Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
fsas
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2008 11:32

Dag

Ik wilde onlangs een video op youtube bekijken en maakte een tikfout: yuotube in plaats van youtube. Mijn browser (firefox) waarschuwde me en ik ben niet naar die site gegaan. Overigens stond chrome op dat moment ook open maar was niet in gebruik. ik blijf nu echter steeds meldingen krijgen van AVAST dat ze een dreiging onschadelijk hebben gemaakt en dat de verbinding met ww38.yuotube.com verbroken is vanwege een infectie met URL.Mal.
Ik heb echter helemaal geen verbinding met genoemde site. Althans, niet bewust. Er is geen tabblad in mijn browser daarnaartoe. Moet ik mij zorgen maken?
MBAM vindt niks. AVAST is aan het scannen (maar gezien de hoeveelheid foto's duurt dat een nacht). Blijkbaar zit er toch iets op mijn pc wat steeds een verbinding probeert te maken naar een of andere vervelende site. Zou ik hulp kunnen krijgen hierbij?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Zou ik hulp kunnen krijgen hierbij?
Natuurlijk.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Rechtsklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
fsas
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2008 11:32

ga ik morgen meteen doen (ik ga nu naar bed). MBAM had niks gevonden, ESET (online) is nu bezig en heeft er inmiddels drie...

met alvast dank !

groetjes, Anjo
Gebruikersavatar
fsas
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2008 11:32

Dag

ik heb inmiddels eset gedraaid. Avast had ik gestopt omdat ik eerst ESET wilde draaien maar ESET bleek er ook erg lang over te doen (veel ruimte in beslag door oa. foto's) dus die heeft vannacht staan draaien. Eset had in totaal 4 bedreidingen gevonden bleek vanmorgen , waarvan ik twee oudere al kende (PUP's, aanwezig in twee downloads met wrappers waarvan ik weet dat ik ze niet moet uitvoeren.). De andere twee heb ik door ESET laten verwijderen. Het leken me geen recente alhoewell ik ESET vaker draai. Wellicht eerder dus ook al gezien. Weet niet meer. Ik heb gisterenavond cache en cookies van beide browsers die open stonden (chrome en firefox) verwijderd. Zojuist FRST gedraaid (de twee gevraagde files bijgesloten). De daglimiet voor online banking heb ik (op een andere computer) ingesteld op maximaal 100 euro.

Bedankt dat je wilt helpen!

groetjes, Anjo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
fsas
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2008 11:32

aanvulling:
Avast snelle scan (nou ja, snel... 4 uur) heeft niks gevonden. Heb zojuist de "diepere"scan aangezet. Die duurt langer.
Heb overigens na verwijderen van cache en cookies gisterenavond van beide browsers de mededeling niet meer gehad maar vertrouw het nog niet.

groetjes, Anjo
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Akkoord als het venster "Gebruikersvoorwaarden" verschijnt.
Klik op Scan.
Er wordt eerst gecontroleerd of er updates beschikbaar zijn en zo nodig gedownload.
Na het scannen, klik op Opruimen.
In het venster 'Malwarebytes AdwCleaner – reiniging' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie kan een zwart venster verschijnen. Klik dit niet weg, dit gebeurt automatisch.
Na het verwijderen:
In het venster 'Herstart' klik op 'Reboot nu'.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
fsas
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2008 11:32

Dag

Inmiddels was ook de "diepere" scan met Avast klaar. Niks gevonden.
AdwCleaner vindt ook nik. Bij deze het gevraagde bestand in de bijlage.

groetjes, Anjo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Klinkt goed. Wil je het even aanzien of kunnen we afronden ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
fsas
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2008 11:32

Dag

Afronden is prima. Ik krijg de melding niet meer (gisteren voordurend) en ik neem aan dat jij niet af zou ronden als het niet in orde zou zijn. Mocht het toch nog mis gaan dan weet ik de weg terug wel te vinden.

Wat was er nou aan de hand? Ik kan me niet voorstellen dat cookies of een cache zoiets kunnen maar wellicht is dat een leken-idee. Ik ben niet op die site geweest dus er kan geen sprake zijn geweest van XSS. Ik heb ook niets gedownload de afgelopen dagen.

groetjes, Anjo
Gebruikersavatar
fsas
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2008 11:32

Ik heb de afgelopen dagen wel veel tutorials zitten bekijken op youtube. Niet doorgeklikt van daaruit...

groetjes, Anjo
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Een besmette cache van je browser kan best een oorzaak zijn. Als Avast deze niet kan reinigen blijf je de melding houden. Na je handmatige reiniging van de cache is het immers verdwenen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
fsas
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 jun 2008 11:32

Weer wat geleerd.
De cache...

Ik ben blij dat het opgelost is en erg blij dat je er naar hebt willen kijken (ik bankier ook met deze pc).
Momenteel ben ik voor een vriend een website aan het maken. Ik moet er niet aan denken dat ik de oorzaak zou zijn van viezigheid op zijn nieuwe site. Nou gaat niet alle malware meteen via ftp over naar de server en ze zullen daar ook beveiligd zijn maar ik ben een leek, dat besef ik. ik weet niet wat er (on)mogelijk is. Het wrange was dat ik filmpjes zat te kijken op youtube over beveiliging van sites en pc's.
Ik probeer voorzichtig te zijn met waar ik naar toe ga en wat ik download maar een tikfout... dat doe je niet expres.

met dank voor je hulp!

groetjes, Anjo
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Graag gedaan. Dit topic wordt gesloten.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”