Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
MAN1690
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2007 13:06

Goedendag experts!

De laptop vertoonde rare kuren (een of andere Winzip installatie bleef hangen en Windows Defender was uitgeschakeld en kon ik niet inschakelen) waarop ik vervolgens Malwarebytes in veilige modus heb gedraaid. Malwarebytes bleek niet in de normale modus te kunnen installeren. Uiteindelijk vond het programma 263 bedreigingen, welke in quarantaine zijn geplaatst. Vervolgens heb ik Farbar gedraaid en de logjes die er uit zijn gekomen toegevoegd aan dit bericht.

De laptop werkt in principe weer een stuk beter, maar aangezien er malware op zat (of nog steeds op zit), zou ik toch graag jullie mening willen horen :).

Alvast bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Stap 1:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
MAN1690
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2007 13:06

Hallo PeterJ,

De acties in je bericht heb ik uitgevoerd. Zie de bijlage.

Groet!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima gedaan.


Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)
Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Na de herstart:
Rechtsklik op Start en klik op "Opdrachtprompt (administrator)".
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het afbeeldingsbestand naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
MAN1690
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2007 13:06

Dag PeterJ,

Bedankt! Heb je aanwijzingen weer opgevolgd, hierbij de link:

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5d88f ... enshot.png

Groet, MAN1690
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De screenshot toont geen problemen dus dat is goed.
Doe een nieuwe scan met Malwarebytes en post het scanlogbestand,
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
MAN1690
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2007 13:06

Done!

Ziet er goed uit!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Mooi. We doen nog een controle.

Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op IK GA AKKOORD als het welkomsvenster verschijnt.
Klik op Nu scannen.
Er wordt nu eerst gecontroleerd of er updates beschikbaar zijn en zo nodig gedownload.
Na het scannen:
Laat de tool nog niets repareren maar post eerst het scanlogbestand C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[R00].txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
MAN1690
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2007 13:06

Eveneens gedaan!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima. AdwCleaner heeft alleen wat software van HP gevonden, geen malware.
Zijn er nog problemen merkbaar of kunnen we afronden ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
MAN1690
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2007 13:06

De laptop vertoont geen rare issues meer. Windows Defender staat ook gewoon weer aan en het installeren van een programma werkt ook weer prima! Wat mij betreft kunnen we afronden :)
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Controleer Windows Update, je gebruikt Windows 10 versie 1803, de nieuwste is versie 1903.


* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Deze tool maakt een logbestand. Dit hoef je niet te plaatsen.

Tools en logbestanden gebruikt in dit topic die nog niet verwijdert zijn mag je handmatig verwijderen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
MAN1690
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 02 mar 2007 13:06

PeterJ,

Bedankt voor de tip! Ik heb Windows update laten zoeken naar nieuwe updates. Momenteel is ie de update voor 1903 aan het installeren.

Daarnaast heb ik de laatste handelingen verricht en de overige bestanden verwijderd.

Morgenavond weer een verse en volledige backup maken :D

Hartelijk dank voor al je hulp! Super!

Groet, MAN1690
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Graag gedaan. Dan sluit ik dit topic.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”