Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hallo,

Mijn CPU staat vaak op 100%. Vooral met Chromebrowser en Firefox start behoorlijk traag op. Chrome resetten heeft geen merkbaar resultaat. Facebook loopt nadat ik er een tijdje niets mee hebt gedaan vast en moet ik het opnieuw laden in een nieuwe tap.

Naar mijn menig start de laptop wel snel genoeg op.

Ik heb mijn PC gescand met Norton (Niet gratis versie), met ASET online virusscanner en malware programma die vond het e.e.a. maar heeft niets mogen helpen.
Ik heb daar 1 programma uitgesloten zodat het niet gescand wordt. Ik gebruik het al vele jaren. Alleen maar omdat het Russisch zijn er diverse programma’s die een error geven, terwijl er niets aan de hand is. Ook virusscanners hebben er soms moeite mee.

Het e.e.a. is wel merkbaar trager geworden na de malware scan. Deze scan is na de FRST64 scan uitgevoerd.

Ik wist niet dat Win10 niet automatisch een herstelpunt aanmaakt, daardoor heb ik er helaas geen.

Bijgevoegd de 2 scans en tevens de malware scan.

Alvast bedankt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Hallo,

Laat Malwarebytes de gevonden items opruimen.


Download Afbeelding Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.
Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

4GB RAM is voor Windows 10 aan de magere kant. Het Speccy rapport kan de RAM informatie niet goed uitlezen maar volgens https://tweakers.net/pricewatch/362629/ ... cificaties zit DDR3 RAM in je computer en kan er nog zo eentje bijgeplaatst worden.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Bedankt,

Maar dat verklaart nog niet waarom dit pas sinds kort is opgetreden en niet nadat ik alles, kort na aankoop 1,5 jaar geleden, heb geïnstalleerd.

Bedankt.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

"Reimage Repair" stond op je computer en dat programma kan je beter mijden.
Dit is als het goed is verwijdert middels Malwarebytes. Gaf dat verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Reimage kon alleen nog maar een .ini file vinden. De rest was al verwijderd.

Ik heb nu youtube aan in Chrome (1 tap) en nog een anderetap, waar ik geen activiteiten in heb.
Tevens verkenner opzoek naar REimage files, dat zoeken duurt ook altijd een eeuwigheid. Ook wanneer je in verkenner 1 filetje verwijderd en hij dan weer via die balk die map scant. Ook dat gaat langzaam.
Nu laat Taakbeheer dat De processor schommelt tussen de 50% en de 95%.
Geheugen rond de 70 -75%.
Chrome en Windowsverkenner staan dan constant bovenin.
1 handeling en de Processor zit op 100%.
M.a.w. Het verwijderen van Reimage heeft niets uitgemaakt.

Kun jij ook mbv een programmatje zien of al mijn geheugen werkt?
Die hoge CPU is in oktober begonnen en daarvoor zat die al vaak bij de 70 - 80%.
Er draait bijna niets op de achtergrond, ik heb zoveel mogelijk uitstaan.

En dan heb ik nog een ander raar probleem.
Wanneer files paar maanden lang onaangeraakt op mijn harde schijf staan, dan verandert de status in Cloud. En om die files te kunnen zien moet ik het weer eerst downloaden naar mijn C:/ schijf. Ondanks dat die al op mijn C;/ schijf staat.

Thanks.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
De-installeer:
- App Explorer
- Brave
- User Experience Improvement Program Service
Herstart de computer.

Stap 2:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 3:
Wanneer files paar maanden lang onaangeraakt op mijn harde schijf staan, dan verandert de status in Cloud.
Waaraan zie je dat ? Post eventueel een screenshot hiervan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi,

Ik heb Internet explorer App niet kunnen vinden, wel een Logbestand.

Bijgevoegd: Voorbeeld een file op C:/ met status in de Cloud. Afbeelding van een map in Mijn Documenten.
Alles in die map heeft diezelfde Status. M.a.w. txt, doc, Mp4, etc.

Afbeelding

In heb de FRST nog niet uitgevoerd in afwachting van je commentaar waar jij die App ziet?
Niet via Verkenner nog via Ccleaner gevonden, ook niet tussen verborgen bestanden.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

De App Explorer zou gewoon in de softwarelijst moeten staan. Sla dit maar over, kom ik later op terug.

De status Cloud is mij onbekend, in welke map staan de 2 submappen S3 en S4 ?

Voer de fix met FRST eerst uit.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi,

Hierbij de Fixlog als bijlage.

Over de Cloud.
Die 2 mappen staan in een door mij aangemaakt submap in de standaardmap: Mijn Documenten.
Het probleem heeft zeer waarschijnlijk iets te maken met OneDrive.
Om die map en files te kunnen gebruiken dien ik ze een voor een te downloaden naar de C schijf, ook al staan ze op de C schijf.
Doch, zet ik OneDrive uit dan kan ik ze niet downloaden naar mijn C:/.

Explorer
Nog even gezocht: Ik zie geen App (figuurtje).
Doch met zoeken via verkenner zie ik in C:/Windows een file staan met de naam Explorer (Toepassing). Deze staat dus onder al de mappen als een losse file.
Afbeelding

Bedankt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Explorer
Nog even gezocht: Ik zie geen App (figuurtje).
Doch met zoeken via verkenner zie ik in C:/Windows een file staan met de naam Explorer (Toepassing). Deze staat dus onder al de mappen als een losse file.
Dat bestand absoluut behouden.
We kijken met een andere tool.

Download ZHPDiag 2020 via deze link: ZHPDiag
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hierbij de txt file.

Nog vergeten te zeggen, dat ik zo'n 2x per week 3x een pop-up venster krijg van CMD.exe.
Nog even er naar gezocht op mijn harde schijf en kwam het 3x tegen in C:\windows\WinSxS.
Doch niet in Win32.

Dat veranderen van status in Cloud is niet echt belangrijk.
Ik bewaar mijn bestanden normaal op een externe schijf en daar gebeurt niets.

Bedankt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Moderator
Berichten: 3838
Lid geworden op: 22 okt 2007 23:22

Stap 1:
Start het volgende vetgedrukte programma om de App Explorer te de-installeren:
C:\Users\infoc\AppData\Local\Host App Service\Uninstall.exe

Start het volgende vetgedrukte programma om de CCleaner Browser te de-installeren:
C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\CCleanerBrowserUninstall.exe
Herstart de computer


Stap 2:
Download ZHPFix2.exe
Schakel de realtime-bescherming van je antivirus eerst uit als deze de download niet toestaat. Dit programma is legitiem.
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit.

Kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
O23 - Service: CCleaner Browser Update-service (ccleaner) (ccleaner) . (.Piriform Software - CCleaner Browser.) - C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Update\CCleanerBrowserUpdate.exe  =>.Piriform Software Ltd®
SR - Auto   [08/01/2021] [  200928]  CCleaner Browser Update-service (ccleaner) (ccleaner) . (.Piriform Software.) - C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Update\CCleanerBrowserUpdate.exe  =>.Piriform Software Ltd®
SS - Demand [12/11/2020] [ 1348304]  CCleaner Browser Elevation Service (CCleanerBrowserElevatio (CCleanerBrowserElevationService) . (.Piriform Software.) - C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Application\86.1.6938.201\elevation_service.exe  =>.Piriform Software Ltd®
SS - Demand [08/01/2021] [  200928]  CCleaner Browser Update-service (ccleanerm) (ccleanerm) . (.Piriform Software.) - C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Update\CCleanerBrowserUpdate.exe  =>.Piriform Software Ltd®
O38 - TASK: {34BF606A-242D-4DD6-86DB-CA1F58421D49} [64Bits][\CCleaner Browser Heartbeat Task (Hourly)] - (.Piriform Software - CCleaner Browser.) -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Application\CCleanerBrowser.exe  [2138032]   =>.Piriform Software
O38 - TASK: {582F304F-4F7E-4E67-9C53-C4AE34DC3999} [64Bits][\CCleanerUpdateTaskMachineCore] - (.Piriform Software - CCleaner Browser.) -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Update\CCleanerBrowserUpdate.exe  [200928]   =>.Piriform Software
O38 - TASK: {E699077C-5699-4F27-AF4D-5AAAC5DBA44E} [64Bits][\CCleaner Browser Heartbeat Task (Logon)] - (.Piriform Software - CCleaner Browser.) -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Application\CCleanerBrowser.exe  [2138032]   =>.Piriform Software
O38 - TASK: {F4881074-096C-4ADA-9C51-2B32BF1CAF81} [64Bits][\CCleanerUpdateTaskMachineUA] - (.Piriform Software - CCleaner Browser.) -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Update\CCleanerBrowserUpdate.exe  [200928]   =>.Piriform Software
C:\WINDOWS\System32\Tasks\CCleaner Browser Heartbeat Task (Hourly) - (.Piriform Software.) -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Application\CCleanerBrowser.exe  [--type=heartbeat --hourly.--type=heartbeat]   =>.Piriform Software
C:\WINDOWS\System32\Tasks\CCleanerUpdateTaskMachineCore - (.Piriform Software.) -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Update\CCleanerBrowserUpdate.exe  [/c]   =>.Piriform Software
C:\WINDOWS\System32\Tasks\CCleaner Browser Heartbeat Task (Logon) - (.Piriform Software.) -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Application\CCleanerBrowser.exe  [--type=heartbeat --logon.--type=heartbeat]   =>.Piriform Software
C:\WINDOWS\System32\Tasks\CCleanerUpdateTaskMachineUA - (.Piriform Software.) -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Update\CCleanerBrowserUpdate.exe  [/ua ./ua]   =>.Piriform Software
[MD5.CF07C7129F59B71B1F98D9457D0763B2] - (.Piriform Software - CCleaner Browser Crash Handler.) -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Update\1.8.1067.0\CCleanerBrowserCrashHandler.exe [481360] [PID.9296]  =>.Piriform Software Ltd®
[MD5.CF07C7129F59B71B1F98D9457D0763B2] - (.Piriform Software - CCleaner Browser Crash Handler.) -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Update\1.8.1067.0\CCleanerBrowserCrashHandler64.exe [623016] [PID.6956]  =>.Piriform Software Ltd®
O4 - GS\Quicklaunch [Administrator]: CCleaner Browser.lnk . (.Piriform Software - CCleaner Browser.) C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Application\CCleanerBrowser.exe --check-run=src=quicklaunch   =>.Piriform Software Ltd®
O4 - GS\Quicklaunch [Gast]: CCleaner Browser.lnk . (.Piriform Software - CCleaner Browser.) C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Application\CCleanerBrowser.exe --check-run=src=quicklaunch   =>.Piriform Software Ltd®
O4 - GS\Quicklaunch [infoc]: CCleaner Browser.lnk . (.Piriform Software - CCleaner Browser.) C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Application\CCleanerBrowser.exe --check-run=src=quicklaunch   =>.Piriform Software Ltd®
O4 - GS\ProgramsCommon [Public]: App Explorer.lnk . (.SweetLabs, Inc - Host App Service.) C:\Users\infoc\AppData\Local\Host App Service\Engine\HostAppService.exe  /OPEN"4efc125e5bdfe64bf86cc73a85a9d56ebf10231c"   =>SUP.Optional.SweetLabs
O4 - GS\ProgramsCommon [Public]: CCleaner Browser.lnk . (.Piriform Software - CCleaner Browser.) C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Application\CCleanerBrowser.exe --check-run=src=tile   =>.Piriform Software Ltd®
O40 - ASIC: CCleaner Browser [64Bits] - {052EB454-9F19-CB42-7875-807F79F311C4} . (.Piriform Software - CCleaner Browser Installer.) -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Application\86.1.6938.201\Installer\chrmstp.exe  =>.Piriform Software Ltd®
O42 - Logiciel: App Explorer - (.SweetLabs.) [HKCU][64Bits] -- Host App Service  =>SUP.Optional.SweetLabs
O42 - Logiciel: CCleaner Browser - (.Piriform Software.) [HKLM][64Bits] -- CCleaner Browser  =>.Piriform Software Ltd®
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\BraveSoftware  =>.Brave Software Inc.
HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\Eset  =>.ESET
HKCU\SOFTWARE\App Host Service  =>SUP.Optional.SweetLabs
HKCU\SOFTWARE\AvastAdSDK  =>.Avast Software s.r.o
HKCU\SOFTWARE\CCleaner Browser
HKCU\SOFTWARE\Host App Service  =>SUP.Optional.SweetLabs
HKU\S-1-5-21-1020058495-1427483798-3116142306-1001\SOFTWARE\App Host Service  =>SUP.Optional.SweetLabs
HKU\S-1-5-21-1020058495-1427483798-3116142306-1001\SOFTWARE\AvastAdSDK  =>.Avast Software s.r.o
HKU\S-1-5-21-1020058495-1427483798-3116142306-1001\SOFTWARE\BraveSoftware  =>.Brave Software Inc.
HKU\S-1-5-21-1020058495-1427483798-3116142306-1001\SOFTWARE\CCleaner Browser
HKU\S-1-5-21-1020058495-1427483798-3116142306-1001\SOFTWARE\Host App Service  =>SUP.Optional.SweetLabs
O43 - CFD: 08/01/2021 - [] D -- C:\Program Files (x86)\BraveSoftware  =>.Brave Software Inc.
O43 - CFD: 08/01/2021 - [] D -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser  =>.Piriform Software Ltd®
O43 - CFD: 08/01/2021 - [0] D -- C:\ProgramData\CCleaner Browser
O43 - CFD: 08/01/2021 - [] D -- C:\Users\infoc\AppData\Local\BraveSoftware  =>.Brave Software Inc.
O43 - CFD: 08/01/2021 - [] D -- C:\Users\infoc\AppData\Local\CCleaner Browser
O43 - CFD: 31/12/2019 - [] D -- C:\Users\infoc\AppData\Local\ESET  =>.ESET
O43 - CFD: 09/01/2021 - [] D -- C:\Users\infoc\AppData\Local\Host App Service
O43 - CFD: 21/09/2019 - [] D -- C:\Users\Default\AppData\Local\Host App Service
O43 - CFD: 21/09/2019 - [] D -- C:\Users\Default User\AppData\Local\Host App Service
O68 - StartMenuInternet: <CCleaner Browser> <CCleaner Browser> [64Bits][HKLM\..\Shell\open\Command] (.Piriform Software - CCleaner Browser.) -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Application\CCleanerBrowser.exe   =>.Piriform Software Ltd®
O68 - StartMenuInternet: <CCleaner Browser> <CCleaner Browser> [64Bits][HKLM\..\InstallInfo\ShowIconsCommand] (.Piriform Software - CCleaner Browser.) -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Application\CCleanerBrowser.exe  =>.Piriform Software
O68 - StartMenuInternet: <CCleaner Browser> <CCleaner Browser> [64Bits][HKLM\..\InstallInfo\ReinstallCommand] (.Piriform Software - CCleaner Browser.) -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Application\CCleanerBrowser.exe  =>.Piriform Software
O68 - StartMenuInternet: <CCleaner Browser> <CCleaner Browser> [64Bits][HKLM\..\InstallInfo\HideIconsCommand] (.Piriform Software - CCleaner Browser.) -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Application\CCleanerBrowser.exe  =>.Piriform Software
O87 - FAEL: "{7C97C12A-5DCF-4722-8E7E-4CBA2F95271E}" [In-None-P17-TRUE] .(.Piriform Software - CCleaner Browser.) -- C:\Program Files (x86)\CCleaner Browser\Application\CCleanerBrowser.exe  =>.Piriform Software Ltd®
EmptyTemp
Afbeelding ZHPFix uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPFix.exe en klik op "Als Administrator uitvoeren".
  • Het volgende venster verschijnt: Afbeelding
  • Klik rechts op de 2e knop vanaf boven "plakken een Script" (zie 1 in de screenshot hierboven).
  • Klik nu linksboven op de knop "Start script" (zie 2).
  • Wacht nu geduldig tot de groene voortgangsbalk vol is (zie 3) en de tekst "Einde van de bewerking" in het balkje eronder verschijnt (zie 4).
Post het logbestand %APPDATA%\ZHP\ZHPFix.txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Tevreden met de geboden hulp, overweeg een vrijblijvende donatie of plaats een bedankje. Hoe je dat doet lees je hier.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hierbij het log bestand.

Er werd niet automatisch een txt file aangemaakt.
Heb alles wat in het venster handmatig gekopieerd.

Merci
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”