Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Williseverything
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2014 13:51

Er was zo te zien inderdaad een update. Die heb ik nu uitgevoerd. (Zou dit normaal gesproken niet automatisch moeten gebeuren of kan ik ergens instellen dat dat automatisch gebeurt?)
Gebruikersavatar
Williseverything
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2014 13:51

Nog een aanvulling: daarna weer een crash, maar dit keer wordt "atikmpag.sys" niet meer genoemd (vorige keren wel altijd). Er staat nu alleen nog maar:

"Technical information:
*** STOP: 0x000000EA (0XFFFFFA8004FCDB50, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000)"
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Start opnieuw WhoCrashed zoals in dit bericht en plak het resultaat in je volgend bericht,
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Williseverything
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2014 13:51

Bijgaand het bestand.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ga naar Configuratiescherm - Systeem
Klik aan de linkerkant op Geavanceerde systeeminstellingen.
Klik in het kader "Opstart- en herstelinstellingen" op Instellingen....
Er opent een nieuw venster. Maak hiervan een screenshot, hoe je dat doet lees je o.a. HIER.
Upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Williseverything
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2014 13:51

Afbeelding
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Download Afbeelding Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.
Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De-installeer de driver van je videokaart.
Herstart daarna de computer.
Na de herstart zal Windows de driver opnieuw downloaden/installeren.

Geeft dat verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Williseverything
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2014 13:51

Ik heb vanalles geprobeerd, maar heb tot op heden geen crash meer gehad. Ik kijk het nog even een paar dagen aan, maar het lijkt dus helemaal te zijn opgelost. Daar ben ik heel blij mee. Super bedankt alvast voor alle hulp en geduld!
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Mooi zo. Meld het resultaat na een paar dagen.
Gaan we dan dit topic netjes afronden.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Williseverything
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2014 13:51

Ook de afgelopen dagen geen crash meer gehad, dus het probleem is zo te zien helemaal opgelost.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Prima. We gaan afronden.

Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Deze tool maakt een logbestand. Dit hoef je niet te plaatsen.

Tools en logbestanden gebruikt in dit topic die nog niet verwijdert zijn mag je handmatig verwijderen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
Williseverything
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 jul 2014 13:51

Ik heb alle handelingen uitgevoerd.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Ok. Dan zijn we klaar en sluit ik dit topic.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”