Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Goedenmorgen,

Ik worstel al even met een erg trage computer (ook enorm trage opstart), waarbij steeds bij een update van Ccleaner een virus lijkt mee te komen. Ik scan regelmatig met de diverse programma's en Eset (die dan makkelijk heel veel uren draait) pikt deze er dan wel uit.

Bij het langzame opstarten krijg ik ook de melding: Kan toegangspunt van procedure
?create@Thread@WTF@@SA?AV?$RefPtr@VThread@WTF@@@2@PBD$$QAV?$Function@$$A6AXXZ@2@@Z niet vinden in DLL-bestand C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Apple Application Support\WebKitQuartzCoreAdditions.dll

Daarnaast werkt Icloud niet goed, de foto's worden niet gedownloadt.

Vanochtend was Avast uitgeschakeld, ik vertrouw het allemaal niet meer....zouden jullie me alsjeblieft willen helpen om te zien wat er (allemaal) niet goed loopt in deze computer en de problemen te verhelpen? Dank!

Geke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ik neem aan dat het hier om dezelfde pc gaat als hier: viewtopic.php?f=4&t=40501
Dus maak niet meerdere onderwerpen aan, we blijven in dit onderwerp (ik ga even de logjes bekijken).
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ik adviseer om alle producten van Apple (inclusief iCloud ) te verwijderen (maak indien nodig eerst een backup.)
Herstart hierna je pc.

Stap 1.
Verwijder de oude Java's:
Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Java 8 Update 191
    • Java 8 Update 201
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

Stap 2.
Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

Afbeelding
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.



Stap 3.
Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Dag Abbs,

Er was vanochtend een storing waardoor ik niet kon plaatsen en toen het wel lukte bleek hij buiten mijn wil
tweemaal geplaatst, ik kon het niet voorkomen noch veranderen. Misschien wil de beheerder (die ik ook over het plaatsingsprobleem aanschreef) het ene berichtje verwijderen...

Dank, Geke
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Dag Abbs,

Ik heb gedaan wat je schreef, met dien verstande dat ik nog niet de Apple-dingen heb verwijderd, want ik weet niet of ik dan daadwerkelijk alles kwijt ben in Icloud/Itunes, ook dat (muziek en kopie telefoons en ipads via Itunes op computer) wat op de computer staat (ik noem mezelf niet voor niets KayKluns, heb er geen verstand van)...wilde dat jou danwel mijn zoon vragen.

Verder wel alles gedaan, goed verlopen, zie bijlagen.
Bij het opstarten is nog steeds het "gedragsschild van Avast uitgeschakeld".

Dank je wel voor je moeite!

Groetjes,
Geke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

kaykluns schreef: 25 jun 2019 15:47 Ik heb gedaan wat je schreef, met dien verstande dat ik nog niet de Apple-dingen heb verwijderd, want ik weet niet of ik dan daadwerkelijk alles kwijt ben in Icloud/Itunes, ook dat (muziek en kopie telefoons en ipads via Itunes op computer) wat op de computer staat (ik noem mezelf niet voor niets KayKluns, heb er geen verstand van)...wilde dat jou danwel mijn zoon vragen.
Ik durf hier geen passend antwoord op te geven want ik gebruik deze producten niet.

Stap 1.
Ik zie geen virussen, herstel Avast eens en kijk of het Avast dan weer goed werkt: https://support.avast.com/nl-be/article/204/


Stap 2.
Verwijder Ccleaner ook eens herstart je pc en installeer Ccleaner slim: https://www.ccleaner.com/nl-nl/ccleaner/builds
Scrol naar Ccleaner-Slim download die (is de laatste van het rijtje) en installeer die.
Doe dan:
  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Klik in de linker kolom op Gereedschap en vervolgens klik je op Opstarten
  • Nu klik je rechtsonder in het programmavenster op Opslaan als tekstbestand en selecteer een locatie voor het opslaan van het tekstbestand.
  • Plaats de inhoud van dit tekstbestand in je volgende bericht als bijlage.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Ik heb Avast hersteld zoals je zei, nu staan er twee iconen op mijn bureaublad en beiden werken niet....in eerste instantie startte Avast wel op, maar kreeg al snel de melding dat het anti-virusprogramma opnieuw moest worden gestart "Oh Oh, there seems to be a problem". En wat ik ook doe, hij komt niet verder dan: Loading, this shouldn't take long of kiezen voor exit. Intussen ben ik onbeschermd, het is dus echt niet goed.

Ccleaner verwijderd en nieuwe erop gezet, bijgaand het logje Startup....
't Is peentjes zweten hier, letterlijk en figuurlijk.

Groetjes,
Geke
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Verwijder avast eens geheel met deze tool: https://www.avast.com/nl-nl/uninstall-utility
Herstart je pc en de ingebouwde virusscanner die in Windows 10 zit neemt het over.
Loop deze stappen even na of de virusscanner aan staat: https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... -on-or-off
Staat hij niet aan zet hem dan aan via die uitleg.

Dan ben je beveiligt en kunnen we eerst zorgen dat alles goed blijft draaien op je pc.

Start Ccleaner en ga weer naar "Opstarten" en zet de volgende regels op Uitschakelen.
Dit doe je door op een regel te klikken en dan rechts op Uitschakelen klikken:

Ja HKCU:Run ApplePhotoStreams Apple Inc. C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\ApplePhotoStreams.exe
Ja HKCU:Run CCleaner Smart Cleaning Piriform Software Ltd "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Ja HKCU:Run iCloudDrive Apple Inc. C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudDrive.exe
Ja HKCU:Run iCloudServices Apple Inc. "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudServices.exe"
Ja HKLM:Run ToolboxFX Hewlett-Packard Company "C:\Program Files (x86)\HP\ToolboxFX\bin\HPTLBXFX.exe" /enum:on /alerts:on /notifications:on /fl:on /fr:on /appData:on /tmcp:on


Vertel hoe nu alles werkt en draait.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Dag Abbs,

Ik heb op de avond/nacht voor jouw antwoord nog meermaals geprobeerd Avast te laten werken en uiteindelijk deed hij het, leek wel of er een heel erg vertraagde installatie enzo plaats had gevonden.
Ik kon gisteren en tot nu ook vandaag geen tijd vinden (verplichtingen) om hier verder te gaan en omdat het me lijkt dat Avast het weer doet is het misschien niet handig hem te de-installeren? Graag jouw mening.

Ik heb ook gekeken of Defender werkt en dat is inderdaad het geval.

Nu weet ik niet of ik onderstaande wel of niet moet doen, gezien het feit dat Avast werkt? Graag even je antwoord, dan ga ik ermee verder als dat wel nodig is (misschien is het dan overbodig?). Enorm bedankt weer!!

Start Ccleaner en ga weer naar "Opstarten" en zet de volgende regels op Uitschakelen.
Dit doe je door op een regel te klikken en dan rechts op Uitschakelen klikken:

Ja HKCU:Run ApplePhotoStreams Apple Inc. C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\ApplePhotoStreams.exe
Ja HKCU:Run CCleaner Smart Cleaning Piriform Software Ltd "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner64.exe" /MONITOR
Ja HKCU:Run iCloudDrive Apple Inc. C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudDrive.exe
Ja HKCU:Run iCloudServices Apple Inc. "C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Internet Services\iCloudServices.exe"
Ja HKLM:Run ToolboxFX Hewlett-Packard Company "C:\Program Files (x86)\HP\ToolboxFX\bin\HPTLBXFX.exe" /enum:on /alerts:on /notifications:on /fl:on /fr:on /appData:on /tmcp:on

Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Het kan zijn geweest dat Windows bezig was met een update twee x per jaar krijg je een versie update en duren lang.
Straks kijken we dat na.

Dan over avast als die werkt mag je die laten staan (maar Defender moet wel uit dan twee actieve scanners werken elkaar tegen)

Via Ccleaner mag je die regels uitschakelen dan start je pc sneller op.


Vertel of dit allemaal is gelukt.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Dag Abbs,

Ik zorg er eigenlijk altijd wel voor dat de computer alle updates krijgt, dus of het dat was....

Inmiddels de regels in ccleaner uitgezet en herstart. Hij start nu wel iets sneller op.
Ik heb gepoogd Defender uit te zetten maar het ikoontje (wit schild met groen vinkje) blijft maar staan, ook na opnieuw opstarten dus ik heb iets niet goed gedaan, hoe kan ik dit wel juist doen? :oops:
Ik wacht op verder instructies ;-)

Dank je wel weer.
Geke
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

kaykluns schreef: 27 jun 2019 18:34
Ik heb gepoogd Defender uit te zetten maar het ikoontje (wit schild met groen vinkje) blijft maar staan, ook na opnieuw opstarten dus ik heb iets niet goed gedaan, hoe kan ik dit wel juist doen? :oops:
Ik wacht op verder instructies ;-)
Dat is het schildje van het beveiliging centrum die hoort zo en mag blijven staan, dus je Defender staat dan netjes uit daar hoef je niks meer aan te doen.

Ga nu eens een dag werken met je pc en kijk of die nu goed blijft werken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Goedemiddag,

Ik heb het geprobeerd en al dezelfde dag kwam de ellende weer. Inmiddels deed niets van Icloud of andere Apple het meer, de computer was traag, het ging helemaal niet goed.
Heb geprobeerd de boel dan maar terug te zetten maar ook dat werkt niet naar behoren.

Intussen ook nog ziek geweest, reden waarom ik me pas nu weer meld.

Ik moest net mijn Ccleaner updaten en dat heb ik gedaan, heb hem net pas weer aangezet.

Er valt nauwelijks nog te werken met deze computer, kunnen we opnieuw beginnen zodat ik uiteindelijk een goed werkende computer heb met alles wat er op stond/staat? Er staan veel belangrijke dingen op, mijn man is in 2017 overleden en hier staat alles op....hoop ik tenminste nog. :(

Help....dank je.

Geke
Mijn dank is grenzeloos!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Abbs is met vakantie dus ik neem het topic even over.
Er staan veel belangrijke dingen op, mijn man is in 2017 overleden en hier staat alles op....hoop ik tenminste nog.
Maak als eerste backups van al je belangrijke bestanden.
Vertel of dit gelukt is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
kaykluns
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 jun 2007 00:31

Dag Peter,

Na een aantal moeilijke maanden ben ik er weer, mijn excuses.
Inmiddels geen steek verder gekomen met de computer, wel meer ellende. Ik vraag me af of ik het alleen red zo, of dat ik het hele ding ergens naartoe moet brengen om hem helemaal na te laten kijken.
:( Ik hoop zo dat jullie me kunnen helpen.

Het volgende is het geval: er is af en toe wel iets met deze computer gedaan maar wel weinig. Wel is er een portabele harde schijn aangesloten om daarop de bestanden te zetten, dit is nog niet helemaal klaar maar ook daar kunnen dus problemen zijn...

Nu ben ik de afgelopen dagen weer met de computer bezig gegaan en heb Eset Online gedraaid. Het duurde werkelijk uren (5 á 6 uur) en daaruit kwamen 4 problemen. Na ook met MBAM en ADW Cleaner te hebben gebruikt bleven er twee problemen volgens Eset die de google goolbar betroffen: in avast\setup\aswOfferTool.exe en offertool_x64_ais-959.vpx is WIN32/Bundled.Toolbar.Google.D via Avast zijn binnengeslopen en Eset gaf aan: error while deleting, access denied.

Inmiddels begrijp ik dat Avast die toolbar beschermt, dus ik heb de oude Avast verwijderd maar wel een nieuwe versie geïnstalleerd (omdat ik niet geheel onbeschermd durf te zijn), hopende dat jullie me hier verder kunnen helpen met mijn problemen.

Want: toen ik gisteravond even op de computer zat gingen er heel snel drie zwarte schermpjes met een opdrachtpromp open. Schrok me kapot en gelijk de stekker uit internet getrokken (hoop dat dat hielp, ik weet het, ben een volidioot op dit gebied).
Toen ben ik op zoek gegaan en vond ik in Ccleaner bij Te verwijderen programma’s een raar programma:

gpedt.msc 1.0 van uitgever Richard (!),
gedateerd 28-6-2019 (nota bene, , de start van de ellende wellicht gezien de begindatum van dit topic?) 5,24 MB
Toen ik daarop googlede bleek het foute boel te zijn.
Heb het verwijderd zoals stond aangegeven en ik hoop dat het nu weg is. Echter ik heb nu een slapeloze nacht gehad, want heeft iemand toegang gehad tot mijn bestanden, waaronder ook zeker belangrijke, vertrouwelijke, waaronder wachtwoorden van alles denkbaar?

Kreeg ook melding over probleem met Microsoft account, waarschijnlijk wachtwoord gewijzigd, maar dat ben ik nagegaan en ik zie geen enkel probleem daar....

Daarnaast zijn de eerder genoemde problemen nog niet verdwenen en ik hoop oprecht dat je me kunt helpen die op te lossen.
Het me laten verwijderen van de Applezaken heeft alleen nog maar meer problemen met Icloud veroorzaakt.

Maar graag eerst de onveiligheid....help alsjeblieft.
Dank je wel!

Kaykluns
Mijn dank is grenzeloos!

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”