Pagina 1 van 4

Your computer has been blocked

Geplaatst: 04 okt 2017 17:00
door snelbinders
Geacht Forum,
Sinds twee weken heb last van het 'Your computer has been blocked' probleem. Op willekeurig momenten springt firefox naar deze hinderlijke web-pagina en andere storende pagina's zoals www.pipechannels.com.

Ik heb hitmanpro, wipersoft, zemana, adwcleaner, mbam., emisoft emergency etc. gedraaid allemaal zonder resultaat.
Graag jullie hulp.

Groet Herko

Re: Your computer has been blocked

Geplaatst: 04 okt 2017 20:32
door PeterJ
Welkom,

Het gebruik van hacktools zoals cracks en dergelijke is niet zonder risico!
Gebruik je Windows en Office legitiem ?

Re: Your computer has been blocked

Geplaatst: 05 okt 2017 08:36
door snelbinders
Hallo,
Windows is legitiem, maar Office niet.

Re: Your computer has been blocked

Geplaatst: 05 okt 2017 18:50
door PeterJ
Hacktools kunnen je systeem trager en ook onveiliger maken.
Het is bovendien niet erg netjes naar de makers toe.
Ik kan niet garanderen dat de tools die we gaan gebruiken de hacktools ongemoeid laten.
Wil je dat we doorgaan met het opschonen van je computer ?

Re: Your computer has been blocked

Geplaatst: 06 okt 2017 08:17
door snelbinders
ja graag

Re: Your computer has been blocked

Geplaatst: 06 okt 2017 18:51
door PeterJ
Goed, we gaan beginnen.

Pas op met tools als Windows Repair Toolbox. Het lukraak inzetten van allerlei tools zoals "Windows Repair Toolbox" aanbied is ten zeerste af te raden.

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Java 8 Update 141 (64-bit)
  • Java 8 Update 141
  • Mozilla Firefox 53.0.3 (x64 nl)
  • OSHI Defender
  • Visual Studio 2010 x64 Redistributables
  • Visual Studio 2012 x64 Redistributables
  • Visual Studio 2012 x86 Redistributables
Herstart de computer.

Stap 2:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST64.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Re: Your computer has been blocked

Geplaatst: 07 okt 2017 16:04
door snelbinders
Uitgevoerd zoals beschreven. Echter na herinstallatie van Firefox blijkt dat web-pagina's niet verschijnen na het aanklikken van een bookmark. Fixlog.txt is bijgvoegd.

Re: Your computer has been blocked

Geplaatst: 07 okt 2017 17:04
door PeterJ
Waarom Firefox opnieuw geïnstalleerd, je had Mozilla Firefox 56.0 (x64 nl) toch al ?

Re: Your computer has been blocked

Geplaatst: 09 okt 2017 10:39
door snelbinders
Inderdaad een fout van mijn kant. Maar ook na verwijdering en herinstallatie van Firefox krijg ik geen web-pagina's te zien na aanklikken. Op mail met hyperlinks krijg ik de melding:
De bewerking is geannuleerd wegens op uw systeem geldende beperkingen. Neem contact op met de systeembeheerder.

Chrome werkt overigens wel, maar ik vind FF een fijnere browser.

Re: Your computer has been blocked

Geplaatst: 09 okt 2017 18:06
door PeterJ
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en kies "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.

Re: Your computer has been blocked

Geplaatst: 10 okt 2017 08:24
door snelbinders
Dit is de uitkomst van de scan.

Re: Your computer has been blocked

Geplaatst: 10 okt 2017 18:22
door PeterJ
Deinstalleer AVG PC TuneUp en herstart de computer.
Werkt Firefox daarna wel goed ?

Re: Your computer has been blocked

Geplaatst: 11 okt 2017 12:03
door snelbinders
Dat werkt.

FF werkt weer normaal zonder 'op pupende' vervelende pagina's. Alleen weblinks die ik probeer te openen vanuit Outlook werken nog steeds niet en krijg ik nog steeds volgende de foutmelding:

Deze Bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen. Neem contact op met de systeembeheerder

Re: Your computer has been blocked

Geplaatst: 11 okt 2017 18:21
door PeterJ
Download ZHPDiag via onderstaande link:
- ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Windows XP: Dubbelklik op ZHPDiag3.exe om de installatie te starten.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Re: Your computer has been blocked

Geplaatst: 13 okt 2017 16:37
door snelbinders
Bijgaand het ZHPdiag.txt bestand