Welkom op ons forum!

Heb je een computerprobleem of een algemene vraag? Registreer een account op het forum, wij helpen je dan graag verder om het probleem vakkundig op te lossen.

Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Bedankt voor je reactie.

Ik wil de Wifi gebruiken om te kunnen printen daar de printer niet dicht bij mij PC kan staan.
Voor het internet zelf, vind ik het niet nodig omdat ik gewoon een klein kabeltje gebruik.

Bedankt voor de link naar jouw forum.

Grtn.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Nadeel is dan wel dat je tussen WiFi en het bekabelde netwerk moet schakelen om te kunnen printen.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Dus toch een kaart met antenne.
Bedankt voor de Tip.

Grtn.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Bij zowel een WiFi-kaart als USB-dongle zal je tussen het draadloze en bekabelde netwerk moeten schakelen om te kunnen printen. Maar wellicht is er een andere manier mogelijk. Misschien is het wel mogelijk om de printer om de modem/router aan te sluiten. Zodat je de printer dan kan via het bekabelde netwerk kan delen.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Wat ik ook kan doen is de printer zo'n 5m verplaatsen richting mijn PC. Want de router staat er nog geen meter vanaf.
Maar dan nog, dan moet ik het e.e.a. even uitzoeken want mijn printer heeft een 4kante USB.
Even langs BCC want ik kan zo'n kabel niet vinden voor mijn Epson printer.

Afbeelding

Grtn,
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Is die kabel nooit meegeleverd bij de printer? Je hebt in ieder geval een USB2.0 A > B kabel nodig, die heb je ook in allerlei lengtes.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Die kabel zal best wel ooit zijn meegeleverd, kan niet zo snel vinden.

Heb er nu net eentje bij BCC gekocht voor nog geen 7€ (6,99€), lengte 1,8m.

Afbeelding

Grtn
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Even nog geen nieuws.

Vraagje: Weet jij een andere methode dan screen print? Ik ga een oude web-site van mij opheffen maar wil er graag digitale printjes van hebben.
Maar een pagina is groter dan het scherm.
Het gaat om de volgende site: https://www.cherish-jaya-furniture.com/

Hoe kan ik de gehele pagina bewaren, gewoon Alt-printscreen kan niet omdat het niet op het scherm past.

Thanks.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Ik heb hier toevallig drie dagen terug een blogartikel over geschreven. Met de extensie FireShot kan je eenvoudig een rolling screenshot maken van een volledige webpagina. Die kan je dan vervolgens als afbeelding of PDF-bestand opslaan.

https://www.pcwebplus.nl/webpagina-opsl ... -fireshot/
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Bedankt.
Het is mij gelukt om alle pagina's 1 voor 1 te bewaren.
Het is niet eens zo moeilijk om het te doen.

Grtn.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Graag gedaan.. :wink:
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hi hi,

Heb een vraagje over downloaden Windows onderdelen.
Ik bracht mijn laptop naar BCC voor reparatie en toen vroeg de medewerker of ik ook Windows onderdelen download? Ik vertelde de beste man: " alleen wat de PC zelf download."

Toen ging hij aan de slag om het e.e.a. apart te downloaden. En daarmee werkte die laptop ietsje sneller. Via google kom ik er geen wijs uit. Weet jij misschien wat hij bedoelde. Hij had het niet over drivers. En met welke programma's ik ze kan downloaden.

Ik heb sinds afgelopen Maandag die andere PC Dell 545 in huis en ben hem aan het uittesten. Zo te zien doet hij het prima.
Ofschoon er in het begin van de hele discussie was gezegd dat het niet toegestaan is om de harde schijf te formateren hebben ze het toch gedaan. Want eerst bestond de harde schijf uit 3 partities en nu nog maar 1. Ik kan een schadevergoeding eisen via de rechter, maar dat is zo'n gedoe en veel zal het niet wezen. Het is hier geen Amerika waar je miljoenen kunt eisen. Ik heb er in ieder geval een keyboard en een muis en een kleine monitor erbij gekregen. Misschien als zoethoudertje bedoeld?

Bedankt.
Grtn
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Ik neem aan dat hij doelde op de onderdelenupdates die Microsoft twee keer per jaar voor Windows 10 uitbrengt.

Fijn dat je die andere Dell PC terug hebt en goed lijkt te werken.
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Gebruikersavatar
albertos
Lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 05 feb 2013 17:50

Hallo,

Ik heb hier toevallig drie dagen terug een blogartikel over geschreven. Met de extensie FireShot kan je eenvoudig een rolling screenshot maken van een volledige webpagina. Die kan je dan vervolgens als afbeelding of PDF-bestand opslaan.

https://www.pcwebplus.nl/webpagina-opsl ... -fireshot/


Ik probeer een PDF met bovenstaande, doch helaas. Ik krijg alleen het zichtbare gedeelte en niet de hele pagina in Chrome. Wel van een web-site.

https://www.unwomen.org/-/media/headqua ... (2022).pdf

Lukt het jou wel om een afbeelding te krijgen van de hele pagina?

Thanks.
Grtn.
Gebruikersavatar
Maxstar
Site Admin
Berichten: 3182
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:16
Contacteer: Website

Hallo,

Maar bij een PDF-bestand is dat ook niet nodig, die kan je via de website toch gewoon als geheel downloaden en lokaal opslaan?
Goed geholpen hier overweeg een donatie: of plaats hier een bedankje.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Terug naar “Opgeloste virus- en overige malware topics”