublad.
Klik in het introductiescherm op Next om door te gaan.
Klik in het volgende scherm op Update om Malwarebytes Anti-Rootkit van de laatste definities te voorzien.
Klik als de update gereed is op Next en klik hierna op Scan.
Als de scan gereed is en er geen malware is gedetecteerd klik dan op Exit.
Indien er malware wordt gedetecteerd zorg dat de items zijn aangevinkt en klik op Cleanup en herstart de computer.
Open na de herstart de map van MBAR en plaats de twee onderstaande log bestanden als bijlage in je volgend bericht:
  • mbar-log-<datum> (<tijdstip>).txt
  • system-log.txt
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
joepgay
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 aug 2010 12:52

Bij dezen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Als je TeamViewer niet gebruikt, de-installeer dat dan. Ook op de andere computer.

Download Afbeelding esetsmartinstaller_enu.exe.
Dubbelklik erop om het te starten.
Vink aan YES, I accept the Terms of Use.
Klik op Start
Selecteer "Enable detection of potentially unwanted applications".
Klik op "Advanced settings".
Zet een vinkje bij:
- Remove found threats
- Scan archives
- Scan for potentially unsafe applications
- Enable Anti-Stealth technology

Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met ESET gaat dan sneller.
Klik op Start
De computer wordt nu gescand. Dit kan een poos duren...
Na het scannen kan je het venster sluiten.
Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner weer in.
Ga met de verkenner naar de map "C:\Program Files\ESET\ESET Online Scanner" of "C:\Program Files (x86)\ESET\ESET Online Scanner", afhankelijk van de Windows versie.
Post het daar aanwezige bestand log.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
joepgay
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 aug 2010 12:52

Hierbij het logje - bitdefender aan laten staan want ik had de tijd. Teamviewer had ik al verwijderd :-) As always: veel dank en vriendelijke groet, Joep
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Het ESET logje is schoon.
Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
joepgay
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 aug 2010 12:52

Nee, momenteel niet. Krijg alleen wel veel foutmeldingen met de tekst dat er een gecorrigeerde hardwarefout is opgetreden. Onderdeel: PCI express rootport. Bus: apparaat.

Maar ik neem aan dat dit onbeduidend is? Althans, dat hoop ik....

Dank en hartelijke groet, Joep
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Maar ik neem aan dat dit onbeduidend is? Althans, dat hoop ik..
Wat voor kaart zit er in de PCI express slot op je moederbord, een videokaart ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
joepgay
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 aug 2010 12:52

Sorry, maar er hangt een enorm rij onder PCI express in apparaatbeheer. Kan ik hier een printscreen posten? Lukt niet met .jpegs en .png's..... Of is er een andere manier waarop ik het antwoord op je vraag kan vinden? :?
Groet!! Joep
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Afbeeldingsbestanden dien je eerst te uploaden naar een file-sharing site.
Upload elk afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
joepgay
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 aug 2010 12:52

Hier is tie! Grtz Joep

Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ik zie niets verdachts.
Aangezien dit geen malware is raad ik je aan dit probleem te posten op een bevriend forum: PcWebPlus.
Plaats in je openingsbericht een link naar dit topic zodat men weet wat al gedaan is.

Als er verder geen virus/malware-gerelateerde problemen zijn kunnen we gaan afronden.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Deze tool maakt een logbestand. Dit hoef je niet te plaatsen.

Tools en logbestanden gebruikt in dit topic die nog niet verwijdert zijn mag je handmatig verwijderen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
joepgay
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 aug 2010 12:52

Zal ik doen, Peter. Veel dank voor alle moeite! Grtz, Joep
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Graag gedaan. Dan sluiten we dit topic.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”