Gebruikersavatar
tuur
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:50

Beste helpers,

Telkens als ik mijn browser (chrome) open krijg ik een melding van MBAM dat het een trojan heeft geblokkeerd.

moolmepercine.online
moolmaincineper.online

Meestal begint het met een eenmalige blokkering van moolmepercine.online daarna steeds de moolmaincineper.online.

Wat kan ik hier teen doen? Het blijft komen.
Ook heb ik Adwcleaner geprobeerd.

Bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Arthur
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3502
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Welkom,

Je lijken meerdere antivirus programma's geïnstalleerd. Dat is niet goed aangezien deze elkaar in de weg kunnen zitten en je computer vertragen.

De-installeer daarom als eerste Avast Free Antivirus of Norton Security.
Herstart daarna de computer.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
tuur
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:50

Beste Peter,

Dank voor je reactie. Ik heb beide virusscanners verwijderd.

Ik hoop dat je me kan helpen met de blokkeermeldingen.

Met vriendelijke groet,

Arthur
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3502
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
tuur
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:50

Beste Peter,

Hierbij het logbestandje.

Groetjes,

Arthur
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tuur
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:50

Beste Peter,

Ik ben vergeten te vermelden dat ik nog steeds de meldingen ontvang.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Arthur
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3502
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Krijg je de meldingen ook in Microsoft Edge ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
tuur
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:50

Ik krijg het alleen met chrome inderdaad.

Is het mogelijk dit te verwijderen of moet ik dan chrome opnieuw installeren?
Is er nog een optie om mijn instellingen van Chrome te onthouden?

Groetjes,

Arthur
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3502
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Start Google Chrome.
Klik rechtsboven op de 3 verticale puntjes en klik op "Instellingen".
Klik onderaan het scherm op "Geavanceerd".
Onder het kopje Privacy en beveiliging, klik op Site-Instellingen.
Klik op Meldingen.
Verwijder daar alles mbt moolmepercine.online en moolmaincineper.online.

Enige verbetering nu ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
tuur
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:50

Beste Peter,

Daar staat helaas niks onder die naam. ik zie daar alleen maar google dingen staan helaas.

Groetjes,

Arthur
Gebruikersavatar
tuur
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:50

Beste Peter,

Bij taalbeheersing onder processen denk ik dat er ook dubieuze processen zijn/waren. Ik zag eerder een process genaamd qemu Machines ofzo welke door mbam in quarantaine gezet werd. Daarnaast zie ik een proces “starten” met een ander symbool. Qemu had een hoog cpu verbruik maar starten niet.

Ik hoop dat je me kan helpen.

Groetjes,

Arthur
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3502
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

We gebruiken een andere tool.

Download ZHPDiag 2020 via deze link: ZHPDiag
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
tuur
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:50

Beste Peter,

Bijgaand het logbestand.

Groetjes,

Arthur
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
tuur
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:50

Beste Peter,

Ik heb de computer opnieuw opgestart en zie ik dat QEMU weer in mijn processen staat waarbij het een hoog CPU verbruik heeft.
dus heb even een nieuw logje gemaakt.

Zie de bijlage.

Groetjes,

Arthur
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3502
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Heb je het programma "Android Studio" op deze computer gehad ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”