Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
kris007
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:21

Zeer trage laptop. Zowel bij het opstarten als het werken ermee.
Ik heb het stappenplan uitgevoerd.
Anti-Maleware, ccleaner, defragmentatie schijf, windows update. Alles is uitgevoerd.
Is al iets beter maar nog zeer traag.

Bedankt om eens na te kijken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Je hebt meerdere antivirus programma's actief. Dat is niet goed, deze kunnen elkaar in de weg zitten en je computer vertragen.
De-installeer daarom Avast Internet Security of Microsoft Security Essentials.
Herstart daarna de computer.

"TeamViewer 10" is een verouderde versie. Deze kan je beter dan de-installeren.
Gebruik je TeamViewer, installeer dan de nieuwste versie, TeamViewer 14.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kris007
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:21

Microsoft Security Essentials verwijderd.
Teamviewer 14 geïnstalleerd.
Checkdisk uitgevoerd (wat zeer lang diuurde)
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima. Voer opnieuw FRST uit zodat we een uptodate overzicht krijgen:

Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Het kan zijn dat de tool eerst bijgewerkt wordt, wacht dan tot dit klaar is.
Zorg dat de optie Addition.txt is aangevinkt.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kris007
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:21

In bijlage de 2 gevraagde bestanden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.


Stap 2:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kris007
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:21

De 2 gevraagde bestanden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Vertel hoe het inmiddels met je computer gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kris007
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:21

Het gaat al wat beter. Maar het opstarten duurt een dikke 4 minuten.
Harde schijf is constant aan het draaien. Ik weet niet of er nog iets gecheckt kan worden?
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Klik op Start.
Typ MSCONFIG in de zoekbalk en klik op OK.
Het venster "Systeemconfiguratie" verschijnt nu.
Open het tabblad Opstarten.
Vink alles uit, behalve je antivirus programma Avast.
Klik op OK.
Herstart de computer en vertel of dit verbetering geeft.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kris007
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:21

Heel veel maakt het niet uit. De harde schijf blijft nog steeds op volle kracht draaien.
Dit duurt zo een 4 à 5 min. na het opstarten.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding CrystalDiskInfo.zip naar je bureaublad.
Hiermee verkrijgen we wat gegevens over je harde schijf.
Pak het .zip bestand uit in een aparte nieuwe map.
Blader met de verkenner naar de uitgepakte map.
Start DiskInfo.
Als het programma geopend is, zal het gegevens van de harde schijf tonen.
Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal downloadlinks. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kris007
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:21

Ondertussen heb ik een update naar Windows 10 gedaan. Is toch stabieler dan de 7

Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De schijf ziet er goed uit.
Enige verbetering na de upgrade naar Windows 10 ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kris007
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:21

Ik heb er even tussenuit gelegen.
Het is al een serieuze verbetering. Duurt wel nog een paar minuten voor het opstarten maar ik kan er mee leven.

Moet ik nog iets ondernemen?

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”