Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Henri III
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mei 2014 17:27

Dit is de laptop van ons dochter en er waren problemen.
Heb al de updates van Windows gedaan en ook Norton laten lopen, gelukkig niets heel erg doch het blijft traag.
Kan iemand de logfiles bekijken als hier soms iets teveel in staat a.u.b.

beste dank
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Stond er iets van Phoenix360 op deze pc ik zie restanten?


1. Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek het volgende programma, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Amazon 1Button App
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

2. Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

Afbeelding
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Henri III
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mei 2014 17:27

abbs
Het lukte niet direct.
Phoenix360... weet het niet. Wel stond er bij de update van Toshiba "System mechanic Free" dat heb ik geïnstalleerd doch na het uitvoeren gaf die opstart file gevaarlijk en geheugen beheer enz. zonder detail te geven. Moest mail adres ingeven om de code te krijgen om verder te gaan, dat laatste hebt ik uit onzekerheid niet gedaan. Misschien is die Phoenix360 daar een deel van want via Google zijn ze beide deels samen te vinden .....
In bijlage die log file
mvg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Henri III schreef: 17 nov 2018 13:19 abbs
Het lukte niet direct.
Phoenix360... weet het niet. Wel stond er bij de update van Toshiba "System mechanic Free" dat heb ik geïnstalleerd doch na het uitvoeren gaf die opstart file gevaarlijk en geheugen beheer enz. zonder detail te geven. Moest mail adres ingeven om de code te krijgen om verder te gaan, dat laatste hebt ik uit onzekerheid niet gedaan. Misschien is die Phoenix360 daar een deel van want via Google zijn ze beide deels samen te vinden .....
In bijlage die log file
mvg
Dat klopt Phoenix360 is een onderdeel ervan, verwijder System Mechanic eens.
Zover ik kan zien is het geen onderdeel van Toshiba, het word wel door Toshiba geadviseerd: http://www.toshiba.nl/generic/iolo-system-checkup/
En dan is het 30 dagen gratis.

Doe hierna:

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure. (stel meteen de free versie in Handleiding)
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Henri III
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mei 2014 17:27

abbs
Alles gaat rapper nu denk ik.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Voor de rest ziet het er netjes uit, do de laatste stappen:

1. Start Afbeelding CCleaner op.
  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.

2. Malwarebytes kan je laten staan en één maal in de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.

Met het onderstaande tool ruim je de tools op die we hebben gebruikt:

Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Afbeelding
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak indien nodig ook een nieuw herstelpunt (als je die aan heb staan) Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
Henri III
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 mei 2014 17:27

Bedankt abbs,
Laatste deel verliep prima, en de laptop is terug in zijn goede doen. :wink:
Groetjes
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Bedankt en graag gedaan (dan sluit ik deze)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”