Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

Your computer has been blocked

Opgeloste topics en/of topics waarop geen respons meer is.
PeterJ
Moderator
Berichten: 5771
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: Your computer has been blocked

Bericht door PeterJ » 13 okt 2017 18:35

Stap 1:
Download ZHPFix naar het bureaublad.
ZHPFix installeren:
  • Rechtsklik op ZHPFix.exe en klik op "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik meerdere keren op "Suivant" en vervolgens op "Installer" om het programma te installeren.
  • Klik daarna op "Terminer".
Kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
O23 - Service: KMService (KMService) . (...) - C:\Windows\System32\srvany.exe (.not file.)  =>Hacktool.Office
O38 - TASK: {1288448C-61FC-4187-A431-8CF4CA241D45} [64Bits][\{8D3F8F8F-8BB1-4005-B103-ADDEE7DBCC03}] - (...) -- C:\Users\Herko\Downloads\ADE_2.0_Installer.exe (.not file.)  [0]  (.Orphan.)  =>.SUP.Orphan
O38 - TASK: {35014A47-E613-4857-954A-C11BF6997A75} [64Bits][\{4E696D76-D5DC-40B9-BFA1-61E707A0DA8A}] - (...) -- D:\Program Files\Nik Software\Silver Efex Pro 2\Nik_software_silver_efex_Pro_crack_by_ACME.exe (.not file.)  [0]  (.Orphan.)  =>.SUP.Orphan
O38 - TASK: {D29A0519-E343-428D-B82F-CE590042D2BA} [64Bits][\{61C2AFF6-5225-40EE-B1A0-DAC9D2B92DF9}] - (...) -- C:\Users\Herko\Downloads\irfanview_plugins_435_setup.exe (.not file.)  [0]  (.Orphan.)  =>.SUP.Orphan
O38 - TASK: {E251FB22-84A7-4A04-82B5-F31D4E57B195} [64Bits][\{2A9B351D-BAD6-4C6A-A256-3ADC6DE5E179}] - (...) -- D:\temp\RTL Dongle\Drivers\setup.exe (.not file.)  [0]  (.Orphan.)  =>.SUP.Orphan
O4 - HKCU\..\Run: [uTorrent] . (.BitTorrent Inc. - µTorrent.) -- C:\Users\Herko\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe  =>.BitTorrent Inc®
O4 - HKUS\S-1-5-21-2887220184-1000686955-404160775-1001\..\Run: [uTorrent] . (.BitTorrent Inc. - µTorrent.) -- C:\Users\Herko\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe  =>.BitTorrent Inc®
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Adguard  =>.Adguard
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Data Fellows  =>.F-Secure
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\IObit  =>.IObit
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Lavasoft  =>.Lavasoft
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\McAfee  =>.McAfee Inc.
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\McAfee.com  =>.McAfee Inc.
HKCU\SOFTWARE\847BA21E03870A6297186C8625BD6651  =>Adware.CrossRider
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Symantec  =>.Symantec
HKCU\SOFTWARE\AVAST Software  =>.AVAST Software
HKCU\SOFTWARE\Avg Secure Update  =>.AVG Software
HKCU\SOFTWARE\MCAFEE  =>.McAfee Inc.
HKCU\SOFTWARE\Popcorn Time  =>.SUP.PopcornTime
HKCU\SOFTWARE\PopcornTime  =>.SUP.PopcornTime
HKCU\SOFTWARE\ToolbarCleaner  =>.Avira Software
HKCU\SOFTWARE\ToolbarCleaneroptions
O43 - CFD: 23/03/2017 - [] D -- C:\Program Files (x86)\IObit  =>.IObit
O43 - CFD: 02/10/2017 - [] D -- C:\ProgramData\F-Secure  =>.F-Secure
O43 - CFD: 23/03/2017 - [] D -- C:\ProgramData\IObit  =>.IObit
O43 - CFD: 13/11/2016 - [] D -- C:\ProgramData\Lavasoft  =>.Lavasoft
O43 - CFD: 21/02/2017 - [] D -- C:\Program Files (x86)\Common Files\McAfee  =>.McAfee
O43 - CFD: 14/11/2016 - [] D -- C:\Program Files (x86)\Popcorn Time  =>.SUP.PopcornTime
O43 - CFD: 04/01/2013 - [] D -- C:\Users\Herko\AppData\Roaming\Ad-Aware Antivirus  =>.Lavasoft
O43 - CFD: 15/06/2016 - [] D -- C:\Users\Herko\AppData\Roaming\IObit  =>.IObit
O43 - CFD: 08/01/2014 - [] D -- C:\Users\Herko\AppData\Roaming\LavasoftStatistics  =>.Lavasoft
O43 - CFD: 02/09/2014 - [] D -- C:\Users\Herko\AppData\Roaming\PopcornTime  =>.SUP.PopcornTime
O43 - CFD: 02/10/2017 - [] D -- C:\Users\Herko\AppData\Local\F-Secure  =>.F-Secure
O43 - CFD: 23/11/2015 - [] D -- C:\Users\Herko\AppData\Local\PopcornTimeDesktop  =>.SUP.PopcornTime
O43 - CFD: 23/03/2017 - [0]  -- C:\Windows\System32\Config\systemprofile\AppData\Roaming\IObit  =>.IObit
O53 - SMSR:HKLM\...\startupreg\Adobe ARM  [Key] [64Bits] . (...) -- C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe (.not file.)
O53 - SMSR:HKLM\...\startupreg\Adobe Reader Speed Launcher  [Key] [64Bits] . (...) -- C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 10.0\Reader\Reader_sl.exe (.not file.)
O53 - SMSR:HKLM\...\startupreg\uTorrent  [Key] [64Bits] . (.BitTorrent Inc. - µTorrent.) -- C:\Users\Herko\AppData\Roaming\uTorrent\uTorrent.exe
O58 - SDL:2015/08/27 07:31:58 A . (.ThreatTrack Security - gfiark64.sys.) -- C:\Windows\System32\drivers\gfiark.sys   [40584]  =>.Threattrack Security, Inc.®
O58 - SDL:2013/01/03 23:21:08 A . (.GFI Software - GFI Boot Time Operations Driver.) -- C:\Windows\System32\drivers\gfibto.sys   [14456]  =>.GFI Software Development Ltd.®
O58 - SDL:2016/03/04 12:26:32 A . (.ThreatTrack Security - GFI Utility driver.) -- C:\Windows\System32\drivers\gfiutil.sys   [32400]  =>.ThreatTrack Security, Inc.®
O87 - FAEL: "{52720092-27E9-4A66-A8F4-91055F161C18}" [In-None-P6-TRUE] .(.Popcorn Time - Updater.) -- C:\Program Files (x86)\Popcorn Time\Updater.exe  =>.SUP.PopcornTime
O87 - FAEL: "{E05273DA-B508-4C13-B726-D270E8935456}" [In-None-P17-TRUE] .(.Popcorn Time - Updater.) -- C:\Program Files (x86)\Popcorn Time\Updater.exe  =>.SUP.PopcornTime
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit.
ZHPFix uitvoeren:
  • Dubbelklik op de snelkoppeling Afbeelding ZHPFix op het bureaublad.
  • De geselecteerde scriptcode wordt in het venster van ZHPFix geplakt. Gebeurt dit niet automatisch, rechtsklik dan in het venster van ZHPFix en klik op Plakken.
  • Druk op de knop "Importeren".
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent.
Post het logbestand met de naam "ZHPFix[R1].txt" als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Enige verbetering nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

snelbinders
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 aug 2008 15:24

Re: Your computer has been blocked

Bericht door snelbinders » 16 okt 2017 09:57

De opschoon actie van ZHPfix heeft gen verbetering aangebracht. WEB-linken in de mail zijn nog steeds te openen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

PeterJ
Moderator
Berichten: 5771
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: Your computer has been blocked

Bericht door PeterJ » 16 okt 2017 18:11

Sluit alle openstaande programma's.
Ga naar Configuratiescherm - Internetopties.
Klik op het tabblad Geavanceerd.
Klik onder Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op de knop Opnieuw instellen....
Schakel het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in.
Klik vervolgens op Opnieuw instellen.
Als het opnieuw instellen van de instellingen voltooid is, klik op Sluiten.

Werken de links in Outlook nu wel ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

snelbinders
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 aug 2008 15:24

Re: Your computer has been blocked

Bericht door snelbinders » 17 okt 2017 09:25

Na het tab-blad geavanceerd in Internetopties zou ik moeten klikken op:

Klik onder Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op de knop Opnieuw instellen....

Deze instelling is bij mij niet aanwezig. Mijn besturingssysteem is overigens W7 64 bits.

PeterJ
Moderator
Berichten: 5771
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: Your computer has been blocked

Bericht door PeterJ » 17 okt 2017 18:14

Ik bedoel de knop bij de rode pijl:
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

snelbinders
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 aug 2008 15:24

Re: Your computer has been blocked

Bericht door snelbinders » 18 okt 2017 11:38

Zoals ik al eerder schreef ontbreekt bij mij de knop 'opnieuw instellen'. Na de knop 'geavanceerde instellingen herstellen' is het tekstvak leeg.

PeterJ
Moderator
Berichten: 5771
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: Your computer has been blocked

Bericht door PeterJ » 18 okt 2017 18:54

Download Afbeelding Windows Repair All in One.
(Klik op de oranje/rode DOWNLOAD knop)
  • Rechtsklik op Repair_Windows.exe en klik op "Als administrator uitvoeren."
  • Volg de instructies en verander geen instellingen tijdens de installatie.
  • Het programma wordt na installatie vanzelf gestart.
  • Wanneer het programma aangeeft dat er een update beschikbaar is, klik op JA om de nieuwe versie te downloaden.
  • In het venster "End User License Agreement (EULA)", klik op I Agree.
  • In het welkom scherm, open het tabblad Backup Tools.
  • Maak een register back-up en herstelpunt middels de knoppen Backup en Create.
  • Wacht geduldig tot beide acties klaar zijn, klik daarna op de blauwe pijl >.
  • Klik op Open Repairs.
  • Er verschijnt nu een scherm met allerlei vinkjes.
    Vink alleen onderstaande items aan:
    • Reset Registry Permissions
    • Reset File Permissions
    • Reset Service Permissions
    • Register System Files
    • Repair Internet Explorer
    • Remove Policies Set By Infections
    • Remove Temp Files
  • Let op: Schakel nu eerst je antivirus programma uit, deze kan "Windows Repair All In One" in de weg zitten.
  • Klik rechtsonder op de knop Start Repairs.
  • Laat de tool nu zijn werk doen en doe verder niets op het systeem. Er zullen nu allerlei vensters verschijnen, klik deze niet weg.
  • Als het erop lijkt alsof de tool niets meer doet, laat het systeem dan nog steeds met rust en wacht af tot het volgende scherm verschijnt.
  • Wanneer de melding verschijnt "The system needs to restart for changes to take effect. Would you like to restart now?", klik op Ja
  • De computer wordt nu vanzelf na 30 seconden opnieuw opgestart.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

snelbinders
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 aug 2008 15:24

Re: Your computer has been blocked

Bericht door snelbinders » 19 okt 2017 12:26

Uitgevoerd zoals beschreven. Na herstart en opstarten outlook verschijnt het 'Blue screen of death' met het volgende foutbericht (zie bijlage).

Na herstart start Windows 7 normaal op.

Web-links in een mail bericht geven echter nog steeds de volgende foutmelding:

Deze Bewerking is geannuleerd vanwege systeembeperkingen. Neem contact op met de systeembeheerder.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

PeterJ
Moderator
Berichten: 5771
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: Your computer has been blocked

Bericht door PeterJ » 19 okt 2017 18:08

  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

snelbinders
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 aug 2008 15:24

Re: Your computer has been blocked

Bericht door snelbinders » 20 okt 2017 11:24

Zie bijgevoegde fixlog.txt bestand
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

PeterJ
Moderator
Berichten: 5771
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: Your computer has been blocked

Bericht door PeterJ » 20 okt 2017 21:48

Dat ziet er normaal uit.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Rechtsklik op Afbeelding FRST.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

snelbinders
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 aug 2008 15:24

Re: Your computer has been blocked

Bericht door snelbinders » 21 okt 2017 17:06

Fixlog.txt bestand bijgevoegd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

PeterJ
Moderator
Berichten: 5771
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: Your computer has been blocked

Bericht door PeterJ » 21 okt 2017 21:13

  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Rechtsklik op Afbeelding FRST.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

snelbinders
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 aug 2008 15:24

Re: Your computer has been blocked

Bericht door snelbinders » 22 okt 2017 10:47

zie bijlage fixlog.txt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

PeterJ
Moderator
Berichten: 5771
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Re: Your computer has been blocked

Bericht door PeterJ » 22 okt 2017 13:41

Download Afbeelding ResetBrowser naar het bureaublad.
  • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op ResetBrowser.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het scherm "About ResetBrowser" opent klik daar dan "OK".
  • Het scherm van "ResetBrowser" opent.
Afbeelding
  • Klik op Reset Internet Explorer.
Enige verbetering hierna ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Gesloten