Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Eerder al eens iCloud opnieuw geinstalleerd, nu heb ik hem "gewijzigd" hetgeen betekent dat hij is gerepareerd en aangevuld waar nodig (als het goed is en aangezien hij nog niet naar behoren werkt... :( ).
Update zoals je vroeg in je bericht bestaat blijkbaar niet, de enige twee keuzes waren wijzigen of verwijderen... Misschien toch nog weer verwijderen en opnieuw installeren dan?

Die toolbar uit mijn bericht van 6-10:

"Na ook met MBAM en ADW Cleaner te hebben gebruikt bleven er twee problemen volgens ESET die de google toolbar betroffen: in avast\setup\aswOfferTool.exe en offertool_x64_ais-959.vpx is WIN32/Bundled.Toolbar.Google.D via Avast binnengeslopen en ESET gaf aan: error while deleting, access denied."

C:\Program Files\AVAST Software\Avast\setup\aswOfferTool.exe
Win32/Bundled.Toolbar.Google.D potentially unsafe application error while deleting (access denied)

C:\Program Files\AVAST Software\Avast\setup\offertool_x64_ais-959.vpx
Win32/Bundled.Toolbar.Google.D potentially unsafe application error while deleting (access denied)
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De gratis versie van Avast komt inderdaad met een reclame-onderdeel. Men probeert zo toch wat te verdienen.

De-installeer iCloud eens en herstart daarna de computer.
Installeer het daarna opnieuw. Geeft dat verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Nou Peter, ik geef het voor vanavond op.

Heb iCloud ge-deinstalleerd, opnieuw opgestart, geinstalleerd via de Apple-link op internet....werkte niet goed.
Weer eraf gehaald, opnieuw opgestart, toen de app iCloud uit de Microsoft Store gehaald omdat Apple dat aanraadt....nou, drie keer niks. Dan geeft hij een melding van een installatiefout en de oplossing zou zijn om iCloud Outlook te laten wijzigen en zo nodig herstellen....gedaan, maar geen effect. Dus dat er ook allemaal maar weer af. Tijdens het de-installeren bleef hij hangen...ik geloof dat hij er nu wel af is, maar of er nu nog allemaal rommel ergens staat is voor mij een vraag.

Dus vanaf 19.30 uur bezig geweest voor niets. Hoera voor Apple.... :roll:
Mij gaat het licht uit, ik ga te bed.

Misschien heb je nog opties, in al jouw wijsheid?
Tnx!
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ik gebruik iCloud zelf niet. Kan je dit eens op een andere computer of smartphone installeren om te zien of iCloud daar wel werkt en je foto's dan wel te zien zijn.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Dat heb ik inderdaad, Peter: er staat een andere desktop hier ook, waarop iCloud heel goed werkt, dus ik moet het misschien maar laten voor wat het is...onbegrijpelijk waarom het zo niet werkt op deze computer. :?

Ook onbegrijpelijk waarom die toolbar er is, ik heb al sinds de vroege jaren '00 gratis virusscanners en nog nooit kwam of bleef een toolbar op de computer. Is er echt geen manier om die eraf te gooien?
Is het bijvoorbeeld veilig om Avast uit te schakelen en dan ESET (urenlang) te laten draaien terwijl het internet wel open staat (want dat blieft ESET)? Dat is misschien wel een manier, aangezien nu Avast de toolbar beschermt tegen verwijderen?

En is er nog iets te doen aan de traagheid wellicht? (bijgaand frisse FRST-logjes, mocht het nuttig zijn)

Dan nog een andere vraag: Is Dashlane een betrouwbaar iets?
Hoe bewaren anderen hun wachtwoorden, die lijst wordt langzamerhand ellenlang...?

Dank je wel...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

er staat een andere desktop hier ook, waarop iCloud heel goed werkt, dus ik moet het misschien maar laten voor wat het is...onbegrijpelijk waarom het zo niet werkt op deze computer.
Kan het soms zijn dat je deze computer op 1 of andere manier moet koppelen aan je iCloud account ?

Download ZHPDiag via onderstaande link:
- ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER ZHPDIAG 2019')
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Kan het soms zijn dat je deze computer op 1 of andere manier moet koppelen aan je iCloud account ?
Ja, eerst komt er een scherm van iCloud op waarin je je moet inloggen, maar dat verschijnt pas op je scherm als iCloud is geinstalleerd ;)

Ik heb ZHP Diag uitgevoerd, bijgaand het resultaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Download ZHPFix naar het bureaublad.
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit.

Kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
[HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run]:AvastBrowserAutoLaunch_E49FD99A6313A98E32682857246F5FC0  =>PUP.Optional.MyBrowser
[HKEY_USERS\S-1-5-21-2294240633-3078479083-2861334240-1001\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\StartupApproved\Run]:AvastBrowserAutoLaunch_E49FD99A6313A98E32682857246F5FC0  =>PUP.Optional.MyBrowser
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\Avg  =>.AVG Software
HKCU\SOFTWARE\Avg Secure Update  =>.AVG Software
HKCU\SOFTWARE\O&O  =>.O&O Software GmbH
HKCU\SOFTWARE\Safer Networking Limited  =>.Safer Networking Limited
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Avg Secure Update  =>.AVG Software
HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Safer Networking Limited  =>.Safer Networking Limited
HKU\S-1-5-21-2294240633-3078479083-2861334240-1001\SOFTWARE\Avg Secure Update  =>.AVG Software
HKU\S-1-5-21-2294240633-3078479083-2861334240-1001\SOFTWARE\O&O  =>.O&O Software GmbH
HKU\S-1-5-21-2294240633-3078479083-2861334240-1001\SOFTWARE\Safer Networking Limited  =>.Safer Networking Limited
O43 - CFD: 13/09/2014 - [] D -- C:\ProgramData\Emsisoft  =>.Emsisoft
O43 - CFD: 18/02/2015 - [] D -- C:\ProgramData\MFAData  =>.AVG Software
O43 - CFD: 13/12/2012 - [] D -- C:\ProgramData\Panda Security  =>.Panda Security
O43 - CFD: 31/05/2012 - [] D -- C:\ProgramData\Panda Software  =>.Panda Software
O43 - CFD: 28/07/2014 - [] D -- C:\ProgramData\Spybot - Search & Destroy  =>.SaferNetworking
O43 - CFD: 28/11/2014 - [] D -- C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Avg  =>.AVG Software
O43 - CFD: 14/11/2013 - [0] D -- C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Avg2013  =>.AVG Software
O43 - CFD: 19/10/2014 - [] D -- C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Avg2015  =>.AVG Software
O43 - CFD: 13/12/2012 - [] D -- C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\MFAData  =>.AVG Software
O43 - CFD: 30/12/2015 - [] D -- C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\O&O  =>.O&O Software GmbH
[MD5.D7C8F629A87765492DAA8856DE7A9CCC] [WIS][2013/11/14 12:50:48] (.AVG Technologies CZ, s.r.o. - Visual Studio 2012 x86 Redistributables.) -- C:\WINDOWS\Installer\22acbc.msi  [40960]  =>.AVG Technologies CZ, s.r.o.
[MD5.59D0F30F102B382B13DD66A97A09E110] [WIS][2013/11/14 12:50:48] (.AVG Technologies - Visual Studio 2012 x64 Redistributables.) -- C:\WINDOWS\Installer\22acc1.msi  [13684736]  =>.AVG Technologies
[MD5.5999E0B5F88C550DD530DDE773393A82] [WIS][2012/12/13 15:03:40] (.AVG Technologies - Visual Studio 2008 x64 Redistributables.) -- C:\WINDOWS\Installer\5c5178.msi  [13074432]  =>.AVG Technologies
EmptyCLSID
EmptyTemp
EmptyFlash
EmptyPrefetch
Afbeelding ZHPFix uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPFix.exe en klik op "Als Administrator uitvoeren".
  • Druk op de knop "Importeren".
  • De geselecteerde scriptcode wordt in het venster van ZHPFix geplakt. Gebeurt dit niet automatisch, rechtsklik dan in het venster van ZHPFix en klik op Plakken.
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Bij de melding "Uw systeem nu opschonen ?", klik op Oui (=Ja).
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent.
Post het logbestand met de naam "ZHPFix[R1].txt" als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Vertel hoe het nu gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Bijgaand het logreport.

Het opstarten gaat nog steeds niet heel snel en daarnaast hoor ik de harde schijf wel iets doen terwijl ik geen opdrachten heb gegeven. Ik heb verder eerlijk gezegd weinig tijd gehad om de computer uit te Er schijnt ook een ander gebruikersaccount te zijn voor Sonoswaarop icloud ook is geinstalleerd en die moet daar ook eerst worden verwijderd. Nu eerst eens zien hoe ik ind at accountkom, want dat komt nooit op om in te loggen, dus wist ik niet van het bestaan af. (ja, Kaykluns).

Mijn vraag blijft ook: is Dashlane betrouwbaar, of hoe slaan anderen hun vele wachtwoorden veilig op?

dank je...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De-installeer Avast eens en herstart daarna de computer.
Windows Defender zal nu automatisch actief worden als antivirus programma.

Geeft dit verbetering ?

Ik heb geen ervaring met Dashlane dus daar kan niets over zeggen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Gedaan, maakt wel wat uit in de snelheid, maar Defender met gele waarschuwing:
Manipulatiebescherming stond uit, nu aangezet maar ik moet One Drive aanzetten...of zo?
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Manipulatiebescherming in Windows Defender kan uit staan als je eerder een ander antivirus programma actief had.
Met One Drive heeft dit niets te maken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

"Stel One Drive in voor bestandsherstelopties in geval van een ransomware-aanval" staat er, vandaar.
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Oke.
Je kan nog een bios update proberen maar ik durf niet te zeggen of dat veel aan snelheid oplevert. Meer informatie over de bios update vind je hier:
http://www.msi-bios.com/msi-bios-for-B7 ... ion-1.html
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Mijn zoon en ik hebben beide onvoldoende vertrouwen (in onszelf ;)) om met bios aan de slag te gaan.

Het iCloudverhaal laten we maar voor wat het is, de andere computer werkt er wel mee.

Ik begrijp het goed dat Avast een onnodige extra is en dat ik die voorgoed kan weglaten?

En hoe nu verder? Bedankt voor alles!
Mijn dank is grenzeloos!

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”