Last van een virus, malware, spam of storende pop-ups tijdens het internetten? HijackThis helpt je graag verder.

Welkom op HijackThis, op dit forum kan je terecht voor gratis hulp bij het verwijderen van virussen, malware en andere schadelijke software. Als gast kan je alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren.

Klik hier om een gratis account te registreren!

Donaties

Ben je tevreden over de manier waarop onze medewerkers je geholpen hebben op HijackThis.nl? Of wil je HijackThis.nl een hart onder de riem steken om dit vrijwilligerswerk verder te kunnen blijven doen? Overweeg dan eens of je een (vrijblijvende) donatie aan ons forum kan doen. Met dank bij voorbaat voor de donatie die je aan HijackThis.nl hebt gedaan!

donaties

Browser problemen

Plaats hier uw logfile(s) en omschrijf zo goed mogelijk uw problemen.
Jolanda79
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11
Besturingssysteem: Windows 8
Bescherming: NOD32

Browser problemen

Bericht door Jolanda79 » 20 jan 2017 09:59

Niet lang geleden heb ik mijn browser gereset (zie opgeloste topic) en ik weet niet zeker of dat hiermee te maken heeft maar ik heb wederom last van een blauwe cirkel (alleen als ik de browser open heb staan) en ik krijg steeds foutmeldingen. Ik heb 2 foutmeldingen bijgevoegd. Jullie een idee wat dit kan zijn?

Foutmeldig 1:
Deze site is niet bereikbaar
De verbinding is opnieuw ingesteld
ERR_CONNECTION_RESET

Foutmelding 2
Je verbinding is onderbroken
Er is een netwerkwijziging gedetecteerd
ERR_NETWORK_CHANGED

Jolanda79
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11
Besturingssysteem: Windows 8
Bescherming: NOD32

Re: Browser problemen

Bericht door Jolanda79 » 21 jan 2017 19:32

Het valt me op dat dit zich alleen in Chrome voordoet, ik werk nu even met Firefox en daar merk ik niets

Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 14845
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Malwarebytes pro
Locatie: Kotje aan de kust.
Contacteer:

Re: Browser problemen

Bericht door Eric » 22 jan 2017 14:14

Mag ik een logje van onderstaande tool aub.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"

Jolanda79
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11
Besturingssysteem: Windows 8
Bescherming: NOD32

Re: Browser problemen

Bericht door Jolanda79 » 22 jan 2017 20:21

Hi Eric,

In de bijlage de 2 logjes die ik zojuist heb gemaakt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 14845
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Malwarebytes pro
Locatie: Kotje aan de kust.
Contacteer:

Re: Browser problemen

Bericht door Eric » 23 jan 2017 10:25

Ik zie toch geen gekke dingen.

We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"

Jolanda79
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11
Besturingssysteem: Windows 8
Bescherming: NOD32

Re: Browser problemen

Bericht door Jolanda79 » 23 jan 2017 19:00

Op zich goed dat er geen gekke dingen te zien zijn toch? :lol:
In de bijlage het nieuwe bestand
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 14845
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Malwarebytes pro
Locatie: Kotje aan de kust.
Contacteer:

Re: Browser problemen

Bericht door Eric » 24 jan 2017 18:26

Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.

Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart benodigd -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C..].txt als bijlage in je volgend bericht.
Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier. :wink:
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"

Jolanda79
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11
Besturingssysteem: Windows 8
Bescherming: NOD32

Re: Browser problemen

Bericht door Jolanda79 » 24 jan 2017 18:44

Hierbij de bijlage
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Jolanda79
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11
Besturingssysteem: Windows 8
Bescherming: NOD32

Re: Browser problemen

Bericht door Jolanda79 » 24 jan 2017 19:05

Ik heb even een timer aangezet, om de gemiddeld 20 seconden verschijnt er 3 seconden een blauwe cirkel, alleen in Chrome. Om te testen heb ik alle programma's afgesloten en gekeken of de cirkel er ook komt als ik op het bureaublad kijk, dit is niet het geval.

Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 14845
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Malwarebytes pro
Locatie: Kotje aan de kust.
Contacteer:

Re: Browser problemen

Bericht door Eric » 25 jan 2017 18:44

Google Chrome Synchronisatie resetten:
  • Open Google Chrome, log in het met het Google account en klik rechtsboven op het icoon met de drie streepjes.
  • Klik op Instellingen
  • Klik nu op de optie Google dashbord.
  • Klik vervolgens in het nieuwe tabblad op de knop Stopzetten en wissen.
  • Klik in het scherm wat nu verschijnt op OK
    Afbeelding
  • Het kan enkele uren duren voordat de wijzigingen zijn doorgevoerd.
  • Log vervolgens uit op Google Chrome.
  • Log na enkele uren even opnieuw in en kijk of de wijzigingen inmiddels zijn doorgevoerd en de problemen daarmee zijn verholpen.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"

Jolanda79
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11
Besturingssysteem: Windows 8
Bescherming: NOD32

Re: Browser problemen

Bericht door Jolanda79 » 26 jan 2017 22:47

Helaas heeft dit niet mogen werken, heb Chrome een dag niet gebruikt na de reset, en zojuist getest. Na x tijd is de verbinding verbroken en krijg ik de error melding 2 weer in beeld :(

Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 14845
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Malwarebytes pro
Locatie: Kotje aan de kust.
Contacteer:

Re: Browser problemen

Bericht door Eric » 27 jan 2017 11:33

Hallo,


Ga naar Start > Configuratiescherm > Software "Programma's en Onderdelen".
Selecteer Google Chrome en verwijder deze geheel van de computer.



Start opnieuw op.


Download vervolgens Afbeelding Old Chrome Remover naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op OldChromeRemover-0.5 en kies voor de optie uitvoeren als administrator.
  • Er verschijnt nu een zwart commandprompt scherm, wacht vervolgens tot de onderstaande melding verschijnt.
Afbeelding
  • Druk vervolgens op de toets Y om de verouderde versie(s) van Google Chrome te verwijderen.
  • Wanneer dit gereed is klikt u op een willekeurige toets, b.v. de spatiebalk om het programma te sluiten.
  • Herstart de computer en download Google Chrome en installeer deze opnieuw.
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"

Jolanda79
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11
Besturingssysteem: Windows 8
Bescherming: NOD32

Re: Browser problemen

Bericht door Jolanda79 » 27 jan 2017 19:43

Stappen doorlopen, helaas zonder resultaat.

Het hele vreemde is dat wanneer ik Chrome opnieuw installeer, direct al mijn favorieten er weer staan, terwijl ik niet ingelogd ben bij Chrome.

De remover vind overigens geen oude versies van Chrome.

Gebruikersavatar
Eric
Site Admin
Berichten: 14845
Lid geworden op: 13 apr 2005 15:54
Besturingssysteem: Windows 10
Bescherming: Malwarebytes pro
Locatie: Kotje aan de kust.
Contacteer:

Re: Browser problemen

Bericht door Eric » 28 jan 2017 12:06

Download Afbeelding ResetBrowser naar het bureaublad.
  • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op ResetBrowser.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het scherm "About ResetBrowser" opent klik daar dan "OK".
  • Het scherm van "ResetBrowser" opent.
Afbeelding
  • Klik Reset Chrome. .
****Afbeelding****
Doneren kan hier :wink:
traagheidtips
Dit is geen link, erop klikken is zinloos.
Hitmanpro"Alert"

Jolanda79
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 jan 2010 16:11
Besturingssysteem: Windows 8
Bescherming: NOD32

Re: Browser problemen

Bericht door Jolanda79 » 28 jan 2017 17:41

Helaas -.-

Chrome is opnieuw geïnstalleerd, zonder bladwijzers. Heb bewust niet ingelogd om te kijken wat er dan gebeurt, maar het probleem blijft hetzelfde

Plaats reactie