Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Dank voor de update, het is sowieso bizar dat er nog privégegevens op de PC stonden toen jij die kreeg. Ook dat is niet in de haak. :roll:

Bij deze een fijn weekend gewenst.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Na alles wat ik met die NFB heb meegemaakt, verbaas ik mij nergens meer over.

Jij ook een fijn weekend.

Grtn.
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Hier even een aangepaste reactie vd Kerk (Eigenaar vd NFB).

Zoals u bekend is, is de Non-foodbank onderdeel van de Stichting R.K. Stadsdiaconaat. Deze Stichting heeft tot doel om mensen die in geldelijke probleemsituaties terecht zijn gekomen en hierdoor geen mogelijkheid hebben op eigen kracht in noodzakelijke goederen te voorzien, te helpen, financieel of door het beschikbaar stellen van goederen. De afgelopen jaren zijn vele honderden mensen en gezinnen door vrijwilligers van onze stichting bijgestaan en geholpen.

Ook aan mevrouw xxx is door de Non-foodbank een tweedehands pc ter beschikking gesteld. Deze computer is door mevrouw xxx aan de Non-foodbank is geschonken. Nadat mevrouw xx deze computer aan haar buurman de heer xxx heeft gegeven, heeft de heer xxx contact gezocht met de Non-foodbank, met de opmerking dat er nog bestanden van de eerste eigenaar op de computer aanwezig zijn. Omdat bij onze vrijwilliger de heer xxx “behulpzaam zijn” hoog in het vaandel staat, heeft hij geprobeerd de xxx te helpen. De heer xxx heeft zelfs een andere tweedehands computer met dezelfde specificaties aangeschaft en aan de heer xxx om niet (gratis) gegeven.

Anders dan u veronderstelt, bestond voor de Non-foodbank geen verplichting enige computer met bepaalde eigenschappen of kwaliteiten ter beschikking te stellen; niet aan xxx, en niet aan de heer xxx. Om deze vervelende situatie te beëindigen, kan de heer xxx de eerste computer na afspraak ophalen in de staat waarin deze zich thans bevindt, bij ontvangst waarvan de Non-foodbank van eventuele verplichtingen jegens de heer xxx ontslagen is.

*****************************
Reactie van mijn advocaat, Client gaat hem niet ophalen. Zij moeten uiterlijk de 19de laten weten of zij bereid zijn om de PC bij mij af te leveren en dat zij volledig verantwoordelijk blijven totdat ik de PC geheel heb gecontroleerd. En dan dient men hem uiterlijk de 23ste hem bij mij afgeleverd te hebben.
Vreemd eigenlijk, dat organisaties die dagelijks hun mond vol hebben over het woord God's, toch altijd maar weer die 10 geboden vergeten. ;)

Tot zover soap serie Dell 545. Even voor alle duidelijkheid; er zijn 2 verschillende vrouwen bij betrokken.
1ste: Die hem schenk aan de NFB en verzoek om alle privé data te verwijderen.
2de; Mijn over buurvrouw die die PC aan mij schenkt zonder hem maar ooit in elkaar te hebben gezet.

3de: Man vrijwilliger bij de NFB
4de Dat ben ik.

Grtn
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Wat een verhaal, maar er is dus met geen woord gerept over legaliteit van Windows versie die op de betreffende PC aanwezig is?
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Nee, geen woord over de illegale win10. Geen letter, niets, noppes, nada.
Heel vreemd.

En die privé data kon ik er zelf wel afhalen. Probleem was het geluid en geen Wifi. Wifi zit blijkbaar niet op die oude modellen. Dus of een kabeltje of een printplaatje.

Nu maar afwachten tot uiterlijk a.s. maandag.

Fijn weekend.

Grtn
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,
albertos schreef:Probleem was het geluid en geen Wifi
Menig desktop is inderdaad niet uitgerust met WiFi, daar heb je dan inderdaad een uitbreidingskaart nodig. Wat betreft Windows is het wel van belang dat je straks voor beide systemen minimaal een geldige licentie van Windows 7 hebt om nog te kunnen upgraden naar Windows 10.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Van de 530 heb ik legale win7 dvd's. Maar illegale Win10
En van die 545 die ik nog terug moet krijgen, daar zit reeds Win10 op. De vorige eigenaresse heeft het erop laten plaatsen.

Thanks
Grtn
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Oke, dan kan je via Windows 7 op de Dell 530 legaal upgraden naar Windows 10. Maar dan is het nog wel de vraag of op die 545 een legale versie staat. Die PC komt immers van diezelfde instantie?
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

H hi,

Bedankt.
Ik overweeg om een melding te maken van Illegale win10. Gewoon als een wraak omdat zij constant blijven tegenwerken, vanaf het begin.

Hierbij hun brief aan mijn advocaat:
Naar aanleiding van het telefoongesprek dat de heer van xxx vanmorgen met u mocht hebben, willen wij u bevestigen dat uw cliënt met de heer van xxx een afspraak kan maken om de computer bij hem te bezorgen.

Met de eis van de heer de xxx dat wij niet ontslagen zijn van eventuele verplichtingen, kunnen wij niet akkoord gaan.
Gezien de ouderdom van de computer is dit niet mogelijk. Bovendien heeft de Non-Foodbank de Dell 545 computer aan mevrouw xxx om niet geschonken en niet aan uw Client.
Zoals gemeld, is deze computer niet standaard voorzien van een WiFi-mogelijkheid.

Na overdracht van de computer aan uw cliënt zien wij deze zaak als afgehandeld.
Graag ontvangen wij van u een bevestiging.


Ik ben het met bovenstaande niet eens. Hij wil nog steeds niet laten weten wat er met die PC is gebeurd. Ik begrijp goed een oude PC met problemen. Ik wil weten functioneert dat ding normaal, zit er een legale win10 is hij NIET geformatteerd (mag niet zonder mijn toestemming), zit er office op en Chrome browser?

Meer zit er denkelijk niet op op zo'n oud ding.

Hij vertrouwd mij niet maar ik moet hem wel vertrouwen dat die PC normaal functioneert?
Durft hij mij zw op w garantie te geven dat er niets mee is gebeurd, of laat hij mij die PC 1 wk uittesten om te zien of ik het er mee eens ben J/N.
Beiden Nee, dan accepteer ik die PC niet. Wie weet is dat ding kapot.

Ik ben benieuwd.

Grtn
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Ik heb nog een XXX toegevoegd want de naam van mevrouw stond nog in alinea twee.
albertos schreef:Ik begrijp goed een oude PC met problemen. Ik wil weten functioneert dat ding normaal, zit er een legale win10 is hij NIET geformatteerd (mag niet zonder mijn toestemming), zit er office op en Chrome browser?
Kan je niet langsgaan om de toestand van die PC te bekijken? Office is verder een apart pakket, Chrome kan je zelf downloaden en installeren.
albertos schreef:Hij vertrouwd mij niet maar ik moet hem wel vertrouwen dat die PC normaal functioneert?
Afgezien van hardwarematige problemen zijn softwareproblemen wel op te lossen.

Ik zou het volgende voorstellen: Want de data van de vorige eigenaar is hoogstwaarschijnlijk niet belangrijk meer om te behouden.

1. Jullie plannen een tijdstip - met de Dell 545 aangesloten in de huidige toestand.
2. Hun installeren deze PC geheel opnieuw in jou bijzijn inclusief de activatie van Windows 10 (indien nodig)....
3. Jij keurt de PC qua werking en/of deze voldoet aan de gestelde wensen.

Zoiets zou ik voorstellen!
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Terug van weggeweest.
Het hele probleem is dat men niet wil meewerken.
Installeren? Dat moeten zij iemand inhuren en dat willen ze niet, kost geld. En geven zij hun fout toe.

Je moet dit allemaal zo zien:
Je laat je fiets repareren want de bel doet het niet.
Dan komt men met allerlei leugens en weigert men die fiets terug te geven. Vervloekte van onze wetgeving is dat dat civiel is waardoor de politie zich er niet mee bemoeit.
Later zijn ze opeens wel bereidt om die oude fiets terug te geven maar voordat je hem te zien krijgt dien je eerst een verklaring te tekenen.
Wie weet is je fiets total loss en mag je op eigen kosten die fiets laten repareren. Er is dus een kans dat je je fiets niet terugkrijgt in dezelfde kwaliteit. Waarom anders willen zij dat je wat tekent. Of men is bang dat ik daarna kom met allerlei valse beschuldigingen.
In mijn geval, ik ben best handig. Ik kan best wel het e.e.a. zelf doen. Maar er speelt nog zoiets als trots. Een ander beschadigd iets wat van jouw is en jij mag het zelf opknappen. Teven komen zij met niets anders dan leugens.

Daarom wil ik mijn PC terug zonder voor ook maar iets te tekenen.

Grtn
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

De aanhouder wint?

Antwrdt vd tegenpartij:
De computer is door een automatiseringsbedrijf geformatteerd en voorzien van een officiële Microsoft Windows 10, Microsoft Office 2019 en Microsoft Edge-browser software en op de goede werking hiervan getest.

Bovendien is de computer van binnen schoon geblazen, zodat de stof is verwijderd.
Omdat de computer ouder dan 6 jaar is, wordt door Dell geen service meer verleend en zijn eventuele onderdelen voor dit model niet meer leverbaar.

Zoals afgesproken kan uw cliënt met de heer van xxx een afspraak maken, zodat de computer bij hem bezorgd kan worden.
De heer van xxx zal uw cliënt de werking van de computer tonen.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Ah, kijk eens aan, zoals je zegt de aanhouder wint. :wink:

En hoe zit het verder met de PC die je reeds in bezit hebt, gaat die nu weer retour?
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Er is met geen woord gerept over mijn 530. Ik heb besloten om toch maar geen aangifte te doen, Zodra ik alles eraf heb en op die ander heb geplaatst dan met jouw hulp graag een legale win10 erop. En dan doe ik er iemand anders een plezier mee met die 530. Des te eerder ben ik dat ding kwijt en ben ik van dat gezeur met die NFB af.

Doch", ik heb nog eerst de vraag gesteld: Waarom moet iemand mij komen vertellen hoe dat ding werkt? Bang dat ik iets uithaal en hen ervan beschuldig? Misschien achterdochtig, maar je kunt niet veilig genoeg zijn. Ik wacht dus eerst af voordat ik een datum afspreek.

Wat is beter voor zo'n oud PC'tje een Wifi kaart of via de USB?

Eerst even afwachten want men gaat hier Glasvezel aanleggen en als Xs4All daar ook opzit?
Ik ga ze maar eens aanschrijven.

Thanks.
P.s., ik heb ook een vraag over Gmail gesteld en tot op heden heeft niemand bij jullie daar een antwoordt opgegeven. Weet jij het misschien?
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Oké, maak te zijner tijd maar een nieuw topic aan over het opnieuw installeren van de Dell 530.
albertos schreef:Wat is beter voor zo'n oud PC'tje een Wifi kaart of via de USB?
Het voordeel van een USB-dongle voor WiFi is dat je die aan de voorkant van het systeem kan plaatsen, mits het systeem USB-poorten aan de voorzijde heeft. Bij een WiFi-kaart zit de antennen altijd achter het systeem, of de kaart moet een losse antenne met kabel bevatten. Wanneer het systeem bijvoorbeeld in een gesloten kast staat zou ik kiezen voor een USB-dongle aan de voorzijde. Of een WiFi-kaart uitzoeken die wordt geleverd met een verplaatsbare antenne.

Wat betreft Gmail heb ik geen idee, je hebt de vinkjes al verwijderd onder inbox behalve 'Primary'.
Stel die vraag anders eens op PCW+ (mijn forum) of PCH, wellicht heeft daar iemand een oplossing voorhanden.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”