Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Henri2
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mei 2014 20:59

Mijn Hp laptop met windows 10 is sinds een week traag en sinds gisteren werkt de copy/paste niet goed meer.

Verder kan ik op Facebook niets meer op de tijdlijn van mijn vrienden plaatsen, wel op groepen en op de iPad lukt het wel, dus zal er iets met de laptop zijn.
Ik heb mijn virusscanners Malwarebites en 360 total security laten scannen en een systeemherstel gedaan met hersteldatum 20-12-2017.

Jullie hebben ons een paar jaar geleden fijn geholpen, dus is mijn hoop gevestigd op jullie kennis,
alvast bedankt voor het kijken,

Met vriendelijke groet,
Henk
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Gebruik je dit programma veel Duplicate Cleaner Free 3.1.6?


Download de Afbeelding ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Henri2
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mei 2014 20:59

Uitgevoerd, er zijn geen bedreigingen gevonden.

Is er nog een volgende stap mogelijk?

MVG,
Henk.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Schakel uw Antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding ZHPCleaner via de volgende link:- ZHPCleaner.
Klik op daar Afbeelding en sla het op je bureaublad op.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Henri2
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mei 2014 20:59

Done
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,


Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Merk je hierna verbetering?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Henri2
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mei 2014 20:59

Done
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Merk je verbeteringen?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Henri2
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mei 2014 20:59

De problemen zijn er nog steeds, ik merk wel dat hij iets sneller reageert.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ik denk niet dat deze klachten- veroorzaakt worden door malware of iets dergelijks.
Het kan zijn dat en beveiligings pakket of instelling dergelijks hiervan de oorzaak kan zijn.
Hoelang gebruik je 360 Total Security al?

Wat je kan proberen is eens testen in veilige modus (kies wel met netwerk)
Hier uitleg: https://www.pcleek.com/tips/tips-voor-w ... -opstarten
Vergeet niet na het testen het vinkje weer weg te halen bij: Opstarten in veilige modus.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Henri2
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mei 2014 20:59

Ik gebruik die 360 Total security ongeveer 3 jaar.

Opstarten veilige modus ook gedaan, toestand ongewijzigd, helaas.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Verder kan ik op Facebook niets meer op de tijdlijn van mijn vrienden plaatsen, wel op groepen en op de iPad lukt het wel, dus zal er iets met de laptop zijn.
Start Facebook eens op in een andere browser, werkt dit dan wel?
Anders moet het ergens een instelling (in Facebook) want het werkt los van je pc.

Doe het volgende eens:

Klik linksonder op het vergrootglas en doe de volgende stappen:
1. typ cmd.
2. klik met je rechter muisknop op Opdrachtprompt.
3. klik op Als administrator uitvoeren.

Afbeelding

Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Henri2
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mei 2014 20:59

Op Google Chrome lukt het nu wel!!!!!

Zal ik die andere stap overslaan?
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Henri2 schreef: 09 jan 2018 09:46 Op Google Chrome lukt het nu wel!!!!!

Zal ik die andere stap overslaan?
De andere stap is om te kijken of we dit probleem kunnen oplossen: Mijn Hp laptop met windows 10 is sinds een week traag en sinds gisteren werkt de copy/paste niet goed meer.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Henri2
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 mei 2014 20:59

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”