Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
darkman
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2015 16:51

Hallo,

Mijn laptop is opeens aan de trage kant.
Ook het surfen die laptop loopt opeens zeer traag. Het ligt zeker niet aan de verbinding want via andere toestellen loopt de verbinding prima.

In bijlage mijn twee log bestanden.


Alvast bedankt om hier eens naar te kijken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Je hebt het programma ZOEK.exe gebruikt. Heb je op een ander forum ook hulp gezocht voor dit probleem ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
darkman
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2015 16:51

Nee hoor, maar ik heb inderdaad eerst zoek.exe gebruikt. Staat ook ergens op dit forum. Maar dat werkte niet. Volgens mij zijn de logs afkomstig van Farbar.
Is er iets niet correct?
Moet ik die opnieuw draaien?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Dit was gewoon een vraag. Als je ergens anders al geholpen wordt is het namelijk niet handig als verschillende helpers je helpen met hetzelfde probleem.

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer de volgende programma's:
Herstart de computer als daarom gevraagd wordt.
  • IObit Uninstaller[/b]
  • Java 8 Update 60
  • Java 8 Update 65
  • Malwarebytes Anti-Malware versie 2.2.0.1024
  • Surfing Protection

Stap 2: Java updaten:
Download de nieuwste versie hier
Klik op 'Gratis Java-download' en vervolgens op 'Ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
Download het installatiebestand (jxpiinstall.exe) en start het vervolgens.
Klik op Install en daarna op Install>.
Let op: Het kan zijn dat je een aanbieding te zien krijgt. Haal dan de 3 vinkjes weg zodat de extra software ('Amazon Assistant' of 'Install Norton Security Scan') niet geïnstalleerd wordt en je browser-instellingen behouden blijven!
Indien je de melding krijgt "Out-of-date Java versions detected.", klik dan op Uninstall>. Verouderde versies van Java worden dan verwijdert.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
darkman
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2015 16:51

Java werd geupdated.

Maar IObit Uninstaller en Surfing Protection kon ik niet verwijderen.
De uninstal....exe is niet te vinden. Maar het bestandenpad waarnaar hij verwijst bestaat ook al niet meer.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Maar IObit Uninstaller en Surfing Protection kon ik niet verwijderen.
Ok, dan kijken we daar later naar.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
darkman
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2015 16:51

Hierbij het nieuwe logje.

De laptop is nog traag, maar het surfen verloopt al een heel stuk sneller.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download ZHPDiag via onderstaande link:
- ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER ZHPDIAG 2018')
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
darkman
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2015 16:51

aub
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download ZHPFix naar het bureaublad.
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit.

Kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
O42 - Logiciel: IObit Uninstaller - (.IObit.) [HKLM][64Bits] -- IObitUninstall  =>.IObit
O42 - Logiciel: Surfing Protection - (.IObit.) [HKLM][64Bits] -- IObit Surfing Protection_is1  =>.IObit
HKLM\SOFTWARE\IObit\RealTimeProtector  =>.SUP.AdvancedSystemCare
HKLM\SOFTWARE\Iobit\ASC  =>.SUP.AdvancedSystemCare
HKLM\SOFTWARE\IObit  =>.IObit
HKLM\SOFTWARE\McAfee.com  =>.McAfee Inc.
HKLM\SOFTWARE\mcafeeupdater  =>.McAfee Inc.
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\IObit  =>.IObit
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\McAfee.com  =>.McAfee Inc.
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\mcafeeupdater  =>.McAfee Inc.
HKCU\SOFTWARE\Popcorn Time  =>.SUP.PopcornTime
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\McAfee  =>.McAfee Inc.
O43 - CFD: 29/01/2017 - [0] D -- C:\Program Files (x86)\McAfee  =>.McAfee
O43 - CFD: 09/08/2015 - [0] D -- C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\IObit Uninstaller  =>.IObit
O43 - CFD: 13/01/2015 - [] D -- C:\ProgramData\IObit  =>.IObit
O43 - CFD: 29/01/2017 - [] D -- C:\ProgramData\McAfee  =>.McAfee
O43 - CFD: 13/01/2015 - [] D -- C:\Program Files (x86)\Common Files\IObit  =>.IObit
O43 - CFD: 13/01/2015 - [] D -- C:\Users\gebruiker\AppData\Roaming\IObit  =>.IObit
O43 - CFD: 09/08/2015 - [] D -- C:\Users\gebruiker\AppData\LocalLow\IObit  =>.IObit
O108 - CMH2: IObitUnstaler [64Bits] - {B19ED566-D419-470b-B111-3C89040BC027} . (.Orphan.)
O87 - FAEL: "UDP Query User{14F1448E-5EDF-4544-8F0A-3DF31AE91742}C:\program files (x86)\java\jre1.8.0_65\bin\jp2launcher.exe" [In-None-P17-TRUE] .(...) -- C:\program files (x86)\java\jre1.8.0_65\bin\jp2launcher.exe (.not file.)  =>.SUP.Orphan
O87 - FAEL: "TCP Query User{1D3ECA72-C784-4EE4-B684-A718A0646A41}C:\program files (x86)\java\jre1.8.0_65\bin\jp2launcher.exe" [In-None-P6-TRUE] .(...) -- C:\program files (x86)\java\jre1.8.0_65\bin\jp2launcher.exe (.not file.)  =>.SUP.Orphan
[MD5.9498B94351DAE84D294622EA61FB131B] [WIS][2011/08/31 14:54:52] (.McAfee.) -- C:\WINDOWS\Installer\13305.msi   [1448448]  =>.McAfee
[MD5.F3E0BCAC0A50EA3B7571407A7DA325C7] [WIS][2015/11/11 17:24:19] (.globalupdate - globalupdate.) -- C:\WINDOWS\Installer\1ae4aa90.msi  [32768]  =>Adware.GlobalUpdate
[MD5.271E69D3AF84A16232F987054BE63C25] [WIS][2015/05/08 15:22:20] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\1193a1.msp   [14835712]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.87ABB8A06D0AAD762A609A01B0DD22BB] [WIS][2016/10/10 09:31:04] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\11b6a5.msp   [7999488]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.80BBFCE9CF2EA7A2345CF08B15868330] [WIS][2016/07/12 05:50:42] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\146fdfe9.msp   [5402624]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.BE40D8A73AC3BC6D63AAC12CC4E5AB3A] [WIS][2014/12/08 15:58:16] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\24bf7.msp   [6922240]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.84891AC5487B67A75AEBA6D0454E3734] [WIS][2014/08/11 10:57:24] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\24cd6.msp   [2424832]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.91E56177CC2DD244914D990542411547] [WIS][2014/05/10 13:40:32] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\2c95d.msp   [43950080]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.89D4EBB69DF2A91F4D90355080CD6884] [WIS][2016/01/12 05:17:09] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\3343a2e1.msp   [12369920]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.AB07D00BAD7578C860A2F2C7128B38D4] [WIS][2017/01/09 05:40:30] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\3ea5b2.msp   [12447744]  =>.Adobe Systems, Incorporated
[MD5.85BEFC9F2E3364D6A57FF0142FE4FFA8] [WIS][2015/10/13 05:28:04] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\40575456.msp   [6008832]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.14B87B2871A2B6FC0D86F3CFC472CB44] [WIS][2013/08/24 15:35:22] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\51d65.msp   [18702336]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.71496D7C0B02AAFC1FB6D3DBE5ED771D] [WIS][2014/09/15 12:03:35] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\54c46c.msp   [11591680]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.4C585337E2432E1DF6DC76E9953ABE4A] [WIS][2014/01/08 14:17:23] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\5a06a4d.msp   [19824640]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.B82B68AB2DA1FDB4DBD1494789C47ED8] [WIS][2016/05/10 05:19:29] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\6adaa5a.msp   [47493120]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.5CB14BB6D9E25238B451535AA3F33DFD] [WIS][2013/09/26 20:48:57] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\82b597.msp   [2682880]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.3E7EDC6FCD45C69D3D1F5DBFED2F9302] [WIS][2013/09/05 18:01:07] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\82b598.msp   [19279872]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[MD5.851B8DA55C4CCFD391AD13F0E78CD2FB] [WIS][2015/07/09 15:43:48] (.Adobe Systems, Incorporated.) -- C:\WINDOWS\Installer\d743b9.msp   [14028800]  =>.SUP.Obsolete.Adobe
[HKLM\system\currentcontrolset\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\firewallRules]:TCP Query User{10D26173-5E4C-4A09-97D7-F5A58116F00C}C:\program files (x86)\popcorn time\chromecast\node.exe  =>.SUP.PopcornTime
[HKLM\system\currentcontrolset\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\firewallRules]:UDP Query User{D8B0D2DD-E085-424B-9B38-17530E385165}C:\program files (x86)\popcorn time\chromecast\node.exe  =>.SUP.PopcornTime
[HKLM\system\currentcontrolset\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\firewallRules]:{2B02831F-B485-4FCA-B5FD-DD30EE4E199B}  =>.SUP.PopcornTime
[HKLM\system\currentcontrolset\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\firewallRules]:{B94C2099-96EA-4DE2-8E8D-3FB8619280B6}  =>.SUP.PopcornTime
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\Installer\Products\93BAD29AC2E44034A96BCB446EB8552E  =>Adware.GlobalUpdate
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Classes\Installer\Features\93BAD29AC2E44034A96BCB446EB8552E  =>Adware.GlobalUpdate
EmptyPrefetch
EmptyTemp
EmptyFlash
Afbeelding ZHPFix uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPFix.exe en klik op "Als Administrator uitvoeren".
  • Druk op de knop "Importeren".
  • De geselecteerde scriptcode wordt in het venster van ZHPFix geplakt. Gebeurt dit niet automatisch, rechtsklik dan in het venster van ZHPFix en klik op Plakken.
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Bij de melding "Uw systeem nu opschonen ?", klik op Oui (=Ja).
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent.
Post het logbestand met de naam "ZHPFix[R1].txt" als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
darkman
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2015 16:51

aub
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Als het goed is zijn IObit Uninstaller en Surfing Protection nu verdwenen in de softwarelijst.
Je harde schijf C: loopt aardig vol.
Om wat ruimte vrij te maken de-installeer als eerste wat software die je niet meer gebruikt.
Deze verouderde programma's kan je zowiezo de-installeren:
- Mozilla Firefox 47.0 (x86 nl)
- QuickTime

Vertel hoe het verder gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
darkman
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2015 16:51

IObit Uninstaller en Surfing Protection zijn inderdaad verdwenen.

Ik heb Firefox ook verwijderd.

Voor de rest ziet het er goed uit.
Volgens mij werkt alles weer normaal.

Duizend maal dank !
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima en graag gedaan, dan gaan we dit topic afronden.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Deze tool maakt een logbestand. Dit hoef je niet te plaatsen.

Tools en logbestanden gebruikt in dit topic die nog niet verwijdert zijn mag je handmatig verwijderen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
darkman
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 feb 2015 16:51

Done !

En nogmaals bedankt.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”