Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Weet iemand wat voor een soort Windows dit is?
Heb ik nog niet eerder gezien.
Het is belangrijk voor mij om te weten i.v.m een misschien opkomende rechtszaak.

Alvast bedankt
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Bedankt voor de hulp.
Bijgevoegd de 2 txt bestanden.

Vriendelijke groet,
Albertos
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Wat betreft de Windows-versie gaat het hier om een illegale versie gezien meerdere verwijzingen naar een KMS-hacktool. Ik had al zo'n vermoeden vanwege de (rode) knop 'activeer opnieuw' die op de screenshot in het eerste bericht is te zien?

In het eerste bericht heb je het over een rechtszaak? Heeft dat misschien te maken met de illegale versie van Windows 10?
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Aha, dat is helemaal nieuw een illegale versie.

De rechtszaak gaat over een PC welke ik heb gekregen van mijn overbuurvrouw. Dell Inspiron 545.
Maar omdat ik op die PC nog allemaal privé data vond van de eigenaresse voordat mijn overbuurvrouw hem kreeg. Nam ik contact op met die eigenaresse van die privé data en zij nam contact op met de organisatie aan wie zij die PC heeft gegeven, ook met de opdracht om al haar privé data te wissen. Wat dus nooit is gebeurd.

Ik had op die PC problemen dat het geluid het via de koptelefoon het wel deed maar via de speakers niet. Die privé data wilde ik zelf wissen.
Die eigenaresse heeft ook nooit eisen gesteld wie die data uiteindelijk zou moeten wissen. Daar gelaten dat zij volgens de wet al helemaal geen zeggenschap meer heeft over die PC.

Nadat die organisatie die PC bij mij had opgehaald om wat aan het geluid te gaan doen, kwamen er beetje bij beetje allemaal rare eisen.
Men wilde zomaar die HD gaan formateren en men wilde hem niet teruggeven want men dat nog meer privé data gevonden.
Of je nu 1 file of 100.000 verwijderd met formateren maakt niets uit.

Eind van het verhaal is dat ik mijn PC zou hebben teruggekregen in een doos. Doch toen ik die doos openmaakte zat er een Dell Inspiron 320 in.
Die andere PC (545 waar de privé data opzat, wilde men niet meer teruggegeven. Ik keurde die 530 af want die gaf niets anders dan problemen.

Wetswinkel erbij, doch helaas die organisatie bekent geen kleur en houdt hun poot stijf. Men wilde mijn oude PC niet teruggeven. Waarschijnlijk al aan iemand anders meegegeven. Doch volgens de wet, heb ik 3 jaar lang de tijd om die Pc op te eisen. Daarna vervalt het recht.
Nu nog een laatste briefwisseling tussen Wetswinkel en die organisatie, levert dat niets op dan neem ik een advocaat in de arm.

En nu er ook nog eens illegale software op zit, dat maakt de zaak alleen maar spannender.

Dat is dus zo'n beetje het verhaal in het kort.
Bedankt voor het uitzoeken. Zeer bruikbaar deze info.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Bijzonder verhaal, dat je een ander systeem (Dell Inspiron 530) terugkrijgt met een illegale versie van Windows. Als dit gaat om een organisatie die refurbished systemen levert, zit dit niet erg pluis.

Ik hoop dat dit conflict netjes wordt opgelost. Mocht dat niet zo zijn kan je altijd weer even terugkomen voor het opschonen van het systeem en voor advies over het legaliseren van Windows en mogelijk ook Microsoft Office.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hallo,

Bedankt voor het aanbod.

Of het gaat om een "organisatie die refurbished systemen levert" weet ik niet. De hoofdschuldige is de Non Food Bank en die valt onder RK Stadsdiaconaat. Beiden weigeren om mee te werken. Gelukkig is alle communicatie per sms en per email gegaan, ik wil altijd alles zw/w hebben.
De Non Food Bank heeft iemand uitgekozen om Windows erop te plaatsen.
De boetes die op illegale software staan zijn niet mals.

Wat mij opvalt is dat Windows iedere een update download, ondanks illegaal. Is het misschien beter dat ik dat uitzet om niet ontdekt te worden. Want ik wil die illegale versie als bewijs tegen hen gebruiken.

Ik heb nog een vraag je.
Ik wil de exacte datum weten wanneer die Win10 erop is geplaatst.
Zodat men niet kan zeggen dat de vorige eigenaar het erop heeft geplaatst. Ik kreeg Win7 op DVD erbij. Men heeft dus waarschijnlijk eerst Win7 erop geplaatst of het zat er reeds op.

Systeem.Ini is van 2016
Win.ini is van 23-04-21, toen was de PC reeds in mijn bezit.
ativpsrm.bin is van 13-04 op 19-04 ontving ik de Dell Inspiron 530.
Kijk ik in de system32 map dan zie ik dat Drivers een datum hebben van 07-05 en Config 09-05-21.

Is Win10 rond 07-05-21 en 09-05-21 erop geplaatst?

Alvast bedankt.

Grtn,
Albert
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Windows Update hoef je niet uit te schakelen, die kan je gewoon actief laten.

Wat betreft de installatiedatum kan je deze als volgt achterhalen.
1. Open het startmenu en typ CMD, en open de opdrachtprompt als administrator via de rechtermuisknop.
2. Geef nu het volgende commando op gevolgd door enter.

Code: Selecteer alles

systeminfo | find /i "Original"
3. Dit betreft de installatiedatum of de installatiedatum van de laatste onderdelenupdate
4. Aan de hand van FRST denk ik dat de installatiedatum 13-04-2021 betreft.

Deze maand verschijnt de onderdelenupdate 21H1, ik zou deze dan niet installeren. Want die update overschrijft de huidige installatiedatum. Het installeren van deze update heeft ook niet direct prioriteit want 20H2 ontvangt nog updates t/m 10-05-2022.

Het bestand C:\WINDOWS\system32\Oemlogo.bmp bevat hoogstwaarschijnlijk het logo van de hacktool, Namelijk: All activation Windows version 17.0 (Version: 17.0 - Enter-Sof.org All Rights by Dead Master).
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi,

Bedankt, ik kreeg ook 13 april.
En als logo het win10pro logo?

Afbeelding

Dit logo krijg ik echter nooit te zien.
Wel een wit window met zwart scherm en na opstarten in een blauw schem. Zonder txt.

Bedankt
Grtn
Albertos
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Het OEM-logo werd in eerdere versies in het configuratiescherm bij systeem weergegeven. In dit geval het logo van Dell.

Afbeelding
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Bedankt.

Omdat ik het Win10Pro logo zie staan tussen de files, is er dan een illegaal versie van win10 nog eens over Win10Pro heen geplaatst?
Want hoe komt anders het Win10Pro logo tussen die files?

Bedankt.

GRtn,
Albert
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Dit logo is daar geplaatst door de hacktool 'All activation Windows version 17.0' die na de installatie van Windows 10 is gebruikt. Best wel vreemd, want je kreeg er ook een versie van Windows 7 bij. Ik neem aan dat deze wel legaal is en er ook een productcode van 25-tekens is bijgeleverd. Meestal tref je die licentie op een sticker op de systeemkast.

Windows 7 kan je namelijk nog altijd gratis upgraden naar Windows 10, dus als Windows 7 legaal is, waarom heeft men dan een illegale versie van Windows 10 gebruikt? Best wel apart!
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Ja, dat vroeg ik mij ook al af, of win10 nog steeds gratis te downloaden is als upgrade. En vlgns google is dat nog steeds zo.
Win7 heb ik op dvd erbij gekregen in originele verpakking.

Ik heb de wetswinkel groen licht gegeven om mij door te verwijzen naar een advocaat. Een wetswinkel kan geen dwangopleggen.

Waarom ze weigeren om mee te werken? Naar mijn mening hebben ze mijn PC 545 even snel geformateerd, win10 erop en daarna weggegeven. Wie weet ook met een illegale win10?

Niet meewerken, dan geen lange discussie over illegaal maar gelijk de illegale opsporingsdienst inschakelen en dan mag de NFB zelf bewijzen of zij onschuldig zijn of niet. Dat is wat ik mijn advocaat wil adviseren.

Ik ben in ieder geval weer wat wijzer geworden over computers.

Bedankt voor alle zeer bruikbare info. 😉😉

Grtn
Albertos
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Graag gedaan en suc6 met deze zaak, ben heel benieuwd naar de afloop.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Zal wel een tijd duren, maar ik zal je op de hoogte stellen wanneer de uitslag bekend is.

Thanks
Grtn
Albert

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”