Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
mortalsin
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2007 20:30

hall,o,
bij deze logje van de laptop van mijn ouders
laptop was heel erg traag,
heb zelf als adwcleaner en antimalware bytes gedraaid die heeft al veel zooi weg kunnnen gooien.

alvast bedankt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Ik ga de logjes even doornemen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software als het gevraagd word tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

Ik zie dat een KMSpico word gebruikt, dit programma word gebruikt om Office legaal te laten werken ben je daarvan bewust?

Stap 1.
Afbeelding Reset Google Chrome.


Stap 2.
Avast heeft op deze pc gestaan maar alles is nog niet goed weg, download het hulp programma en voer het uit: https://support.avast.com/nl-nl/article/10


Stap 3.
Doe daarna het volgende, ga naar de map Downloads open die en sleep FRST daaruit naar je bureaublad.

Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

Afbeelding
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
mortalsin
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2007 20:30

hey,


van de KMSpico ben ik bewust, zolang dit geen problemen geeft laat ik er deze liever op staan.
- google chrome voorzien van reset
- Avast verwijderd met de tool, wellis waar niet in veilige modus om dat ik niet wist of mn teamview sessie het daar doet
- stap 3 zie bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

mortalsin schreef: 19 mar 2020 17:53 van de KMSpico ben ik bewust, zolang dit geen problemen geeft laat ik er deze liever op staan.
Ik ben hier geen voorstander van en KMSpico kan zeker voor problemen zorgen, waarom koop je geen losse licentie.
Er worden OEM licenties aangeboden voor een redelijke prijs, deze Office is en blijft dan alleen voor deze pc maar
is beter als een illegaal programma.
Ook kan je kans hebben dat een schoonmaak tool die wij inzetten de KMSpico verwijderd.
https://www.ictofficecentre.nl/office-2 ... entie-code
https://office-verkooppunt.nl/product/m ... plus-2016/


Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download de Afbeelding Junkware Removal Tool naar het bureaublad.

Junkware Removal Tool uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op JRT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Druk bij het commandprompt venster op een willekeurig toets om door te gaan, vervolgens zal er een back-up van het register gemaakt worden.
  • De tool zal vervolgens het systeem scannen.
  • De scan kan afhankelijk van je systeemspecificaties soms vrij lang duren, wacht geduldig af.
  • Als de scan gereed is zal er een logje (JRT.txt) op het bureaublad opgeslagen worden en automatisch worden geopend.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.

Vertel er ook bij hoe de pc hierna draait.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
mortalsin
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2007 20:30

pc draait prima, ik zal nog extra vragen of er nog klachten zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,

Dat is netjes, als er verder geen problemen meer zijn mag je de laatste stap doen:


Met het onderstaande tool ruim je de meeste tools op die we hebben gebruikt:

Download KpRm van Kernel-panik en sla deze op uw bureaublad op.
  • Klik met de rechtermuisknop op KpRm.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Krijg je een melding van "SmartScreen" klik op Meer informatie en klik op Toch uitvoeren.
  • Zet een vinkje bij:
- Gereedschap verwijderen
- Creëer een herstelpunt


Afbeelding
  • Klik op de knop "Uitvoeren"en wacht geduldig tot de tool gereed is.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt met de naam kprm-(date).txt..
  • Plaats de inhoud van dit tekstbestand in je volgende bericht als bijlage.
  • Note: Mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Tip: doe wat aan die KMSpico volgende keer word die verwijderd anders heeft het geen nut om de pc schoon te maken.
Ook werken wij niet mee aan illegale software ook volgens ons forum beleid.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
mortalsin
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2007 20:30

oke top, erg bedankt voor je tijd
ik zal het eens hebben over een legale office
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
abbs
Site Admin
Berichten: 2369
Lid geworden op: 18 jan 2011 18:27

Hallo,


Dan zijn we klaar, bedankt en graag gedaan :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.
Gebruikersavatar
mortalsin
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 okt 2007 20:30

top !

dank je wel !

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”