Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
SirMike
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2006 21:35

Beste Hijackthis leden,

Ik heb sinds kort een voor mij niet te begrijpen probleem. Mijn internet browsers houden op één of ander wijze de download snelheid van bestanden tegen. Daar ik een prima abbo heb bij mijn provider van 400/40 was ik gewend om bij bestanden via een normale http download prima snelheden te krijgen van 40MB/s. Helaas is dit niet langer het geval. Ik heb diverse bestanden op het net binnen gehaald en bij alles valt op dat een enkele download de snelheid maximaal 4MB/s word. Het gekke is, dat als ik meerdere downloads pak deze ook alle rond de 4MB/s komen en elkaar niet in de weg zitten qua snelheid. Hij telt dan netjes de snelheid bij elkaar op.
Ik heb een downloadmanager geprobeerd en deze kon wel gewoon netjes de snelheden verkrijgen voor te downloaden bestanden.
Iets bottleneckt mijn snelheid en ik kan niet plaatsen wat. Ik heb mijn netwerk drivers er af gegooid en opnieuw geinstalleerd en geen succes. Ik heb de browsers verwijderd en geen succes. Speedtest snelheden indiceren dat er geen problemen zijn. Misschien zit er dus ergens spyware/malware of adware of een virus? Ik heb geen idee. Daarom ben ik hier terecht gekomen. Op tweakers kon ik geen duidelijke antwoord vinden wat kon duiden op software falen. Andere programma's kunnen mij zonder problemen een correcte snelheid geven, maar internet browsers niet.

Hierbij het logje wat gevraagd word. Hopelijk kunnen jullie mij van dienst zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Schakel uw Antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding ZHPCleaner via de volgende link:- ZHPCleaner.
Klik op daar Afbeelding en sla het op je bureaublad op.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
SirMike
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2006 21:35

Hallo abbs,

leuk dat je helpen wilt.
Het bestand zit in de bijlae.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

SirMike schreef: 07 feb 2018 11:52 leuk dat je helpen wilt.
Alleen wat nu jammer is dat ik je niet verder kan helpen, ik zie dat je een illegale Windows gebruikt :(
Gebruik van niet-officiële versies van Windows is een schending van de wetgeving op het copyright.
Als forum mogen/willen/kunnen we hier geen hulp aanbieden om zelf niet in problemen te komen.
Enige advies wat wij hier nog geven is de aanschaf en de installatie van een officiële Windows versie.
Want als ik de clean tools ga gebruiken word de activator verwijderd waardoor verdere stappen onmogelijk zijn.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
SirMike
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2006 21:35

Uiteraard begrijp ik dit. Ik had via een retailler een productcode aangeschaft waarbij de windows legitiem zou zijn aangezien windows met de mediacreationtool was geinstalleerd. Samenhangend met de problemen van afgelopen dagen zag ik ineens dat mn windows niet langer geactiveerd was. De retailler aangeschreven en die gaf twee nieuwe codes die beide niet werkte. Leek net of windows het afstootte. Toen een kms als noodgreep gedaan.:(
Ik zal windows opnieuw installeren. Hopelijk helpt dat de problemen tegen te gaan.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Als je originele sleutel(s) heb kan je contact op nemen met Microsoft: https://www.microsoft.com/nl-nl/contact.aspx
Zij helpen je dan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
SirMike
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 mar 2006 21:35

Het probleem is inmiddels met een verse installatie verholpen. hier kan een slotje op.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

SirMike schreef: 07 feb 2018 22:16 Het probleem is inmiddels met een verse installatie verholpen. hier kan een slotje op.
Dat is mooi om te horen, dan sluiten we deze :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”